lördag 16 april 2011

Fjädrar, utedass & Ménage à trois!?

Gjorde precis "en Malin" inne på ICA MAXI. Förlåt Freddy...men sån é ju jag! (haha) Men folk har helt enkelt för lite humor...eller FEL slags humor!?
Vi har varit i Lund hela eftermiddagen och hälsat på Henrietta och finaste lillkusinen Estelle som ligger inne på BUS och har det kämpigt. På hemvägen, efter att vi hämtat upp Kravallis hos farmor, åkte vi till MAXI för att bunkra med "lördagsmus" och det blev såklart en date med Karamellkungen - den bästa av alla kungar! Alice och farmor hade hängt upp fina påskfjädrar i ett träd idag och vi köpte fjädrar för att kunna göra detta hemma också.

När vi stod och packade ner varorna i kassen sa jag högt till Freddy "Lördagsmus! Yeyh! Nu ska vi hem och pynta busken!" med ett stort leende. Freddy tittade lite skumt på mig och jag kände att jag var tvungen att förtydliga mig så jag fortsatte..."Alltså...hänga fjädrar i busken!" Freddy OCH den torra tjejen bakom mig såg inte det roliga i det här...och i vanlig ordning blev jag idioten. Jaja, sån é ju jag! ;) Och pyntas ska det ju! Det är ju snart Påsk!

Lite rubriker:

"Har längtat efter att få komma hit" - Ja kungen lille...nu är ju iofs Afghanistan ett "varmt och soligt land" men jag antar att resmålet inte riktigt levde upp till dina förväntningar? Roligt att du får komma ut och se dig om lite i världen! Ser fram emot en givande presskonferens i vanlig "Calle-the-king-style"... "Ja, jag har förstått att detta var ett krig till min ära...eller det beror kanske på hur man ser det? Jag har pratat med min familj om resan men svarar inte på några frågor!" 

"En pytteliten sommardröm" - Ja, den stora nyheten just nu är "utedasset" som är till salu i vårt fantastiska Mellbystrand...för 175 000 kronor. Men alltså...det ÄR faktiskt inte storleken som räknas! Och det vet jag av erfarenhet...jag bor ju här!! Jag har i och för sig plats att ha tidningen med mig IN på dass om jag skulle vilja...men här i Mellbystrand är vi ju lite finare än alla andra och skiter bäst med havets brus i bakgrunden! ;) Länk till Aftonbladet!


"Säkert stolta föräldrar!" - Ja, nu var det tydligen inte så uppskattat att en uttråkad själ i publiken ville försöka liva upp stämningen med en klassisk streakning. Typiskt svenskt att inte se det roliga i detta! "Nu dog innebandyn" skrev en upprörd läsare men allvarligt...när levde den?! Innebandy?! Stolta föräldrar...ja...jag hade fan varit stolt! Mer stolt än om min son/dotter hetsade runt efter en liten plastboll med en hockeyklubba för mesar! Nej, fickpingis och innebandy i all ära - men en streakning är väl ALDRIG fel!?  Länk till Aftonbladet för er som vill se NAKET!

"Reinfeldts okända utbildning" - Wiiiih! Äntligen lite snaskiga nyheter om allas våran skalliga regeringschef! Alla Aftonbladets läsare kastar sig såklart över länken...och vad ser vi!?! HAN ÄR CIVILEKONOM!? Nej, men dra mig baklänges i påskfjädrarna!! TACK Aftonbladet för detta snaskiga skvaller!!

"Lukta som ett svin med Baconparfym" - NEJ!! Lägg av! Idioter! Vem fan vill gå runt och lukta stekt fläsk?! Allvarligt talat...här står man...på alla fyra...och försöker sola baksidan av sin svullna gravida kropp. Ska man då LUKTA svedd gris också...bara för att ytterligare förstärka denna syn?! Freddy kommer lämna mig!!  Länk till Expressen!


Nej, nu somnade Alice i soffan! NU ska jag försöka lura in Freddy i sovrummet och se om man kan få till en Ménage à trois - Film, Geisha och Helosansalva på händerna! Wiiiiih! Lördagsmys!!

over and out.

//Meekatt.

4 kommentarer :

  1. Hahahaha vilken rolig blogg!

    SvaraRadera
  2. Hahaha! KUNG, som sagt. Hoppas busken fick sig ett åk. Ja. Påskåkspynt. ;)

    SvaraRadera
  3. Haha, kul peacock-humor ! ;D

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!