onsdag 5 oktober 2016

Irritation, Fula fläckar & Gråhårig?

Kraften börjar komma tillbaks här. Och det märks på att jag orkar bli irriterad på en massa skitsaker. Hela förmiddagen irriterade jag mig på Malou vin Sivers. Jag är fullt medveten om att hon är en prisbelönt programledare och väldigt omtyckt och jag har stor respekt för hennes arbete och engagemang. Men VARFÖR bjuder hon in en massa gäster till sitt program när hon HELA TIDEN envisas med att svara på ALLA frågor själv?! Hon ställer en fråga och så fort gästen öppnar munnen så avbryter hon och svarar på frågan själv. Om hon nu redan VET alla svar - vad fan frågar hon för då?! Jag blir tokig på det! Hade hon intervjuat mig hade jag fått spel och börjar kasta böcker omkring mig i hennes fina studio...


...vilket man kan se här. Efter en halvtimme med Malou på TV fick jag nog och reste mig upp ur soffan och slängde datorn i bordet. Där stod en kaffekopp...

 
Jag som älskade den mattan...suck. Jag körde in till Rusta för att köpa en ny matta...efter en massa gnuggande med alla medel jag hittade i huset. Den fanns såklart inte längre. I ren frustration köpte jag hårfärg(!?) istället. Nu...har jag en matta med en stor ful fläck...och världens fulaste hårfärg. Skulle bli brunrött. Blev...gröngrått. Det går bra nu...
 
over and out.

//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. Vissa dagar ska man strunta i TV4 och dricka vatten..
    Vet du vad jag gjorde en gång när jag hällde kaffe på en favoritmatta? Lämnade in den på matt-tvätt. Det blev nästan tre gånger så dyrt som att köpa en ny matta, men den blev fin.. ;)
    Kramar ♥

    SvaraRadera
  2. Så (h)ärligt att läsa din blogg om den vanliga, charmiga, och stundtals jobbiga vardagen. Trist att din matta blev förstörd. Men det gav mig i alla fall ett igenkännande skratt på här på morgonkvisten. Och just idag var det så behövligt!

    SvaraRadera
  3. Äh, visa dagar ska man helt enkelt inte stiga upp. Inte värt det liksom ;)
    Kram, hoppas dagen idag blir bättre! Och du, skit i Malou idag ♥

    SvaraRadera
  4. Haha! Den igenkänningen på Malou. Varför får inga gäster prata till punkt??? Det stör mig så mycket så jag kan inte se på programmet ens när det verkar vara ett intressant ämne.

    SvaraRadera
  5. Haha det är anledningen till att jag inte kan se hennes program ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!