fredag 27 november 2015

Orakat, Skitsnack & Svart hets!

Idag var det dags för ett återbesök på gyn i Halmstad. Jag skulle bara ta lite prover så jag struntade i att raka benen (för det är ju annars avgörande?!) och skyndade iväg i morse. Ja, jag duschade först. Det har mamma lärt mig. Man åker ALDRIG till doktorn (ens med halsfluss) utan att duscha först för plötsligt står där en läkare med dubbla handskar och tittar konstigt på en. Man ska alltid vara beredd på nakenhet...typ.

Väl framme togs det blodprover och jag beklagade mig för min läkare om min något hysteriska "mensvärk" efter min behandling. Det är inget fel och det kommer såklart bli jättebra - men jävlar vad ont jag har emellanåt. "Men då tar jag och tittar på dig Malin så ser vi att allt är som det ska!" Jag VISSTE det! Jag skulle rakat benen. Helvete.


Hon kom och hämtade mig efter en stund och hon hade sällskap med sig. En AT-läkare. En manlig AT-läkare. En SNYGG manlig AT-läkare. Helvete! "Ja, men självklart får du vara med! Ju fler desto roligare!". (Skulle rakat benen. Inte nog med att jag är gnällig, klen och överviktig. Jag har håriga ben också.) Vi pratade lite och min helt fantastiska läkare Katarina ställde en massa frågor om mina krämpor och medicinering. Sen kommer frågan "Fungerar magen som den ska?" Ja, men då blir Malin 14 år gammal och vill dö. "Ja tack, hur funderar din egen?!" Tjejer bajsar inte. SLUTA FRÅGA! "Ja, för det var ju lite jobbigt när du låg inne..." Men släpp det nu tack!? Ja...jag hade lite problem när jag låg inne. Tjejer bajsar inte och ännu mindre på begäran! "När skötte du magen sist?" MEN HALLÅ KATARINA!? Läs av rummet för fan! Jag vill verkligen inte prata om min avföring här...

Jag fick klä av mig och kände hur håret på benen reste sig av både kyla och skam. Bra där Malin. Strumpor på...eller strumpor av? Trosorna gömde jag såklart i byxorna. Fatta så pinsamt om de skulle ligga synliga här bakom draperiet när jag ligger med hela södra Thailand upptryckt i AT-läkarens ansikte. Man vill dö lite. Samtidigt har jag varit inne så ofta nu att jag lärt känna min läkare och kan slappna av ganska bra med henne. Jag är ju som jag är och svarar "skjut mig" på de flesta frågorna. När det väl var dags för undersökning hoppade jag upp i gynstolen i min John Blund-långa tröja. Precis då kliver en sköterska in. Hon presenterar sig och jag svarat med ett högt och tydligt "HEJ...OCH VÄLKOMMEN!" Ja, välkommen in i mitt underliv?! Varför sa jag välkommen?!

Undersökningen gick bra, allt är i sin ordning förutom min värdighet och när läkaren sa "Det är så skönt nu när vi lärt känna varandra!" kände jag "Ja, visst är det? Jag är så jävla bekväm här numera att jag slutat raka benen..."

På vägen ut skulle jag lämna ett urinprov. En sköterska visade mig till toaletten och sa "Jag har inga etiketter men det finns muggar och en spritpenna så du kan bara skriva ditt namn på muggen." Här misshandlade jag mig själv inombords för att inte börja gapskratta. Hon måste trott att jag var knäpp. Men jag lärde ju mig den hårda vägen: kissa först - skriva sen!

http://www.meekatt.com/2012/01/krak-i-luggen-pimpad-pa-gynbesok-dov.html

Idag har jag fått 65 000 mail och sms med hets om "Black Friday". Ännu en tradition vi ska kasta oss in i och pengarna ska rulla som aldrig förr. Jag har nog aldrig fått fler sms än idag. Ge upp med ert jäkla shoppinghetsande. Jag går inte på det där med "Once you go black..." Jag har provat. I Went back! För sån é jag.

Dagens Krönika i Hallandsposten hittar ni HÄR. Den är inte heller speciellt rumsren.

over and out.

//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. Jag älskar dig lite mer efter varje blogginlägg <3

    Jag känner så väl igen mig; vid min sista graviditet (2009, är steriliserad efter det) så skulle den kvinnliga läkaren göra en gynundersökning på mig och hon hade med sig en dösnygg läkarstudent (typ 10 år yngre än mig). Med fingrarna inuti mig, förklarade hon för honom (studenten) hur livmodern kändes och frågade honom om han ville känna. DÅ ville jag dö lite grann.
    (Som tur var sa han nej.)

    SvaraRadera
  2. Satt i min ensamhet och fredagsdeppade ända tills jag läst detta...skrattade så det värkte i magen och mår så mycket bättre nu. TACK!!! Du är helt fantastisk i dina formuleringar :D

    SvaraRadera
  3. Skrattar så jag väcker hela familjen! Världsklass, som alltid!

    SvaraRadera
  4. Här sitter man o har tråkigt o kom in här,hahaha det var längesen jag skrattade så här mycket :-D
    Du är bara för bra :-D
    Mvh Camilla
    www.minstorafamilj.se

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!