tisdag 20 oktober 2020

Lite gnäll, Lite energi & Nya boken!

 Ja, så var jag då på "den andra sidan" operationen som jag ju väntat så länge på. Och jag känner...ingen större skillnad mer än att jag känner mig mörbultad och öm överallt. Äter starka smärtstillande och rör mig som en 102-åring. Man hittade inte riktigt "källan" till mina smärtor så utredningen fortsätter när jag har läkt. Så otroligt tröttsamt. Man lagade något bråck i bukväggen och letade runt efter andra skador...

Jag har inte haft några "anfall" sen jag var i Göteborg senast för över två veckor sedan så det är ju klart positivt. Men smärtan efter operationen...my god. Jag opererades på eftermiddagen på måndagen i Kungsbacka. Fick så pass ont på uppvaket att de skickade mig med ambulans till Varberg och jag fick spendera natten där. Klockan halv tio på morgonen kom en för mig helt ny läkare in och tyckte att jag var i form att åka hem...

Så ja, hoppa ur sjukhuskallingarna (Eller nej, inte hoppa. Allt annat än hoppa faktiskt med fyra hål i magen!), ner och ta en taxi till tågstationen i Varberg...tåget upp till Kungsbacka...och sen en taxi till sjukhuset där min bil väntade. Ja, jag hade kunnat be om hjälp. Men jag jobbar inte så. Tydligen får man ingen hjälp ifrån sjukhuset med sjuktaxi eller liknande om man är under 70 år...även om man är nyopererad och blivit förflyttad med ambulans till annat sjukhus än det man planerat ligga på. Jag var så sjukt ledsen, hade galet ont och ville bara hem. Fort. Den resan kan vara det vidrigaste någonsin - visste knappt vad jag hette till slut. Fan för vården ibland alltså...

Livet står lite stilla just nu. På alla plan. Jag blir stressad över det känner jag men försöker stanna upp och inse att jag måste lägga fokus på att bli frisk och inget annat. Jag blev ju sjuk för att jag stressade ihjäl mig och stress är inte lösningen ur detta. Men så känner man att tiden bara går, folk lever på sina liv som vanligt med jobb, kärlek, familj, vänner...och här står jag och stampar. Helt tom på energi. Nu måste kroppen skärpa sig. 2020 kan ju dra åt helvete hela året men nästa år är det min tur att få må BRA. Hela året. I söndags lyckades jag i alla fall tanka en massa kärlek och energi ifrån barnen under en sväng till Båstad.

Ja, min "lilla" Kravallis. Vad hände?

Mitt i allt gnällande så har jag ju i alla fall något riktigt roligt på gång! Min nya bok är på tryckeriet just nu och snart anländer ett par tusen rykande färska och jättefina(!) Meekattböcker - Wiiih! Uppföljaren till "Låt mamma bajsa ifred!" som ju har dröjt alldeles för länge att få ut men livet kom emellan. Nu insåg jag att det där som "kommer emellan" aldrig verkar ta slut (haha) så nu bestämde jag mig för att bara köra. Det får liksom bära eller brista. (Hoppas ju verkligen att det bär och att jag har läsare kvar efter mitt långa uppehåll i cyberspace!) Men ja, det känns superkul att det äntligen är på gång samtidigt som jag skriver för fullt för min tredje bok i Norge. Skrivandet är verkligen bra medicin för själen! Snart kan jag lägga ut boken i webshopen så att ni kan förhandsbeställa den - yeyh! 

Nu - en skön skrivdag med förhoppningsvis så lite ont som möjligt. Igår halverade jag mina smärtstillande men det var nog lite väl optimistiskt. Men det går i alla fall åt rätt håll. 


over and out. 

//Meekatt...

25 kommentarer :

  1. Äntligen ett blogginlägg katten! Du behöver INTE vara orolig. Vi läsare finns kvar och längtar efter nya boken!! Läst första tre gånger nu, hahaha. Men var rädd om dej och stressa inte. Låt det ta sin tid att bli frisk så du kan komma tillbaka och må riktigt bra. Skitsnygg är du ijallafall alltid, orättvist det där. Du ser ut så när du är sjuk liksom, haha.

    Ta hand om dig! Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Kan inte fatta att det är din lilla Alice. Ni ser ut att vara systrar. Så glad och härlig bild.

