måndag 18 april 2011

Mamma fes!!??

Ibland...är det extra underbart att vara förälder...ibland inte. Jag var hos barnmorskan idag på invägning och hör och häpna - jag närmar mig 10 kilo, hehe. Det är väl...TRE guldstjärnor hos ViktVäktarna!? Eller det var kanske åt fel håll..? Mitt BMI har gått ifrån "skitviktig" till "för fet för ett fuck" och ja, det var väl lika bra det? Börjar bli tjatigt med ryggläge i alla fall!


MEN...till dagens absolut bästa ögonblick...*suck*. Jag älskar min lilla Alice...nästan jämt! Idag skulle jag lämna ett urinprov och ja, jag fuskade och gjorde det hemma - UTAN att sikta direkt i röret! Busigt va? Men sån é ju jag! (haha) När jag lämnade över min plastpåse med urinprov och isbitar till barnmorskan sa Alice (som var med för första gången idag) "Mamma kissade och fes i röret!" Allvarligt?! FES i röret?!


När det sen var dags att mäta magen hade minsann Alice måtten klara för sig! "Magen är en meter lång och benen två!" Ja, då vet ni det! Hjärtljuden var intressanta i alla fall - "Bäbisen låter som en giraff!"

NU sover lillfisen, Freddy är ute och ordnar med vårens påsättning...av sommardäcken! Jag ska slänga ihop lite mat tills imorgon för då kommer Alice kusin Jack hit och livar upp vår dag! Wiiiih!

Skicka lite extra "muskelkraft" mot BUS i Lund, ligger en liten tös där som behöver lite extra på sitt konto just nu! :)

//Meekatt.

8 kommentarer :

  1. Hahahaha, underbaraste Alice! Hon har ju humor den tjejen! ;D

    Skickar massor med styrkekramar till BUS!

    SvaraRadera
  2. Skickar mina allra starkaste kramar till lilltösen....

    SvaraRadera
  3. Men erkänn, du mutade barnmorskan :)) och läkarn..

    SvaraRadera
  4. Alice är den roligaste jag vet! "Mamma kissade och fes i röret"?? Jag får kramp! *ASG*

    Skickar en massa muskelkraft till BUS och hoppas att kontot blir överfullt!!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Hej, ja ryggläge kan bli tråkigt i längden men funkar i krissituationer. ;D

    SvaraRadera
  6. Jag tror minsann att tösen brås på sin moder! I alla fall vad det gäller att kläcka kommentarer, eller hur var det nu med pyntet i busken ;-)

    SvaraRadera
  7. Underbara Alice!

    Skickar en massa muskelkraft till den lilla tösen på BUS!

    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Fiser du i röret? Får man det? Tur du har en dotter som har koll på dig!

    Allvarligt hur ska hon bli när hon blir stor med en mamma som fiser i röret? Oroar du inte dig?

    Hahahhaha

    KRAAAAAAAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!