tisdag 26 augusti 2014

Barnfritt, Spa & För mätt för sex!

Sommarlovet, inbrottet och allt kom emellan lite och jag har ju missat att blogga om vårt dygn på Hotel Skansen i Båstad! Jag och Freddy lyckades tjata till oss barnvakt och bokade in ett lyxigt dygn i Båstad för att fira förlovningsdagen. ALLT ska firas - det har min mamma lärt mig! Det var ett "säkert kort" då jag varit där tidigare och kräsen som jag är (haha) så vägrade jag chansa på ngt nytt. Vi bokade via Spason.se som hade ett bra sommarerbjudande. Smidigt och prisvärt och man bokade in ALLT på en sida. Man kunde till och med beställa "extra lyx" på rummet som ett tillägg. Me like extra lyx, haha. Kolla in Spason för bra tips! Bara att gå in och söka på ort för att få fram aktuella kampanjer och erbjudanden. Helt klart värt att lägga på minnet och jämföra innan man bokar!
 
 http://www.hotelskansen.se/
 Fina kallbadhuset i Båstad. Vi missuppfattade dock öppettiderna som var ändrade sommartid så det blev inget kallbadande för oss, haha. Men vi har varit där förut och det är jättefint! Bastu med panoramafönster mitt i havet, mysig relaxavdelning och varm japansk pool ute på bryggan. Hit åker jag och kallbadar på vintern. (<--Ensam då Freddy är en badkruka på vintern, haha) Men ljuvligt är det!
  
http://www.hotelskansen.se/
 Så här fint bodde vi. Kliniskt rent (så handspriten fick stanna i väskan hela vistelsen, haha) och med havsutsikt. På morgonen var dock halva Båstad utanför vårt fönster och laddade upp för Båstad Maraton. Jag blev inte ett dugg inspirerad utan ägnade morgonen åt hotellfrukost i världsklass. Och ja, jag åt som en världsmästare.
 
 Ja, nästan så att man blev lite nykär igen, haha. Badrockar, tänd brasa och en varm pool UTAN barn som gör bomben i den! Yeyh!
 
http://www.hotelskansen.se/
Viktigast av allt - MATEN! Hallefuckinglujah säger jag!
 
Fördrink nummer ett tog vi på en krog nere på stranden och då betalade vi 250 kr för lite flädersaft och ett sugrör (<--som servitrisen slickade på!?!). Jag blev så paff att jag inte ens sa till henne. Och DET är inte likt mig, haha. Men sen återvände vi till hotellet och åt sommarens i särklass bästa mat. Fördrinken var iskall och jättegod, huvudrätten bestod av Kalvrostas med citron- och timjansky (oh my god!) och mellan huvudrätt och efterrätt klämde vi i oss en massa god ost. Förrätten som var Pilgrimsmussla förstod jag mig dock inte riktigt på. Den serverades med ett "kumminpulver" och jag förstår fortfarande inte hur det var tänkt. Skulle man snorta pulvret?! Men ja, så gott allting! Och vi blev såklart för mätta för både kvälls-spa och sex och somnade redan klockan 23. Det slår ALDRIG fel. Barnfritt = SOVA! Lyx för en småbarnsförälder!
 
Ja, kan rekommenderas VARMT till er som behöver ett barnfritt dygn, lugn och ro och GOD mat! Nu ska jag fundera ut ngt bra till vår bröllopsdag i september. Har ni tips på mysiga ställen som inte är alldeles för långt bort ifrån Mellbystrand så tipsa på! Jag vill gärna få både spa, god mat OCH fin utsikt. För sån é jag! haha
 
over and out.
 
//Meekatt...

28 kommentarer :

  1. Hahahaha! Snorta pulvret!? Det är bara du katten som tänker så! Men det är därför vi älskar dig! ;D

    Har varit på Skansen flera gånger med jobbet och håller med om allt. Maten är superb! Sist vi var där var det ett nygift par i poolen som försökte ha det lite mysigt och de uppskattade inte vårt lilla konferensgäng, haha. Stackars!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja...men vad ska man göra med det då!? ;)

      JAG är glad att jag slapp konferensgäng i poolen, haha.

      Radera
  2. Tack för en bra blogg som förgyller mina dagar!

    SvaraRadera
  3. Tipsar om Ystad Saltsjöbad. En bit att köra för er men det är väldigt fint och mysigt. Och jag bor i Ystad och kan bjuda på kaffe om ni kommer! haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har hört en massa bra om Ystad Saltsjöbad! Kanske värt ett besök! Tack för tips!

      Och ja, kaffe är alltid uppskattat, haha.

      Radera
  4. Åh vad mysigt det ser ut! Så fräscht och fint och härligt med spa! Och maten! My GOD vad gott det ser ut! Dit ska jag dra med mig maken inom kort! KRAM

    SvaraRadera
  5. Falkenberg strandbad är att rekommendera. Dom har ibland sista
    Minuten erbjudande som är billigt o bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och där har jag ju ett lyxigt presentkort! Hade helt glömt bort! TACK för påminnelsen, haha.
      Måste kolla upp!

      Radera
  6. Måste abra säga förlåt för att jag var lite påflugen igår på Maxi, haha. Läser att du skriver om egentid och där kom jag springandes med kameran helt starstrucked! HAHA Förlåt. Och tack igen för bilden.

    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det gjorde absolut inget! ♥ Jag var mitt fulaste jag men fastnade kanske på bilden i alla fall? ;)

      Radera
  7. Barnfritt..vad är det??? Händer aldrig här ju...hur gör man??? Är det verkligen möjligt???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, NU vet vi ju hur man gör! Man checkar in dem på Ica Maxi! Det är enda lösningen! ;)

      Radera
  8. Mys i högsta grad. Gubben och jag som inte ens lyckats komma ut med husvagnen riktigt i sommar. Avundsjuk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, men hela hösten är ju öppen för mysande! ♥

      Radera
  9. Tipsar om Säröhus...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt klart ett paradis! Vi har varit där mer än 40 gånger, haha. Vårt absoluta smultronställe genom alla år!

      Radera
  10. Stilla rum är ett underbart spa. Lantligt och väldigt trevlig kvinna som har det. Maten är jättegod och sen ligger det nära Gekås om ni vill dit innan så kan ni slappa på spat sen. Finns ingen tv å ingen pool men jäkligt mysigt:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips! Det ska jag kolla upp! :)

      Radera
  11. Hotell Gässlingen i Skanör är fantastiskt! Ni har väl åkt förbi där flera gånger i sommar på väg till campingen, så du vet var det ligger ;) Utomhuspool (ej uppvärmd dvs vinterbad...), spa, god mat, utsikt! //Cilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, men i Skanör vill jag bara va om jag får va naken! ;)

      Jag har varit där och kikat, jättefint!

      Radera
  12. ÅH vad mysigt! Kikade in och ska boka en weekend för mig och maken i höst! maten ser underbar ut. Och ni ser ju kära ut på bilden så det är värt ett försök. vi behöver verkligen lite nykärskänsla igen! ;D ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det behöver vi alla! Mer nykärskänsla åt alla!

      Radera
  13. Mys! Bokat in oss där i oktober! Den som väntar på något gott...
    Vi skippar maten och sexar istället! hehe

    SvaraRadera
  14. Kanske var tur att det inte blev något kallbadhus, har hört att man måste näcka wtf?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är inte det största delen av nöjet? Bastu med kläder är som att äta banan med skalet på. Likaså bad - att så lite kläder kan sabotera känslan så mycket...

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!