tisdag 8 april 2014

Köksrenovering, 600 goodiebags & Nattvard?

Om jag inte hade mycket att göra innan så har jag sett till att få det nu. Jag kom nämligen på att det var PERFEKT timing att helrenovera köket i strandhuset och nu är alltså hela huset i fullständig kaos. Prylar till 850 goodiebags tar också upp en del av det som en gång var min arbetsplats. Men idag är det 18 dagar kvar till mässan så nu är det fullt ös som gäller! Och ja, jag har hjälp med köket! Evelina Wallquist är här och ser till att allt blir proffsigt gjort. Jag sitter mest och svär i vanlig ordning. För sån é jag.

Ja, jag vet. Sveriges fulaste kök. Diarré möter 90-årig tant. Död åt köket!
 
Imorgon ska jag påbörja packningen av 600 Loppipåsar som ska delas ut på Krakel & Spektakel. Men först ska jag chocka kroppen med ett besök på MåGottGym. Jag väntar på den där känslan nu..."må gott". Jag är inte riktigt där än, haha. Trodde känslan skulle komma med kortet? Det är mer "skjut-mig-jag-måste-väl"-känslan här. Men ja, jag vet ju att det tar ett par veckor sen VILL man vara där. Nu handlar det om överlevnad och mental övertalning. I. CAN. DO. IT.
 
Imorgon ska Alice på utflykt med skolan. Hon sa något om Påskvandring och pannkakor. Tydligen ska de se Jesus dö samtidigt som de äter Kanelkryddade knäckebröd och dricker Festis. Jag såg på Facebook tidigare ikväll att de andra supermorsorna stod och stekte egna pannkakor inför morgondagen. Fan. Jag som köpte färdiga plättar. Jaja, jag får väl impa med att skicka med en flaska rött och lite kex till nattvarden...
 

Religionskunskap? Äh, det där har vi fan koll på!
 
over and out.
 
//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. Oj, det där köket behöver en hel del kärlek! Diaree va rätt ord att använda! Lycka till med renoveringen och alla goodiebags!

    SvaraRadera
  2. Men åååh! Kaklet var ju hur snyggt som helst! Älskar 60/70-tals vintage! Om det går att ta bort varsamt utan att ha sönder det kan du säkert sälja det på Blocket!

    SvaraRadera
  3. Eller så väntar du några år så kommer det där köket säkert att vara helt rätt sen. Super-retro, liksom... =)

    SvaraRadera
  4. Herregud jag läste könsrenovrering!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!