måndag 24 oktober 2011

Maskerad, Stretchade tår & Muskelkraft!

"Maskerad på dagis - barnen ska vara utklädda till något som har med havet att göra!" 

Jag bara älskar det här! Helst när man inser att man ignorerat lappjäveln på dörren i en hel vecka och att det idag är DAGEN FÖRE maskeraden! Skjut mig! Havstema!? Allvarligt?! Funkar Naturist?! Näcken?! Kan leta fram mammas gamla mandolin! "Klipp hål i en gammal badbalja och trä den över henne så kan hon va båt" (hahahaha) Tack Therese för tipset, ska använda det när Freddy ska klä ut sig! "Lösbrösten och Freddys paljettklänning = sjöjungfru" = Jättebra idé men de tittar redan snett på mig på dagis! "Gör henne grön så kan hon vara plankton"...och så självklart Supermorsan (Ja, hon med servetterna!!) Fia som skickade bild på sin egendesignade Piratdräkt som hon klippt till på en kvart....skjut mig igen!

MEN! Så kom hela härliga familjen Johansson hit idag på middag och precis i tid att rädda mig ifrån ett nervöst sammanbrott säger kloka mamma Terese "Baddräkt, badrock och solhatt!" TADAAAA!!! Hallefuckinglujah! Tydligen hade de kört samma tema förra året och då kom en massa barn i badkläder och ja...havet...inte helt ologiskt!? VARFÖR måste jag alltid hetsa upp mig i onödan?! Hahaha! Hur lungt som helst ju!? OM...inte ungjäveln HÖRT att man tjatat om PIRATKLÄDER hela dagen och nu VÄGRAR att ha badkläder på dagis! "MAMMA, JAG VILL FAKTISKT VARA EN FLICKAPIRAT!!!!"


Ja, innerst inne älskar jag ju min lilla tös så vad gör man? JO, man tar Freddys bästa partyskjorta (för den hade coolast mönster), klipper av ärmarna, kragen och gör fransar runt hela skiten! Sen en piratsjal i håret, sätter massor av tatueringar på hennes ärmar och ett fräckt skärp av snäckor i midjan! SÅ gör man Alice lycklig! "Mamma, TACK för att du är bäst och gör mig så fin till festen!!" Åh, mammahjärtat smälter! Inte ens hennes "Men mamma, jag måste ju ha en kikare, du kan väl bygga en?!" knäckte mig ikväll, haha. Lugnt - hushållsrulle + aluminiumfolie! Tadaaaa - Jag är också en supermorsa! Jag LOVAR att hon säger "Jag vill ha baddräkten!" imorgon bitti...



Wohooo!!!!! INGET kunde ha gjort min måndag bättre!!! DEN ÄR HÄR!!! Äntligen!! SPARKÖPS fantastiska katalog! Nu jävlar ska alla julklappar beställas!!

Först ut: "Mockasinen "Nice" - passar lika bra till kjol som till byxor. Mönstrad sula som är uppdragen på hälen för att skydda skon vid t ex bilkörning. Av tåligt konstmaterial. Biege" Wohooo!! Perfekt för Rallyföraren Marie! Varsågod!


Nästa Sparfynd: "Toe Relax de Luxe" - Kombinationen av stretchade tår och massage kan motverka diverse fotbesvär men du kommer uppleva ett ökat välmående i hela din kropp!" God Jul Anders! 

 

"Skärpt syn - otroligt men sant! Den nya tekniken med de vetenskapligt fördelade hålen hjälper dina ögon att fokusera samtidigt som ögonens muskler tränas. Prova dem och du kommer att bli fascinerad" - Ja, God Jul Lillebror!


Ja, men Halli Hallå!? Här har vi den!! Den fantastiska 2-i-1-mössan! "En skön och flexibel mössa som ändrar funktion och utseende på bara några sekunder - från heltäckande modell till traditionell sotarmössa. Mössan går även ner över halsen för att minimera värmeförlusten. En storlek passar alla." Ja, God Jul Lillasyster!



"Skinnhatt i tuff modell" - Ja, men Hey Baby! Här snackar vi! "Ventilationshål och svettband i resår för maximal komfort. En riktigt skön hatt som du kommer att få mycket användning av!" - Ja, det finns ju bara EN person, haha. GOD JUL DANIEL!! Jag vet PRECIS var du kan använda den här!! Hahahaha! ;)


Man kan ju bara ÄLSKA Sparköps Postorderkatalog!? Det finns nästan ingen roligare tidning och den är dessutom gratis! Nästan för bra för att vara sant! Tänk alla dessa saker som man inte kan leva utan!? Fjärrkontroll-karuseller, toaborstar som man tvättar i tvättmaskinen, pennor med inbyggda skyddsänglar, Fotgungor, Tåspretare, Tejphållare formade som katter och badrumsmattor med delfiner! I love it!

Nej, dags att sova! IMORGON ska jag plugga...massor!! Idag har jag mest varit orolig för finaste lillkusinen som blivt opererad. Snälla, skicka en massa muskelkraft till BUS i Lund så att hon piggar på sig snabbt!

over and out!

//Meekatt...

4 kommentarer :

  1. Snälla!!!!! Ingen hatt!!! Hahaha
    //Linda :)

    SvaraRadera
  2. Hahahaha! Sparköp!? Vad är det för något??? ;D Värsta jag har sett, hahaha!

    Klart du är en supermamma! Hoppas det inte blev baddräkten idag!

    Skickar massa muskelkraft till lillkusinen!

    SvaraRadera
  3. ASG...
    Får nog kasta ett getöga i Sparköpskatalogen.
    Verkar bli en billig jul...

    Sen tiokronors butiken i storstan stängde har julen blivit alltför dyr...juh.

    Å Ullared...naeäää

    Supermom...
    Kan man fixa en piratdräkt åt lillfisen, så förtjänar man epitetet... Go Girrrrl

    /Anondoderorsos

    SvaraRadera
  4. Å Plenty of muskelkraft såklart....

    /Anondoerorsos

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!