söndag 9 oktober 2016

Meekatt goes turist!

Igår vad det återigen dags för grönvit kärlek och det i form av en familjedag på Lindab Arena i Ängelholm. Elton var superladdad i vanlig ordning och storasyster sympatiserade med grönt hår och Rögletröja. Hon ville dock inte vara med på bild. 


Arenan var full med roligheter. Ola Selmén signerade sin bok och skojade med barnen, det gjordes ballongfigurer och fixades. Massor med glada ungar! Dessutom fick barnen gå fram till spelarna och få autografer! Jag tvingade fram barnen såklart och Elton kom tillbaka med ett "Men mamma?! Nu skrev de ju på min fina plansch!?" Haha, stackars Elton. 

Idag har det varit fotboll för Elton. Bästa dagen på veckan. Jag är så imponerad av tränarna i LFK. 22 st 5-6-åringar och de lyckas hålla nästan alla fokuserade och engagerade i en timme. Elton är så impad av tränarna och tittar på dem som om de vore superstjärnor! Jag är övertygad om att Eltons intresse för fotbollen kommer hänga kvar LÄNGE tack vare dessa underbara tränare. Glada och positiva, tydliga regler, ordning och reda och bra övningar på helt rätt nivå. I slutet av träningen kom en av tränarna fram till oss föräldrar och frågade om det var någon som var intresserad av att hjälpa till som extratränare ibland. Det har ALDRIG varit tystare på läktaren, haha. 

Nu...ska jag packa ihop det sista och bege mig mot Skåneland. Inatt går tåget mot Köpenhamn och sedan planet mot AMSTERDAM! Jag och Betty (som är en bloggläsare ifrån början - men nu min "vuxna" reseledare, haha) ska åka ner till Amsterdam i tre dygn och bara ha semester! Inget jobb, ingen stress...bara vara. Ska bli helt ljuvligt! Och jag känner mig jätteförberedd. "Jag kommer klara mig utmärkt där, jag är ju grym på tyska!" slängde jag ur mig. Det...var tydligen fel. Fan. Men heja mig? Tack gode gud att jag har en vuxen med mig!


Nu när jag packade fick jag lite resfeber och kom på att jag inte vet en enda sak om Amsterdam...förutom det uppenbara med brownisen, prostitutionen och tulpanerna så jag frågade en vän som bott där om lite tips. Till svar fick jag: "Bli inte förvånad om du måste bajsa på en hyllkant i toan. Lite heads up bara!" WHAT THE FUCK?!? Avbokar biljetthelvetet och bokar en resa till Kvidinge Camping istället!

Wish me luck...med bajsandet i Amsterdam..? Ni kan följa min resa på bloggens Facebooksida och på Instagram...och även där heter jag Meekatt. 

 over and out.  
 
//Meekatt...

1 kommentar :

  1. Det är ju jättepraktiskt med hylla i toan! Om man vill se vad man åstadkommit och/eller tycker mycket om att använda toaborsten för att få ner allt... Amsterdam är trånga gränder, vackra hus och mycket tidvatten. Och dyr bensin och sjuka köer om man vill se det där huset. Du kommer förstå vilket. Var där på nyår, det gör jag inte om. Var som att befinna sig i en krigszon, alla raketer sköts inte uppåt om man säger så. Men där är fint! Finns fina möllor att se förutom tulpaner också 😊

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!