    Värsta jag läst att du blev hemskickad i det skicket och på det viset. Det är väl klart att de kan ordna en sjukresa till dig när du bytt sjukhus? Vad är det för idiot till läkare?? Du måste bli lite tuffare Katten. Tyvärr måste man ju vara frisk för att orka vara sjuk. Stå på dig!! Vi hejar på dig och nya boken kommer bli SUCCÈ!!! Jag beställer fyra så fort den dyker upp!

    SvaraRadera
  3. Längtar så efter att få läsa din bok! Du skriver så oerhört engagerande. Ja, det där som "kommer emellan" är nog det som är livet har jag börjat inse..
    Hoppas du mår bättre snart!

    SvaraRadera
  4. Krya på dig vackra du. Du är saknad i cyberspace men absolut inte bortglömd! <3 <3 <3

    SvaraRadera
  5. Åh, vart kommer kavajen ifrån? SÅ SNYGG!

    SvaraRadera
  6. ÄNTLIGEN NYA BOKEN! Fatta vad vi väntat! Årets julklapp till ALLA är räddad, haha. Jag lägger ett mail till dig redan nu så jag säkrar några ex! Kommer du komma och signera i Göteborg nåt så man kan få ta en coronasafe selfie med dig? ;)

    SvaraRadera
  7. Vackra Malin! Att livet står stilla kan ibland vara en gåva. Att alla andra rusar vidare behöver inte vara positivt även om det kan kännas så när man är den som sitter på bänken för tillfället. Men vet du? Många rusar åt fel håll. Då är det ibland bättre att vara den som inväntar livet och energin. Låt kroppen läka så kommer själen lyfta. Du förtjänar all lycka.

    Kram Anders i Halmstad

    SvaraRadera
  8. Men vad är det för läkare som skickar hem dig mindre än ett dygn efter operationen med all den historiken du har?? Jag fattar ju att man inte orkar ta fighten där och då men detta är ju inte okej!

    SvaraRadera
  9. Nya boken!!! JAAAA!!! Vad heter den?!?! När kommer den??!

    SvaraRadera
  10. Krya på dig katten. Vi läsare finns kvar och väntar med öppen famn både på dig och bajsbok nr2.

    Ps. Ja, du mår dåligt men du ser fantastisk ut! Bara så du vet! Ds.

    SvaraRadera
  11. Varför opererades du igen?

    SvaraRadera
  12. Jag opererades också förra måndagen, men har i alla fall klarat mig från de smärtor du tycks ha. Tråkigt. Men en fråga, hur lyckas du komma i ett par jeans?, med ”gravidmage ” Själv går jag omkring i joggingbyxor, stora, som inte sitter åt över magen. Har fem titthål, opererades med robot, antar att du gjorde det också. Krya på oss🤗

    SvaraRadera
  13. Jag opererades också förra måndagen, men har i alla fall klarat mig från de smärtor du tycks ha. Tråkigt. Men en fråga, hur lyckas du komma i ett par jeans?, med ”gravidmage ” Själv går jag omkring i joggingbyxor, stora, som inte sitter åt över magen. Har fem titthål, opererades med robot, antar att du gjorde det också. Krya på oss🤗

    SvaraRadera
  14. Jag opererades också förra måndagen, men har i alla fall klarat mig från de smärtor du tycks ha. Tråkigt. Men en fråga, hur lyckas du komma i ett par jeans?, med ”gravidmage ” Själv går jag omkring i joggingbyxor, stora, som inte sitter åt över magen. Har fem titthål, opererades med robot, antar att du gjorde det också. Krya på oss🤗

    SvaraRadera
  15. Du är så jävla vacker katten!!! Dålig fråga men betyder det att du äntligen(!) är singel??

