onsdag 23 augusti 2023

Nämen?! Är jag tillbaka?!

Nästan två år har gått sedan jag bloggade sist. TVÅ ÅR! Massor har hänt under de här åren och jag vet inte riktigt var jag ska börja. Det enda jag vet är att jag saknat mitt skrivande oerhört mycket! Jag har saknat kommunikationen med er läsare, alla skratt och härliga kommentarer. Alla djupa diskussioner, debatter och all ilska jag kunde få ut genom ord. Men också humorn, kärleken och känslan av att faktiskt få bidra lite till att få andra människor att ibland kunna sträcka på sig och klappa sig själv på axeln. Så jag kastar mig in i den här världen igen. Både taggad, med en massa kli i fingrarna och massor att berätta och samtidigt livrädd över att ha tappat alla läsare som följt mig på livets resa i så många år. 

Jag är lite äldre, har lite sämre syn, lite fler rynkor och antagligen lite längre bröst än sist. Men jag hoppas också att jag blivit lite klokare och att jag fortfarande kan bidra med något annat än att roa mig själv med mitt skrivande, haha. 


Det har varit två händelserika och tuffa år för mig. Alice högstadietid och mitt kämpande under dessa år knäckte mig totalt. Jag tappade helt fotfästet av alla polisförhör, anmälningar, bråk med rektorer, samtal med skolverket, politiker, media och andra föräldrar. Det blev för mycket till slut. Jag tappade helt ork och lust och mina sista krafter gick åt till att försöka motivera Alice att ta sig igenom de sista månaderna, rädda upp sina betyg hon tappat genom frånvaro och få henne ut ifrån Lagaholmsskolan hel och med en biljett in till gymnasiet. OCH VI LYCKADES!! 

Igår började hon sin drömutbildning på Drottning Blanka i Halmstad och det var en stolt och fnissig tjej jag lämnade av i stan. Jag ville bara gråta och skrika ut min glädje men försökte behärska mig, haha. Hon behöver ju inte inleda sin tid på nya skolan med "den där sinnessjuka mamman på parkeringen"...

Stolt och glad som jag var ville jag självklart fotografera henne och kompisarna vid ingången men det kunde jag fetglömma, haha. Jag såg framför mig ett sånt där fint kort med ungarna uppställda och glada.  Men jag fick inte ens parkera framför skolan. Men jag hann knäppa två snabba bilder när de sprang ifrån bilen. HA! Mamma vann! 



Jag har massor att uppdatera er alla om och vet som sagt inte riktigt var jag ska börja. Och bloggen behöver snyggas till och bli modern även om jag HATAR förändringar och gärna hade hängt kvar på mirc, msn och Lunarstorm hela livet...

Jag har flyttat, blivit sambo (med en människa och inte katt den här gången!), fått nytt jobb, blivit uppsagd från jobb, varit sjuk, kämpat massor med min hälsa och mitt mående, börjat snusa, slutat snusa (haha), haft perioder av social fobi, tappat bort fina vänner och fått en del nya fina vänner. Det har som sagt varit lite mycket. MEN äntligen börjar jag hitta tillbaka till mig själv och detta gör jag som alltid bäst genom mitt skrivande. Jag tappade min Meekatt-domän som varit en stor del av mitt liv i SÅ många år och ett blufföretag försökte såklart göra storkovan på min sorg i detta. 

Nu är jag sjukskriven vilket innebär att jag har gott om tid att uppdatera er och samtidigt få ur mig en massa som jag behöver släppa taget om. Bloggen och ni läsare har trots allt varit en jättebra "medicin" för mig under alla år. Jag som inte har ro i kroppen eller förtroende för folk i allmänhet och antagligen skulle skalla den psykolog som försökte läsa mina tankar gör nog klokt i att göra som jag alltid gjort. Skriva. Skriva. Skriva!

Stort tack till alla er som hjälpt mig genom att beställa mina böcker och posters så att jag fick möjlighet att köpa min domän. Och stort tack till dig Fredrik för din hjälp! Ibland blir man helt chockad över hur fina människor faktiskt kan vara. 

