måndag 14 april 2014

Arbetsro, Kissningar & Tonåringar!

I natt sov jag och Evelina i strandhuset. Jag behövde få lite arbetsro (<--slippa ungarna!!) och Evelina skulle måla. Det känns lite overkligt att de bajsbruna luckorna är borta efter alla dessa år men ÅH så fint det blir! Jag gick ju lite "wild-and crazy" och valde vitt! ;) Ser fram emot att ha lite vernissage och invigning av nya köket här snart! (Eller ja, efter mässan när jag är människa igen.)
 
Igår gav vi oss ut på en söndagsutflykt. Alice ville plocka vitsippor och Elton ville hälsa på sina vänner i Skottorp - kossorna. När vi äntligen hade bråkat klart om överdragsbyxor, kissningar och mössor och fått ut barnen i bilen började det regna. Fantastiskt. Arga åkte vi vidare mot Skottorp men insåg att kombinationen kobajs och ösregn inte var optimal. Vi inledde istället utflykten uppe på Hallandsåsen där Alice "gluggen" Birgersson fick plocka vitsippor.
 
Och ja, den där mössan är ju en klar favorit ifrån myran o lo.
 
 
Numera har vi även en tonåring i familjen och den var ganska chockad över vårt beteende, haha. "VEM går ut i SKOGEN en SÖNDAG innan klockan ETT?!" Haha, underbara Evelina. Besvikelsen var total när hon insåg att det dolde sig en supermorsa även i mig. Elton var inte heller helt nöjd och gömde sig under sitt paraply.
 
 
Dottern gick "all in" och drack vatten i bäcken. (Mamman drack handsprit)
 
 Sen såg Alice den här snigeln och skrek hysteriskt i fem minuter. Pedagogiska jag sjöng "lilla snigel" för den och log hela tiden mitt mentalt störda leende. Elton blev så glad att han ville äta upp den och då var det dags att åka vidare.
 
Ett kärt återseende med bästa vännerna i Skottorp... ♥
 
 
 
...som självklart slutade i kaos och tårar när Elton inte fick KÖRA hem. Skjut mig.  
 
Idag ska jag skicka iväg en massa beställningar på tavlor och sen ska jag svara på 10 000 frågor ifrån våra utställare. Jäklar vad det är nära nu! Ett års planerande och fixande är snart i hamn och det börjar bli liiiite nervöst!
 
Men först - väcka tonåringen med Lasse Stefanz på högsta volym! För sån é jag!
 
over and out.
 
//Meekatt...
 
 

2 kommentarer :

  1. fina bilder, naturen, livet... :D

    SvaraRadera
  2. Haha "vem går ut i skogen en söndag innan klockan ett."

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!