    SvaraRadera
  16. Att alla andra lever livet och jag står kvar och stampar- den känslan har många! Var så säker ;-) Jag har satt mitt liv på paus, levt i vakuum i fem år. Inte trodde jag att det skulle bli så lång tid, det skulle snart ordna sig, men det ena gav det andra och nu har det gått fem år... och det är inte heller kul. Jag längtar till ett riktigt liv som alla andra... jag är själv inte sjuk (än) men min sambo är. Först diskbråck och sen utmattningsdepression. Allt markarbete hamnade på mig, allt hämta och lämna och allt råddande... jag har inte haft ett eget liv på flera år. Sakta har han kanske kunnat ta lite ansvar och sen blir han dålig igen och så är vi tillbaka på ruta ett. Han vill inte träffa folk, jag får inte bjuda hem någon, barnet får inte ta hem kompisar- mer än när han mår ok, vi gör inget tillsammans, vi åker ingenstans, vi har tappat allt socialt. Han är hur nöjd som helst, han vill isolera sig och inte träffa nån- det räcker med mig och dottern, men jag tycker det är hemskt tråkigt att tappa alla vänner. Det är inte så att han förbjuder mig att träffa vänner- tvärtom han uppmuntrar mig att gå ut och träffa folk, men jag orkar inte alltid och jag är dessutom trött på att göra allt själv. När man har massa måsten hemma så finns ingen ork kvar och han fattar inte att det är delvis han som är problemet. Och ja det är jobbigt att vara sjuk och inte känna att man vill någonting, men det är inte så kul att stå bredvid heller och dras in i samma negativa spiral... vad ska man göra åt det?

    Så jag förstår din frustration, att stå och stampa och se alla leva runt omkring.... men du är inte ensam :-) Kämpa på!!! Jag hoppas så innerligt att du blir frisk, det känns så tufft, att du ska behöva slåss mot detta. Så glad att du iallafall fått till din bok- äntligen! Lycka till med den nu!!

    Anna i Göteborg...

    SvaraRadera
  17. Fina Malin,
    Stressa inte, det går bra nu. Två fina barn och drömmen att få skriva böcker! Resten löser sig. Alla fans är kvar o hejar på dig även om några av oss inte alltid hinner kommentera. Livet! som du brukar skriva. :)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  18. varma kramar till dig

    SvaraRadera
  19. Vackraste Meekatten! Höll på att svimma när jag såg dig på Nordstan i förmiddags! Så starstrucked att jag nästan kissade på mig. Hur länge är du i Götet?! Gör vad som helst för en selfie med dig!! ❤❤❤

    SvaraRadera
  20. Ja!! SOM vi längtat efter uppföljaren till Baesjeboka!! Bring it on! Du kommer sälja slut på en vecka!!! HEJA HEJA DIG! Så jävla duktig, driftig och snygg!

    SvaraRadera
  21. Jag har nyss upptäckt din blogg, så du har inte bara behållit läser under ditt uppehåll utan även fått nya! Jag letade efter inspiration då jag också vill börja blogga och fastnade för ditt härliga sätt att skriva på så nu följer jag dig också. Hoppas smärtan minskar för dig snart!

    SvaraRadera
  22. Så vännen jag antar att det här året varit rätt jobbigt och vi alla går igenom berg & dalbanor i livet och ibland sitter man på kanten av den där förbenade nerförsbacken där slutet på rälsen närmar sig och magen hissnar innan det planar ut.
    Vården är bra konstig, jag har själv bett en taxichaffis att köra riktigt sakta för annars möblerar jag om inredningen... muntligen alltså=) Balanssjukdom och bilåkning passar sig inte när man har skov men vårdpersonalen har alltid varit änglar när man ligger där utslagen i återfall...

    Det är väl enda gången i världshistorien en patient bett om att få ligga absolut stilla och bara vänta på läkaren...typ... jo så är det men du är en stark och underbar människa och skribent och jag önskar verkligen att man kan inte låta bli att hylla dig och önska att dina problem fixar sig.

    Som vårdpersonal kan jag beklaga ditt bemötande du fick och hade vi bott i samma stad hade du lätt fått privatchaffis bara så du vet.

    I dessa Coronatider vågar man ju knappast ens skriva kram men vad fasen du är värd det! KRAM! på dig vännen

    SvaraRadera
  23. Åh härligt att du orkar skriva! Tycker så synd om dig hoppas du kan bli bra snart ❤ . Håller det detta år är ett riktigt sköter bajsår 💩 började med covid 19 och har efter det fått kristallsjuka som inte vill sluta så hela världen har gungar sen mars. I augusti dog min svärfar 4 veckor efyer canser diagnos och förra helgen dog min bästa vän i en trafikolycka med hästbussen hon körde. Den hon mötte saknade körkort var alkoholpåverkad och körde typ 200 på 70 väg. Så ja jag håller med dig nästa år måste bli bättre ❤

    SvaraRadera
  24. Massa kärlek till dig katten! <3

    SvaraRadera
  25. Är så taggad för nya boken!!!!! NÄR kan vi beställa?!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!