Men ja - nu är jag tillbaka och jag sitter bara och ler jättebrett här när jag skriver. Tur inte barnen ser mig. De hade förklarat hur jäkla dum jag ser ut och kastat något i huvudet på mig, haha. 

over and out. 

//Meekatt...

88 kommentarer :

  1. Välkommen tillbaka!! Herregud vad jag saknat att skratta med dig! ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh men tack! Vad glad jag blir! ❤️

      Radera
  2. Så härligt att du kommit tillbax, som jag har längtat ♥️

    SvaraRadera
  3. Underbart så härligt, så glad för din skull ( även för Alice och Elton) förhoppningsvis har det vänt nu och du går mot ljusare tider . Lyckliga mig för din blogg är tillbaka. All lycka och glädje till dig.

    SvaraRadera
  4. Efterlängtad comeback!!!!! Ska bli spännande detta!

    SvaraRadera
  5. Välkommen tillbaka! ❤❤❤

    SvaraRadera
  6. Välkommen tillbaka!!! Ser framemot att få läsa din blogg igen😊

    SvaraRadera
  7. Nu säger jag som Gert Fylking skulle sagt ÄNTLIGEN!! Har saknat dina härliga texter! Welcome back!!

    SvaraRadera
  8. Äntligen utropar jag likt nån känd författare gjorde när Nobelpriset skulle delas ut.

    SvaraRadera
  9. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. ❤️❤️❤️❤️❤️

      Radera
  10. Christa
    Så härligt att livet börjar rätta till sig och att du hittat tillbaka till skrivandet. Att skriva är ju också bra terapi . Önskar dig allt gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, skriva är det bästa som finns! Tack Christa! ❤️

      Radera
  11. Äntligen! Du har varit väldigt saknad ♥️

    SvaraRadera
  12. Åh! Välkommen tillbaka :) Ser fram emot att få höra från dig.

    /Helt okänd läsande tant på 54 år

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla okända läsande tant, haha. ❤️

      Radera
  13. Du har varit saknad!!!! ♥️ Ser fram emot att läsa om din vardag igen. Om allt, högt och lågt och ärligt. För så ser livet ut för alla oss andra med. Ibland hamnar vi i svackor som kan vara svåra att ta oss ut ur. Nu önskar jag dig en rakare väg och ser fram emot dina inlägg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir att se att jag varit saknad! ❤️

      Radera
  14. Härligt, ska bli så kul att höra ifrån dig igen här❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  15. Wooho! Äntligen är katten tillbaka. Som jag har saknat dina inlägg och glädje! Härligt att du är tillbaka!!!! 🥳🥳🥳🥳🥳🥳

    SvaraRadera
  16. Men vad underbart!!! Så glad du är tillbaka ❤️❤️ följt dig sedan starten av din blogg och sen på Instagram, fb. Sååå kul o få sa dina härliga och ärliga inlägg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt att du hängt med så länge! Och fortfarande finns kvar! Vad glad jag blir! ❤️

      Radera
  17. Härligt att du hämtat dig så mycket att vi får äran att följa dig igen.❤️

    SvaraRadera
  18. Åh, vad härligt att du är tillbaka!💕🌸 Ser framemot att läsa din blogg igen.

    SvaraRadera
  19. Mentalt störda leende!!! 🤣🤣🤣 Reagerade alltid på det och så skrev du inte det sist i texten. Gött att du är tillbaka- du är välkommen 🥰🥰 /Anna från från Göteborg...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, klassiskt uttryck! Tack Anna! Kommer bli många mentalt störda leenden framöver i bloggen, haha.

