torsdag 14 april 2011

Synder, Glädje & Badbomber!

NÄMEN!?!

Ja, en nyhet som den här kan ju få vilken brunstig och gravid småbarnsmamma som helst att hoppa jämfota i kön inne på Pressbyrån!! EN NY MARABOU!! "Maräng & Nöt" och ja...den var helt klart godkänd! Varit i Lund idag och hälsat på finaste lillkusinen Estelle på sjukhuset och jag skulle vara duktig och "bara" köpa baguetter och dricka till Henrietta och mig. Sen såg jag bullarna...och min gravida kropp tvärnitade, tittade på dem i 5 sekunder...sen var det kört! 2 stora Toscabullar åkte ner i påsen! Tadaaa!? Men ok - INGET choklad i alla fall! DET hade jag bestämt. Jag gick förbi en hel vägg med choklad utan att ens titta...sen kom jag fram till kassan...och vad ser jag?! EN NY MARABOU!! Skjut mig...det går ju bara inte att låta bli! 2 st för 20 kr och där stod jag med butikens största leende! Det är UNDERBART att vara gravid! ;)


På tal om gravid...så har ett problem uppkommit och jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det här. Jag är solbränd...på framsidan - men kritvit på baksidan!? Det var sol i helgen och jag låg och glassade i solstolen medan Freddy storstädade huset (hehe) och det var ju fantastiskt skönt. Tills jag såg mina "bakben" i spegeln. Jag kommer se ut som en idiot i sommar! Jag kan ju inte ligga på magen och sola - så HUR fan ska man bära sig åt?!  Freddy erbjöd sig klippa hål i solstolen så jag kunde ha magen där...men det känns lite drastiskt! Dessutom...med min stora mage skulle det bli mer hål än stol kvar! Och badbomberna då?! Stolen skulle ju välta framåt! JAG SAKNAR MIN KROPP!! Jag kan ju inte gärna stå på alla fyra och sola!?? Kan ju ge en del skumma rykten nere på stranden..."Gravid och svullen kvinna leker paraplyställ"?? Nej...det måste finnas ett bättre sätt...?



Imorgon är det äntligen fredag! Alice och jag ska ha sovmorgon, äta mysfrukost sen har jag lovat henne en sväng till badhuset...hur kunde jag?! Och HUR fan ska jag komma i min bikini nu?! Undrar om det är olagligt att näcka på badhuset? En påse över huvudet får det bli!

over and out.

//Meekatt.



5 kommentarer :

  1. haha! Du får väl helt enkelt "anlägga" en sandlåda på tomten, som du sedan kan gräva en grop i och ligga med magen i den, det skulle ju funka.Eller åka till en sandstrand och packa med en spade:)

    SvaraRadera
  2. Min mamma brukade gräva gropar och slänga i magen där när hon solade ryggen :)

    SvaraRadera
  3. Haha du är för rolig :D
    Hoppas det går bra på badhuset idag då :P

    SvaraRadera
  4. En NY Marabou och jag vet inget? Hallå!!
    Tur vi har dig så vi inte missar såna här världsnyheter! ;D TACK!

    Solningen ja, haha. Vet när jag väntade Freja. Brun o snygg fram, blek som en död bak! *asg*
    Gräva en grop var ett bra tips, har du sandlåda? hahaha!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!