torsdag 20 oktober 2011

Bonden, Spyor och Nakenhet!?

Åh! Bonde söker fru!? Allvarligt!? Vad händer där? Han är så FUL den där solblekta ridbyxbeklädda Runar Sögaard-lookaliken! Varför bölar de över honom?! SPRING BRUDAR - SPRING!! Han är säkert bög i alla fall, det hade mamma sagt! Och vad är det egentligen för fel på tjejer? Så fort vi samlas fler än två på samma ställe - blir vi helt hjärndöda!? Svartsjukedrama...över en bajsskyfflande playboy i tights..? OM ni hade mött honom på IKEA...luktandes hästkiss...med flottigt hår - inte fan hade ni hoppat på honom då och slagit ner hans flickvän?! Skärp er för fan! Han är...på TV. Det är inte så märkvärdigt.

Ja, jag VET att det är frivilligt att titta programmet - MEN det var ju mammas och vårt program! ;) Åh vad jag saknar våra "Bonde-kvällar" på Cirkelvägen - med mammas goda marängrulltårta och upprörda känslor över deltagarna! Redan på måndagen ringdes vi och sa "Vad ska vi ha för fika till bonden?!" DET saknar jag...massor! Så ja, "Bondekvällarna" får bestå - nu tröstäter jag lösgodis istället, men fortsätter vara upprörd så det räcker för både mamma och mig! För sån é jag!

Magsjuka på dagis - skjut mig! När jag hämtade Alice igår hade en liten tjej precis spytt ner hela "samlingsmattan" och genast kände jag en sån oerhörd GLÄDJE över att inte jobba på dagis! När vi kom hem våldstvättade jag hela Alice i handsprit - mycket uppskattad handling...Not! Hahaha, men jag HATAR magsjuka! Alice berättade ingående på hemvägen i bilen om spyan ifråga och när jag sa "ÅH FY VAD ÄCKLIGT!!" svarade hon "Nej, mamma. Det är faktiskt inte äckligt. Det var faktiskt synd om henne. Man kan inte hjälpa att man kräker mamma! Man ska inte säga äckligt då!" Min kloka fina tös - var får hon allt bra ifrån?! Och varför har inte jag något sån't i mig?!

Nej, dags att ta tag i huset innan det förfaller totalt! 5 maskiner tvätt som ska vikas, ett kök som hade fått Alexander Nilsson att svimma, ett barnrum utan golv och dammtussar stora nog att skrämma slag på kattskrället! Säga vad man vill om städning - men ALLT blir lite roligare naken! Så nu åker persiennerna ner, kläderna av och dammsugaren fram - För sån é i alla fall JAG!


over and out.

//Meekatt.

2 kommentarer :

  1. Tack för städtipset! Får väl kolla om det funkar på män också... Men här ligger det mer åt saneringshållet... urk...
    /Duden

    SvaraRadera
  2. Hmmm.

    Städningen har helt klart fått en ny dimension.
    Nu väntar vi på bilderna från julstädningen 2011.

    Själv har jag hyrt in en "Städtant" som jobbar i natura.
    Inte att förväxla med och städa i natura. asg

    /Anondoderorsos

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!