torsdag 20 juli 2017

Köpenhamn, Mer billigt vin & Kärlek!

I lördags åkte jag och Micke till Köpenhamn för tre dagars semester och mys. Planen var att åka till Tyskland och bunkra vin och då passade vi på att göra en minisemester av det. Det är ju lite svårt att få till det där med semester när man har en massa barn och ex att ta hänsyn till, haha. Men jag älskar Köpenhamn så detta var perfekt!

Den obligatoriska "Nu-åker-jag-till-Danmark-bilden". 

Strålande sol och mysiga ställen för kall öl & Prosecco!

Goda pannkakor med nutella! Godis för själen!

Cykeltaxi...där man blir bjuden på öl.

...och en av alla hattförsäljare i Nyhavn.

Otroligt fina Nyhavn! Som att sitta nere vid Medelhavet.

Inget Köpenhamn utan wienerbröd!

Vi bokade via Hotelspecial.se och bodde på First Hotel Twentyseven. Ett riktigt bra hotell med gångavstånd till allt! Fräscht, snyggt, jättebra frulle och en riktigt mysig innergård att softa på. Rekommenderas varmt! Kommer absolut att boka samma hotell nästa gång! 

Inne i loungen.

Riktigt härlig innergård - mitt i city. Regnade tyvärr på söndagen men då kunde man gömma sig i en solsäng med tak. 

Och för er som är nyfikna och inte följer mig på Facebook - här har ni oss. Mig och han som får hjärtat att slå dubbla slag. Han med världens mest imponerande tålamod, stort hjärta och han som får mig att slappna av som ingen annan kan. Han som ser och hör på mig hur jag mår utan att jag behöver säga något och han som säger att allt kommer att bli bra - när jag behöver höra det som mest. Honom...ska jag vara rädd om! Stackarn får stå ut med att bli lite "offentlig" framöver. Men han är ganska tuff så det ska nog inte skrämma iväg honom. ;)

Och så den "lilla kundvagnen" i Tyskland då. Laddar ju för inflyttningsfest - whoop! 

over and out. 

//Meekatt...

30 kommentarer :

  1. Härligt att läsa om din nya kärlek och er semester! ❤ Ha en fortsatt underbar sommar! ❤

    SvaraRadera
  2. Glad att du är lycklig!! Det förtjänar du verkligen för du är helt fantastisk! ❤️

    SvaraRadera
  3. Bott på samma hotell och kan bara hålla med. Riktigt bra och full poäng för frukosten!

    Vilket snyggt par! Grattis till er båda!

    Lars

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, frukosten var perfekt! Bästa äggröran!

      Tack! ❤

      Radera
  4. Du strålar katten!! Så underbart att du hittat kärleken och man ser på dig att han är rätt! <3

    SvaraRadera
  5. Så glad jag blir att läsa och se detta. Följt dig i några år nu och vet att du haft det tufft men man ser ju riktigt kärleken på bilden! Du är så vacker!! Var rädda om varandra för ni har båda gjort ett riktigt kap. :)

    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Johan F på Furet ;)21 juli 2017 kl. 01:13

    Jaha så var det kört för en annan då?? Typiskt jag som skulle lägga in en stöt nu när du flyttar in till stan, hehe. Men grattis till Micke! Det förklarar ju golfandet med. ;)
    Jävla snygg är du ju katten!! Han kan va lycklig han!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack "Johan på Furet". Blir vi grannar tro? ;)

      Radera
  7. Jag älskar oxå Nyhavn.
    Åker dit varje sommar.

    Grattis till Micke som lyckats fånga dig! Var det han som skicka blommorna? Hehe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är supermysigt där!

      Haha, nej han var oskyldig när det gällde blommorna. ;)

      Radera
  8. När är det inflyttningsfest? Mon inbjudan har nog kommit bort!;)

    Kram Anders

    SvaraRadera
  9. Finns ju snart inget kvar av dig katten. Se till att nya snygga kärleken ger dig fler wienerbröd! ;D

    Grattis till er båda - ni ser fantastiska ut tillsammans! Härligt att se dig lycklig Malin! Du förtjänar det mest av alla!

    /Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns en massa kvar av mig. ;) Och wienerbröd äter jag så fort jag får chansen, haha.

      Tack Annelie! ❤

      Radera
  10. Sofie Andersson21 juli 2017 kl. 08:06

    Vaaaaa? Det är ju Micke!! Jag vet ju vem han är!! En förbaskat rolig prick det där. Jag kan verkligen se hur ni har funnit varann även om det blev jättekonstigt i min hjärna! HUR träffades ni? Trodde ju du hookat med någon kändis nu, hahaha. Men han kan fasen skratta sig lycklig nu du som fångat hetaste morsan i sta´n!

    Sen den där vagnen alltså. Jag vill också handla på det där viset. I min vagn finns bara blöjor och ersättning. Skit.

    Njut av livet och hälsa Micke från Sofie Andersson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, där ser man! ;) Jag ska hälsa!

      Radera
  11. Bott där men saknade dörr till toaletten! Vem vill göra sina behov utan dörr??

    Grattis till kärleken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja just toalettdörren var en konstig grej. Tydligen var det bara så i vissa rum. Men håller med om att man vill fisa ifred, haha.

      Radera
  12. Såg din bil i stan på Skolgatan igår och blev alldeles starstruck! Tänkte först lämna en lapp men tänkte sen "vad fan ska jag skriva på den?!" *ASG* Men hej hej!! Blev i alla fall glad när jag såg bilen och tycker det är coolt att vi har en kändis i stan där jag bor.

    Ha en fin dag och njut av sommar och nyförälskelse. Han verkar va ett riktigt kap och snygga är ni ihop med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du får haffa tag i mig när du ser mig på stan så vi kan säga hej! ;)

      Han är ett riktigt kap! Ha det fint du med! ❤

      Radera
  13. Fina Nyhavn, fina du & fina kärleken! Strålar om dig katten! Love it!

    Hoppas på att springa på dig en dag i stan nu när du flyttat in så jag kan ge dig en kram och förklara för dig hur viktiga dina ord varit för mig under de senaste två åren. Din bok är min bibel och när jag är ledsen tar jag fram den och inser att jag är bra som jag är! Så TACK för boken! Du är en stor förebild och jag är så glad att du funnit kärlek och lycka!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack Åsa! Hoppas vi springer på varann på stan då så vi kan kramas! ❤

      Radera
  14. Meeeen jag skulle ju fånga dig innan någon annan hann. Surt för mig, hehe. Kul för honom. Hoppas han är rädd om dig. ;D Kram på dig snyggo! /L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, han är rädd om mig! ❤

      Hoppas du hittar kärleken du med!

      Radera
  15. Malin Andreasson21 juli 2017 kl. 16:49

    Letar efter inlägget du skrev om barnvagnarna som rullar av sig själv?! *asg* VAR hittar jag det? Försökt återberätta för en väninna men det går ju inte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har du det: http://www.meekatt.com/2012/06/hets-mot-folkgrupp-porrfilm-mogelost.html

      Kram!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!