tisdag 10 november 2015

Morgonilska, Onani & Livet på repeat?

Så var det tisdag och jag vaknade tio över sex. Typiskt när man är på hotell och egentligen kunde snikat till sig en sovmorgon. Det är lite andra ljudeffekter på morgonen på Avenyn än hemma på stranden och för en stund övervägde jag att gå ut på balkongen och kasta saker på byggarbetarna nedanför. Lite som nallebjörnen Ted som kastar äpplen på motionärer...fast jättearg!


Sen kom jag på att jag ju älskar Göteborg och satte mig med momsredovisningen istället. Bra Malin! Blir nästan lite imponerad över mitt ovanligt vuxna beslut att ta tag i det så tidigt på morgonen. Ibland förvånar jag fan mig själv. Momsen avklarad och ett möte avklarat. Heja mig. Ska gå omkring och klappa mig själv på axeln hela dagen som han i den där vidriga panta-mera-reklamen som man blir arg varje gång man ser. Eller så får jag ägna mig åt tio minuters självbefläckelse och bespara mig en massa tid...

Jag scrollade igenom Facebook inatt innan jag somnade. Det tar numera en hel timme att "snabbt kolla över flödet". Inte för att jag är så intresserad men det är lite avslappnande att avsluta kvällen så. Fast jag måste hitta en annan kvällsrutin för jag blir mest irriterad numera. För sån é ju jag. Först får man se vad alla gör just nu. Några äter choklad, några ser film, någon är på gymmet och någon saknar sin pappa. Sen får man se vad alla gjorde idag...men för ETT ÅR sedan. Och för två år sedan. Och för FEM år sedan. Dessa statusar läggs upp igen och igen och igen som en never ending story av våra halvtråkiga liv. "Titta Jonas! Idag var det FEM år sedan vi åt glass i Lysekil!" och så går folk in och kommenterar den där bilden för tredje gången. Hallå! VI HAR REDAN SETT SKITEN! Har vi så tråkiga jävla liv så kan vi lika bra sätta FB på repeat och logga ut. Sen har vi det här nya...med årtalen. Suck. Vi ger varandra årtal och sen ska man berätta vad man gjorde just de åren...(om man av någon konstig anledning inte bara kan printscreena en gammal status från just de åren då.) Här har ni mina årtal: 

1980 föddes jag. 
2070 dör jag. (Förhoppningsvis av alkoholförgiftning. Full och nypåsatt.) Tadaaa!?

Nu ska jag förbereda lite möten och ikväll blir det läsarmiddag. Jag ska inte ge mig ut i regnet mer än nödvändigt men en vattenfast mascara ska inhandlas. Lite bitter är jag över vädret då jag hade tänkt sitta på Götaplatsen och spana på Poseidons nakna arsle hela förmiddagen. Får bli ett besök på biblioteket istället och sniffa på böcker och låtsas att jag en dag kommer ha en egen hylla där med oviktigheter.

over and out. 

//Meekatt...

7 kommentarer :

  1. Skrattar så jag tappar luften här! Meekatt is back och det med bravu! Bara älskar att du aldrig förändras utan fortsätter vara exakt som du är. Tack för alla skratt genom åren. Snart har du din hylla på biblioteket katten! <3

    Kärlek!!

    SvaraRadera
  2. "Ska gå omkring och klappa mig själv på axeln hela dagen som han i den där vidriga panta-mera-reklamen som man blir arg varje gång man ser. Eller så får jag ägna mig åt tio minuters självbefläckelse och bespara mig en massa tid..."

    HAHAHAHA!!! Underbart!!

    SvaraRadera
  3. Åh är du i Göteborg? Hoppas man springer på dig!

    SvaraRadera
  4. Du är bäst katten! *asg*

    SvaraRadera
  5. Hur går det med boken? Längtar!!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!