söndag 11 februari 2018

Smultronstället, Bästa maten & Norsk kärlek!

I fredags skulle jag och Tina haft myskväll med Mr Grey, Pinchos och en massa prat men istället låg jag hemma och hade ont i magen. Tydligen var filmen JÄTTEBRA så Tina får minsann se den en gång till på bio snart. 

Igår åkte jag och Micke iväg för lite mys i Falkenberg. Vi inledde med årets hittills godaste semla på Stålboms. Bor ni i närheten (inom 20 mil känns logiskt, haha) så ta er dit och ät en...eller två! De har tydligen fått pris för bästa semlan så yeyh för den!


Sen blev det en sväng på stan innan vi åkte till Ocean Hotell. ÅH vad jag älskar det stället! Hade nästan glömt bort hur mycket jag tycker om det! (Nej, detta är inte ett sponsrat inlägg utan bara ren och kär bloggkärlek till ett fantastiskt mysigt hotell.) Här skrev jag det mesta av min bok och jag mår alltid jättebra när jag kommer innanför dörrarna här. Lugnet, inredningen, musiken i restaurangen, dofterna och personalen. I särklass det bästa hotellet jag vet. Och maten! Bästa maten jag ätit. 

Inredningen! ÄLSKAR allt! Har själv flera av Vee Speers tavlor hemma och här hänger de överallt! Och ja, man bor PÅ stranden, har lyxiga Ritualsprodukter i badrummet, badrockar och lyxiga skrivbord att sitta och jobba vid. Lyx! 

Ett vanligt dubbelrum här är stort som en hel svit! Underbart!

Alltså...varje gång jag äter här säger jag att det är det GODASTE jag ätit. Och det är det. Ni MÅSTE åka dit och käka! 

Frukosten! Allt finns, allt är jättegott och här är allt finare upplagt, lite lyxigare och så mycket mer personligt än på något annat hotell. Måste provas! 

Och så finns det en fin relaxavdelning med Bastu! Lyx!

Borta bra. Hemma är också bra. Helst med detta söndagssällskapet! 

Idag är det Mors Dag i Norge och jag har fått MASSOR med kärlek ifrån norska mammor som fått min bok i Mors Dagspresent. Jag får nästan nypa mig i armen när jag tänker på hur otroligt bra den säljer i Norge. Yeyh! Och en ny bok är på gång - yeyh igen! Får nog bli lite skrivtimmar på Ocean igen! Bästa stället för inspiration och skrivro! Ett tips är att följa dem på Instagram (oceanhotel) för att ta del av bra erbjudande! Vi fick övernattning, 2-rätters middag och frulle för 1295 kronor! Grymt bra! Bara maten är värd de pengarna. 

Grattis alla MAMMOR i Norge! Och tack för all kärlek, alla delningar i sociala medier och för att ni tar er tid att skriva till mig! Jag blir SUPERGLAD! Snart har vi en ny bok på gång - Panta förlag och JAG! 

over and out. 

//Meekatt...

13 kommentarer :

  1. Ocean har blivit min stora favorit med sedan du tipsade om det för 3 år sedan, vi förlovade oss där nu i sommar och återvänder så ofta vi bara kan. H¨åller med dig om att maten är grym!!Missat att de har instagram så där ska jag börja följa så man inte missar erbjudanden.

    Meekatterna växer ser jag, de är sååååå söta! Man smälter ju!!

    Kram Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad kul att ni hittat dit och att ni gillar det! Grattis till förlovningen och fortsätt skämma bort er med weekends och avbrott ifrån vardagslivet! ♥

      Ja, de växer. Nu har de börjat välta ner allt jag har i mina fönster. Fantastiskt. ;)

      Radera
  2. Ser mysigt ut!! Värt att köra någon timme för kanske nu till kommande 40-årsdag. ❤️❤️❤️

    Grattis till framgångarna i Norge! Älskar din bok! Läst den två gånger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, helt klart värt några timmar i bilen. Du kommer älska det!

      Tack! Vad glad jag blir! ♥

      Radera
  3. Hur gick det på Sundspärlan?!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det gick jättebra! Det var en MASSA buggande och SKITSNABBT men jag hängde på så gott jag kunde. Skrattade mest hela tiden men man ska ju ha kul när man dansar. ;)

      Men yeyh - det tar sig! Fortsätter öva och göra bort mig!

      Radera
  4. Så mysigt och så avis! Vill boka direkt ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh boka Elin! Du kommer älska det! Vi borde ta en helg där du och jag!! (Om inte du tänkte åka med kärleken, haha) Fast jag är inte sån - kan tränga ner mig i mitten! ;)

      Radera
  5. Ja, Stålboms har alltid varit överlägsna både i bakelser och atmosfär. Ocean är ett sådant där ställe som man nästan inte vill tipsa om med risk för att det alltid ska vara fullbokat, hehe. Men fantastiskt är rätta ordet!

    Mvh Johan

    SvaraRadera
  6. Tack för trevliga danser i torsdags! ;) Och sluta presentera dig med "Hej, jag är jättedålig!" för du dansade ju som om du aldrig gjort annat. *skratt*

    Hoppas vi ses på dansgolvet igen så att jag kan lära dig gnussa också! *skratt*

    Kenneth ifrån Båstad

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack själv Kenneth och tack för tålamodet under buggandet! ;)

      Jag är inte mogen för gnussandet riktigt än. Känner att jag måste ha koll på fötterna först så att jag inte råkar skalla dig, haha.

      Radera
  7. Haha, fikk din bok i morsdagsgave og leste den på en kveld ( bare pause da jeg måtte skifte bæsjebleie, gi babyen mat og fikse dyna til toåringen). Jeg elsker den! Takk for at du gjør vanskelige mammafølelser til en normalitet. Og at du normaliserer ønsket om å ha dager der man bare er voksen og ikke bare "mamma". (Vel, bare og bare, haha) Jeg elsker deg og boken!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!