      Radera
  20. ÄNTLIGEN och välkommen tillbaka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, du är kvar! Vad glad jag blir! ❤️

      Radera
  21. Gott att höra!!! Den som väntar på nåt gott, väntar oftast för länge...men ibland väntar man bara på rätt läge.
    Nu är ett bra läge! 😍
    Förresten....tack för böckerna! Min vän dog av skratt av att bara läsa titlarna. 😜😁😂
    Kram från namnen i Ählm ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu är det rätt läge äntligen! Underbart att du hänger kvar här Malin! ❤️ Kul att böckerna blev uppskattade!

      Radera
  22. Malin, ÄNTLIGEN! Som jag saknat dina texter, både i bra tider och dåliga.
    Nu har jag ju ynnesten att följa dig på sociala medier, men bloggen är så mycket roligare, och ger så mycket.

    Jag hoppas all motgångar nu försvinner all världens väg, och det ska bli lite lugn och ro.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu håller vi tummarna för lite medgång! Härligt att se att jag varit saknad! ❤️

      Radera
  23. ❤️❤️ välkommen tillbaka ❤️❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! ❤️❤️❤️

      Radera
  24. Så kul att du är tillbaka!

    SvaraRadera
  25. Kul att få läsa lite härifrån och inte bara via andra sociala medier ❤️😍

    SvaraRadera
  26. Härligt att du är tillbaka ❤️

    SvaraRadera
  27. Igenkänning på mycket av det du skriver med mående och fotografering av kids. 😅 Jag finns kvar o kommer följa! Du o dina ord är saknade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad härligt att du finns kvar! Haha, ja nu får man jaga ungarna för att få en bild. Eller muta dem!

      Radera
  28. Tjohooo, vad härligt! Ser så mycket fram emot att läsa!

    SvaraRadera
  29. Välkommen tillbaka <3
    Ska bli så skoj att följa dig här igen =)
    Kram från Karin

    SvaraRadera
  30. Härligt att du är tillbaka, du har varit saknad och vi kommer tillbaka på studs! ♥️♥️♥️

    SvaraRadera
  31. Åh så efterlängtat!

    SvaraRadera
  32. Välkommen tillbaka!❤️

    SvaraRadera
  33. Härligt, Katten! Ska bli kul att läsa, Du ger energi, kämpa på!❤️Kram från Norrköping

    SvaraRadera
  34. Som vi har väntat och längtat! 💗 (Så lätt blir du inte av med oss.) Varmt välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är ju skönt att läsa! Tack! ❤️

      Radera
  35. Hurra!!!! Har saknat dig......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wiiih! Och jag har saknat alla er! ❤️

      Radera
  36. Tjohoo, äntligen äru tebaks! Me like. Me like a lot 👏

    SvaraRadera
  37. Äntligen ! Som jag sett fram emot detta :)

    SvaraRadera
  38. Välkommen tillbaka ❤️/Muznis

    SvaraRadera
  39. Äntligen tillbaka! Bästa du! 💖

    SvaraRadera
  40. Äntligen! Den som väntar på något gott...kan i bland få vänta länge ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja detta var lite VÄL långt uppehåll!

      Radera
  41. Jag förlorade nästan mitt äktenskap när jag såg min fru förvandlas till en total främling och lämnade barnen och jag. Jag var så arg över att jag visste att jag hade gjort allt för att jag skulle kunna behålla mitt äktenskap som far och make. De fruktansvärda slagsmålen vi hade traumatiserade mig och jag kunde inte fungera ordentligt som man. Jag fortsatte att försöka ta reda på vad som fick henne att göra det hon gjorde, vilket fick mig att kontakta doktor Isikolo. Jag blev förvånad över att ha fått reda på att hon var under en enorm manipulation från en man som ville förstöra mitt äktenskap med henne och ta henne ifrån mig. Dr Isikolo var tvungen att ingripa och åtgärda problemet och därigenom säkerställa att hon räddades från klorna på den mörka magiska charmen som de använde på henne. Att veta att jag kunde få ihop min familj igen med hjälp av Dr Isikolo ger mig glädje och jag är honom evigt tacksam. Hans e-post: isikolosolutionhome@gmail.com eller sms:a honom på WhatsApp honom på +2348133261196

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!