torsdag 13 juli 2017

Bra grejer, Storfamilj & Baesjeboken!


Fina fina Halmstad! Visst är det vackert? Tänk att det snart är "min stad". Det är så otroligt fint här och jag bara längtar efter att få allting på plats så att jag kan slappna av och njuta av att jag faktiskt bor här. Det är ju faktiskt mycket som är väldigt BRA i mitt liv just nu med. Jag måste stanna upp och påminna mig själv om det emellanåt. 

Det är ju inte bara en ny kärlek i mitt liv. Med på köpet kom också en stor härlig familj och däribland också tre fina barn. Stora - nästan vuxna barn (vilket skrämde skiten ur mig till en början, haha). Känslan av att "Mina små barn kan man muta med en fotbollsmatch och en glass men dina stora läskiga barn kommer hata mig. Bara för att jag finns!" Haha.) Men så blev det inte och sakta men säkert börjar vi alla lära känna varandra och det är verkligen stort att få bli accepterad av dem. Läskigt och lite skrämmande men samtidigt så otroligt häftigt och spännande. Att man plötsligt får bli en liten liten del i någon annans liv...i den där innersta heliga cirkeln liksom. Plötsligt finns det mer plats i hjärtat och man känner engagemang för någon man nyss inte kände. Kärleken är häftig på det viset. Den öppnar upp platser i hjärtat som man inte visste fanns.

Mina barn gav nya kärleken "en miljon poäng" och det räknar jag som klart godkänt. Elton fick en "asabra fotbollstränare" och Alice fick någon som höll med henne i "Tacofrågan" och röstade ner mamma. "Han är liksom väldigt vuxen men snäll, rolig och lika tramsig som oss mamma!" Bra grejer det där... Och igår var jag på Pinchos i Halmstad med Amanda, 21 år. Hennes förtroende vinner man inte med en glass eller en fotbollsmatch men på något sätt har vi lyckats hitta varandra och har riktigt roligt ihop. Hon berättar saker, ber om tips och råd, ringer när hon är nere och skickar hjärtan på messenger...bara sådär. Vilken grej!? Tre stora fina barn. Och jag blir bara accepterad och får vara en liten del i deras liv. Vilken otrolig gåva att få som plusmeny på det jag redan lyckats få. Kärlek.  

Nu ska jag ut och springa en sväng i värmen. I eftermiddag ska jag göra en intervju i city och sen ska jag svara på ett hundratal "heja-dig-mail" ifrån Norges glada läsare av "Baesjeboken" som toppar listorna i Norge. Många bra grejor nu. Jag bestämmer mig för att hålla fast vid dem idag!

over and out. 

//Meekatt...

10 kommentarer :

  1. Jag blir lycklig ända in i benmärgen när jag läser den här meningen: "Vilken otrolig gåva att få som plusmeny på det jag redan lyckats få." Lycko nya familjen som får ta del utav DIG säger jag. Det här med tånåringar och nya vuxna är ingen enkel match men med din inställning kommer det gå hur bra som helst. Du är ödmjuk och försiktig och du vet att det är svårt. Är övertygad om att de kommer älska dig! Älskar hur du skriver att du fick en "stor härlig fanilj på köpet" och samtidigt vågar skriva att det är läskigt.

    Stor kram till dig katten! Älskar din ärlighet. Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  2. Lars Håkansson13 juli 2017 kl. 10:47

    Grattis till kärleken och allt som följer med! Underbar inställning! Ser fram emot att följa ditt nya spännande liv i Halmstad och hoppas att du snart får ro i själen.

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag blir glad av att läsa det här! Bästa du ❤️ Önskar er all lycka!! Stor kram

    SvaraRadera
  4. Ingegerd Johansson13 juli 2017 kl. 14:19

    så fint skrivit! jag får tårar i ögonen. Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Lycko alla dem som får in DIG i sitt liv du kloka underbara kvinna!!

    SvaraRadera
  6. Grattis till tillökningen. Låter underbart. Du är ödmjuk och försiktig och därför kommer det funka!! Kärlek förtjänar du i oändlighet!!

    SvaraRadera
  7. Åh, det var längesedan jag var här inne då även jag och min man gick skilda vägar förra året. Är glad över att du hittat kärleken igen och att du ska få flytta till en så underbar stad som Halmstad!

    Jag har läst bakåt ett antal månader (år) och ser att du skriver om din mamma och hennes bortgång. När min mamma dog gjorde jag likadant. Grät inte, tänkte inte, kände inte utan bara körde på. Det har tagit ut sin rätt och jag har inte heller varit mig själv. Blev tipsad om att genomgå en sorgbearbetning (läs mer på sorg.se) och det har hjälpt mig så otroligt mycket! Att gå en kurs i sorgbearbetning (8 veckor) så får man lära sig att hantera sina känslor kring den personen och dennes bortgång. Så oerhört effektivt! Tänkte att det kanske kunde vara något för dig också! <3

    SvaraRadera
  8. Dags för bloggfest. Kanske är du sugen på komma.
    Kika in här för med information!

    http://daysbyjohanna.se/2017/july/bloggfest.html

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!