söndag 25 oktober 2020

Höstlov, Hetsig mamma & Efterlängtad familj!

Höstlov på gång och äntligen lämnar jag Meekatt Casa för något annat än ett sjukhusbesök. Några dagar i Gävle och bli ompysslad av storasyster och kusinerna blir ljuvligt för den här trötta kroppen. Jag har inte träffat någon i familjen på flera månader så det ska bli så mysigt! Gävle har vi inte varit i sen innan Elton föddes! Helt sjukt ju! Där har barnen tre jättefina kusiner så detta blir världens bästa höstlov för oss alla. Och barnen är jättetaggade trots 7,5 timmars tågresa (ja, med munskydd och mängder av handsprit). Men jag vågade inte ta bilen nu när jag helt plötsligt kan få jätteont. Och jag äter ju mina morfintabletter så jag ska helst inte köra bil i alla fall.

Igår packade vi, storstädade så att vi kommer hem till ett fint hus och lyxade till det med extra god middag och firade att nya boken ligger ute för beställning. Och att det beställs massor! Yeyh! Heja er! Varit sjukt nervöst med tanke på att jag varit dålig och inte orkat blogga på evigheter och jag var rädd att jag tappat mina läsare. Men ni finns ju kvar! Tack! Och får jag säga det själv så ÄR boken den perfekta presenten/julklappen till alla mammor. Så beställ på!

Idag inledde vi dagen med mitt fantastiska sätt att hantera stress och förändringar. En ovanlig morgon med nya rutiner = kaosmamma som bara gnäller, stressar, skäller och hetsar, haha. Morgonen i Meekatt Casa:

-          - ALLA MÅSTE GÅ UPP NU! Kom igen!! 

-          - Mamma, tåget går om tre timmar och vi har packat allting klart ju..?

-         -  Nej, allt är absolut inte klart! Jag har inte börjat packa mitt än och alla ska äta och klä på sig och allt måste va i ordning när pappa kommer och hämtar oss!

-          - Mamma. Det är om tre timmar. Chilla!!

10 minuter senare:

-         - Så mamma, nu har alla ätit, disken är borta och vi är klädda. Vad ska vi göra nu i 2 timmar och 45 minuter tycker du?

-          - Förlåt. Ni kan ju passa på att vila lite nu. (hahaha) Heja mig. Supermorsan.

Elton, mannen i mitt liv förberedde det mesta igår. Han är ju GULD att ha i sitt liv – speciellt när man inte mår bra. Han eldar i kaminen, serverar frukost på sängen, dammsuger, lagar spagetti och köttfärssås (som är den GODASTE jag vet!), han packade allt han behövde inför resan själv och däremellan roade han mig med en dammsugardans, ett uppträde med kallingarna på huvudet och fotmassage. Bra barn. Nu sitter han Coronasäkrad på tåget och lyssnar på musik. 


Jag hade förberett (mig själv mentalt i alla fall) med fika, godis, massa gott att dricka, bekväma kläder, hörlurar och powerbanks till alla och sagt att "Tiden kommer gå fort - vi har ju wifi på tåget!" Det fanns tydligen inget, haha. Den käcka tågvärdinnan när jag frågade efter wifi: "Oj, såna nymodigheter har vi inte här. Ni får roa er på annat sätt!" Hon har ju uppenbarligen INTE barn...

Men hey - bara 6 timmar kvar nu. We can do it! 

over and out. 

//Meekatt...





 

2 kommentarer :

  1. Men ni kom iväg i tid 😁
    Kramar 🤗

    SvaraRadera
  2. Eltons recept på köttfärssåsen vill jag ha

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!