måndag 9 november 2015

Stayups, Droger & Labil livmoder!

Förra veckan försvann bara. Jag hade planerat för Thermachoice-operationen på måndagen men det slutade (såklart) med att jag stannade kvar tre nätter på sjukhuset. Jag måste ha världens klenaste livmoder. Jag var hysteriskt nervös redan när jag "checkade in" och sa i receptionen "Hej, jag heter Malin. Jag tror att jag ska dö idag!" Jag sa det till läkaren som skulle operera mig också. Bra start på en konversation. Jag var lite halvkaxig när jag väl bytt om och fotade mig själv i blottarrock, blå foppatofflorna och vita stayups. Tänkte att OM jag nu dör så kan det i alla fall finnas en rolig sista bild på mig i mobilen. Jag dog inte så bilden förblir inlåst i keepsafe.

En kompis gjorde samma ingrepp - exakt samtidigt som mig. Vi satt ombytta och klara ihop i väntrummet på operation och väntade. Hon studsade hem ett par timmar senare. Hallå!? Själv låg jag och snyftade i syrgasmasken på uppvaket och önskade att jag faktiskt var död, haha. Men yeyh - nu är det gjort och utvärdering kommer om tre månader när vi ser vad för effekt Thermachoicen haft på mig. Heja kroppen! Idag är jag drogfri för första gången på sju dagar. Klena jävla kropp, haha. 

Igår var det Fars Dag och vi väckte Freddy med frukost på sängen, finskjorta och teckningar. Alice hade gjort en bok och hade högläsning med fina dikter. "Pappa, du är kungen i vår familj. Du åker alltid iväg men du kommer alltid tillbaka!" Underbart. Kan ju tolkas på två sätt det där. Resten av dagen spenderade vi i bilen. Jag hade nämligen bestämt mig för att betsa om ett bord och sex stolar. Nu vet jag att man inte kan köpa svart bets på Byggmax. Inte heller på Biltema. Eller på Maxi. Eller på Jula. Harald Nyborg har inte heller svart bets. På riktigt!? Man kan köpa KEXCHOKLAD på Byggmax...men inte färg. Jävligt logiskt!? K Rauta levererade och bordhelvetet blev svart. Stolarna var aptråkiga att måla så där kan man säga att det blir en viss fördröjning. Vi har nu sex stolar...utan sits. Tre är målade. Fan. Varför ger man sig på en massa projekt när man egentligen hatar det? Ernst måste fan va drogad jämt!?

Alla återbrukare här i landet: I went over to the dark side i helgen. Jag vet inte om det var Oxycontinen som spelade roll här eller om det bara var jag som var SJUKT uttråkad...men jag köpte kopparspray på Biltema. Allt i mitt hus är numera kopparfärgat. ALLT. Hysteriskt roligt. Ännu roligare att jag gick loss med sprayen inomhus vilket ledde till att vi nu behöver byta köksluckor också...om jag inte bara sprayar över hela skiten. Allt blir fint med kopparspray. ALLT. Övervägde att spraya om Freddys fula lavalampa också igår men jag behärskade mig.

Idag är jag på väg till Göteborg. Ska träffa lite nya samarbetspartners och planera lite inför boksläppet som ju är på gång. Jag lämnade kopparsprayen hemma. Har hört att det är korkat att byta ett missbruk mot ett annat så nu kör jag dubbel avgiftning i fyra dagar på Scandic Rubinen!

over and out. 

//Meekatt...

8 kommentarer :

  1. Kul att du är tillbaka! Har saknat dina inlägg här ;) Hoppas att du får må bra nu efter operationen, kram till världens bästa Malin/ Meekatt från Anette

    SvaraRadera
  2. Haha! Varför ringde du inte till mig på en gång så hade jag kunnat berätta vart du skulle köpa betsen! 😉 Puss

    SvaraRadera
  3. Äntligen!! Som jag saknat dina inlägg. Tur du har Instagram så man inte förlorar dig helt, haha.

    SvaraRadera
  4. Hahaha, kul för läkaren att höra att du tror du ska dö innan hon ska söva dig!

    SvaraRadera
  5. Bilden katten!! Bilden!! ;D

    SvaraRadera
  6. Hinner du ses i Göteborg? Hade varit så kul att få säga hej till dig och ge dig en kram!

    SvaraRadera
  7. Sprayade allt mitt med kopparfärg från biltema förra helgen och ja det blev också lite färg på köks fläckt mm. Nakellacksborttagning funkade utmärkt för mig =P

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!