söndag 28 maj 2017

Mors dag, Damsugning & Katt-i-hatt!

Mors dag och jag vaknade (Ja, jag låtsades sova även om jag låg och smygmessade och fnissade under täcket i 20 minuter) till skönsång, frukost på sängen och den bästa presenten någonsin! Frukosten bestod av en latte, 2 riskakor med ostsmak och en skål med chokladbitar. Här skulle man ju kunna tro att barnen har övervakningskameror i köket för det är ungefär så en vanlig frukost brukar se ut för mig, haha. I paket fick jag kaffekapslar och en hel karta med "Rabatshekkar". Man smälter ju av kärlek.

 

Jag kan alltså nu inkassera:

"Fotmasage med olia" - ljuvligt!
"Frisör och hårmasage" - hjälp!?
"Tvätta kläder" - Freddy lär ha tipsat. Jag är sämst på att tvätta och missfärgar allt.
"Ta bort från bordet och diska" - Den här ska kopieras!
"Nagelbehandling med nagellack" - Note to self: Köp aceton!
"Masage med olia" - Ja tack! Inte skett på något år så bring it on! ♥
"Damsugning"- *fniss* (mogen mamma)
"Utestädning" - Ska också kopieras!

 
Världens bästa - emellanåt. Ibland vill jag byta dem mot...en hamster.

Igår var det 1000 grader varmt och vi solade och badade hela dagen. Vi var först i havet på morgonen och vi var sist i på kvällen. Ljuvliga efterlängtade sommar. Äntligen har jag hittat någon som älskar att bada lika mycket som jag. Alice är som en fisk i vattnet och tjurar i timmar efter att jag tvingat henne att gå upp. Sån é hon.
 
Mallisfyndet - still going strong! #kattenmedhatten

 
Bra kväll - ungarna tog sista doppet 20,30!

 
Idag lämnade vi tillbaka de här godingarna efter 4 dagar hos oss. ♥

Grattis alla mammor idag! Min mamma sitter på ett moln, lyssnar på Ulf Lundell & dricker rödvin idag! För sån é hon. 

Hur blev ni firade idag?

over and out. 

//Meekatt...  

8 kommentarer :

  1. Fick frukost på sängen, en teckning med pappan avbildad (haha!?)och ett par skor. Leos gamla sandiga sandaler då alltså.

    Älskar din blogg och måste bara få säga ; JÄVLAR vad snygg du är katten!!

    SvaraRadera
  2. Vacker du är i hatt!

    SvaraRadera
  3. Kram och grattis på Mors Dag Meekatt! Tack för att du finns och inspirerar och peppar oss mammor! Kram Annelie

    SvaraRadera
  4. Va du på Eurostop idag? Tyckte det va du men vågade inte gå fram.

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar present från dina barn! Så mycket kärlek och tanke. Så härligt att följa er och se att ni fortsätter va så kärleksfulla och rädda om varandra även i det tuffaste av perioder.

    Irene

    SvaraRadera
  6. Men vad VACKER du är kvinna!!! Jävlar vilket jobb du lagt ner. Du var vacker innan med men du fullkomligt strålar!

    SvaraRadera
  7. Camilla Andersson29 maj 2017 kl. 08:36

    Jag vaknade med kiss i sängen. Sen kastade lilleman tallriken med gröt i väggen och slutligen spydde storasyster i soffan.

    Ridå.

    Glad mors dag till mig. (skjut mig!)

    SvaraRadera
  8. Jag köpte vin och choklad till min mamma. Hon är 64 år. Jag är enda barnet. Man ska va tacksam till sin mamma. Hon har gjort allt för mig.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!