måndag 31 juli 2017

Hej då Mellbystrand - Hej Halmstad!

Så gick stora flyttlasset till Halmstad och mitt och barnens nya hus idag. Jag vaknade med en klump i magen och tårarna forsade hela frukosten. Jag har längtat i evigheter efter den här dagen...ändå var det en oerhört tuff dag. Tanken på att lämna Strandhuset...och Mellbystrand efter 17 år. Men nu...(klockan 03.45) så känner jag ett stort lugn inombords. Och jag älskar vårt lilla hus. Det är lite att fixa och greja med men när jag väl började packa upp mina saker så kände jag att jag var "hemma". Mina saker var så självklara där...som om allt jag köpt var menat för just detta huset. Imorgon ska jag hämta barnen och de ska få se huset för första gången och jag längtar efter att få visa upp det! Hoppas innerligt att de ska tycka lika mycket om det som jag gör!

En hyrbil...med halva mitt liv i! 

Ja, välkommen in i Meekatt Casa! Kommer massor med bilder framöver såklart!

Vår underbara trädgård med äppelträd, plommonträd, syrénhäck och lupiner!

"Home is where the heart is"-kudden på plats!

Köket med utsikt över trädgården. 

Kroppen är fullständigt trasig efter dagens flytt men nu är det mesta på plats. Micke och jag slet som djur i spöregnet och sen kom Arvid, Majsan, Alexander och Oliver till vår räddning och hjälpte oss tömma släpet. TACK! Jäklar vad grejer man har?! Helt sjukt! Och en soffa som väger en miljon ton. Övervägde för en stund att elda upp skiten istället för att lyfta den, haha. Men nu är den på plats! Och fint blir det!

Majsan kom med lite kuk. Hon tyckte jag behövde det i flyttkaoset. Man kan ju bara älska henne!

Nu...ska jag försöka sova en stund igen. Jag är helt speedad av alla känslor. Sorg och lycka. Sorg över att lämna mitt älskade strandhus och slita i sakerna som alltid funnits där. Min trygga borg i livet. Minnena. Känslan av att vara nära mamma. Men lycka över att ha något eget. Mitt och barnens egna revir. Lycka över att känna känslan av att allt faktiskt blir bra. Och att jag njuter av varje liten grej jag packar upp och tänker "Denna blir perfekt här!".

Och lycka över att känna mig så oerhört älskad. Han vet hela tiden exakt...vad jag behöver. Och ser till att jag får det. Kärlek, kramar och papper att torka tårarna med. Och kallt rosévin och choklad. Det är lycka det!

over and out. 

//Meekatt...

9 kommentarer :

  1. Vad härligt! Grattis och lycka till i det nya huset!

    SvaraRadera
  2. Det är härligt att läsa att du hittat hem 💕 Vila i den känslan en stund. Ställ färre krav på dig själv, skit i några måsten. Än är det sommarlov (även om det känns som om vi hoppade över sommaren även i år!) och sköna kvällar. Gött att kärleken förstår dig. När jag mår bättre får ni gärna titta upp till oss, lovar att bjuda på skratt, vin och en brasa. Du flyttar ju iallafall närmare mig (och Göteborg!)! Kram

    SvaraRadera
  3. Det ser jättefint ut! Ni kommer säkert trivas bra, barn är ju väldigt bra på att anpassa sig och det är ju såklart spännande med ett nytt boende😊lycka till med allt, ser fram emot att följa dig på din nya "resa"!! Kram fr Anette E

    SvaraRadera
  4. Nu är det ju lätt att vara efterklok men när vi flyttade (4,5 mil bort) så anlitade vi en flyttfirma. Jag packade ihop grejerna (från en 6:a på 144 kvm) o dom bar ut det i flyttbilen, körde hit det o packade ur det och vi betalade 3320 kr!!!! Jag hade kunnat betala det för att dom skulle tagit sofforna bara!! Ist för att man ska hyra bil, anlita kompisar, ta ihjäl sig (och dom) bjuda på mat osv. Jag tyckte faktiskt att det blev löjligt billigt även om det såklart är pengar.
    Hoppas att du kommer att trivas!

    SvaraRadera
  5. Så gott att läsa, Malin! Önskar dig, er, allt gott i det nya huset. Så skönt att det redan känns som hemma, då blir det bra. Ta det nu lugnt och stressa inte mer, låt allt falla på plats innan du sätter igång med jobb och allt annat på fulltid igen..
    Stora kramar ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  6. Härligt att du har hittat hem och jag hoppas att du kommer att trivas!

    SvaraRadera
  7. Var är du ? Allt bra ?

    SvaraRadera
  8. Vi saknar dig i Mellbystrand! Wow vilken resa ... inte alls avis! Men fasen vad jag saknar din blogg! Välkommen tillbaka... både bloggen och till Mellbystrand 😊

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!