måndag 18 april 2011

Bomber, Utgifter & Lammkött!

Dags för lite rubriker:

"Tre bomer ska sprängas" - Herregud...är det någon stackare som har TRE?! Och jag som har bry med var jag ska göra av mina två...ska kanske sluta klaga?

"Bonus - om du avstår semester" - Lysande! Enligt Aftonbladet erbjuds sjuksköterskor i Landstinget Halland 30 000 kronor som "bonus" om de skippar sin semester i sommar. Ja...för det är ju inte så att de redan jobbar röven av sig, på obekväma arbetstider, med ett utav våra absolut viktigaste yrken...för SKITLÖNER!? Men det är rätt - ta deras fritid ifrån dem också och erbjud dem en skrattretande bonus - motsvarande en läkemedelsfirmas VD:s nota för en "representations-lunch"?! Skit på er och be till högre/lägre makter när ni själv sitter där med "foten i kläm" och skulle uppskatta en utvilad sjuksköterska som faktiskt TRIVS med sitt jobb! '

("Du fick väl din bonus syster?")

På tal om (o)manlighet..."Därför skrämmer Borgs utgiftsfobi" - Aftonbladet ställer frågan "Vad vet Borg som inte vi vet?" En jävla massa skulle jag hoppas...? För har han mitt ekonomiska tankesätt  (Lön=Ullared) är vi jävligt körda kan jag informera er alla om! På BB upprepade personalen hela tiden "Finns det inkomster finns det utgifter" och ja - det får man väl kalla skitenkel matte? Var inte rädd för skiten Borg - det finns mer där det kom ifrån!

"Skrällen i Finland!" - Nämen?! Vad är detta!? "Nej till EU, Nej till invandring och NEJ till SVENSKA i skolan"?! Vafan!? Nu blir det högerhängt i den finska Penis-salen där "Samlags-partiet" ska samarbeta med Jimmie Åkessons kusiner i hopp om ett finskare Finland med "Mer finnar åt folket"? Herrgud! Har ni verkligen tänkt igenom det där?! Okej att svenskarnas finska språkbegåvning utvecklas på dass och begränsas till "får icke övertäckas" men när det gäller finnar...måste man väl få göra ett undantag? ;) Leve mångfalden...Finska piroger, Danska wienerbröd OCH Negerbollar tack!

(Förlåt mina trogna finska läsare - men sån é jag!)

"Rekordstor efterfrågan på svensk lammkött inför påsk" - Ja, nu är ju jag gravid i 7:e månaden och allmänt osexig på alla sätt och vis men jag kan absolut förstå det här! Vem blir inte "pigg i bäret" av lite lammkött? Jag menar...vi pyntar väl inte "busken" för inget?!

"Vågar jag ta för mig i sängen?" - Ja, det krävs tydligen experter för att svara på detta? Här hemma har vi en 3-åring med stenkoll! Det är uppenbarligen bara att smyga in efter att mamma och pappa har somnat, hoppa upp i mitten...lägga sig på TVÄREN och trycka ut föräldrarna så att de nästan ligger på sängborden. Ligger man inte bra nog...KISSAR man i sängen! Då jävlar får man gott om plats!

"Ranegie hjälte – med nageltrång" - Ja...vi har ju en del människor som kämpar för världsfred, människor som räddar liv på våra sjukhus, släcker bränder, tillfångatar och låser in bovar och pedofiler och svenska soldater som krigar i Afhganistan - men tittar man i "häcken" hittar man en riktig hjälte...med NAGELTRÅNG! Jag får gåshud... ;)

over and out.

//Meekatt.

4 kommentarer :

  1. Inte för å klaga, men är det Freddys pjäs du har på bilden så får ni nog söka....för mig veterligen så finns det inget ben i den......men han kan ju vara unik:-)

    Pumpa på bara

    kram

    Pelle

    SvaraRadera
  2. Jaha, ingen kryssning till Finland för min del, jag som ääääälskar wienerbröd m.m., men en o annan risbastu får man unna sig när det är påsk :) så jag åker till Trollhättan!! Där é finnarna internationella...
    Förövrigt så tycker jag att alla borde få en lammstek i påskägget (eller skägget...eller nåt)

    SvaraRadera
  3. ÄLSKAR dina nyhetsuppdateringar! HAHAHA!

    SvaraRadera
  4. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!