onsdag 24 maj 2017

Fispanik, Brosk & Bra besked!

Vilken dag! Bästa på evigheter! Rattade Meekattbilen till Bjärred i morse för att leverera en stråhatt inhandlad på Mallorca till vackra, coola och starka Anna! Där kom jag i Yogabrallor, osminkad och nervös...och där stod hon och såg ut som en skitsnygg Yogainstruktör i värsta makeupen och glittrade. Hatten satt som en smäck och efter en kort huskoll rattade vi vidare mot Friskis & Svettis i Lund.

 
Hur snygg kan man va tidigt på morgonen?! Jag blir förbannad!

Jag googlade "yoga" igår. Jag har aldrig provat förut och alla som känner mig har skrattat när jag sagt att jag ska prova yoga. Förstår inte ALLS varför. haha. Hur jag än googlade och sökte så hamnade jag på flashback och familjeliv med trådar som "Jag släppte mig på yogan!!" och jag hade full panik hela morgonen inför detta fenomen. Alltså...att fisa i grupp...är inte riktigt min grej. Jag fiser inte...ju. Så det var det första jag frågade alla...och alla sa "Ja, det händer!". Men på riktigt?! De första 30 minuterna av vårt 90 minuter långa yogapass ägnades därför åt knipövningar...med arslet...i ren panik. Jag klarade det. Jag fes inte. Jag klarade nästan av alla övningarna med resten av kroppen med, jag fnissade ganska tyst, jag "lärde känna mitt brosk" (haha!?!) och jag klarade till och med av "happy baby positionen" utan att dö i skrattattack. Tack Anna för en fantastisk morgon och en ny härlig erfarenhet! Längtar redan till nästa gång!

 

Här "bäddade" vi. Övriga 40 deltagare tyckte nog det var lite konstigt med kakorna. Men hallå - det var ju ett NITTIO minuter långt pass!? Man hinner ju bli aphungrig!

Ikväll släppte en stor klump i magen. Ett bra besked som ska firas med bubbel ikväll. Snart kan vi landa på riktigt jag och barnen och det kommer bli så bra! Det måste va yogaguden som satte igång en massa bra vibbar idag...

over and out. 

//Meekatt...

7 kommentarer :

  1. Hahaha!! Geisha på Yogamattan! Det finns bara en som du! Jag hade också fispanik inför mitt pass. Men heja dig som vågade prova! Jag blev frälst vid första passet!

    Du strålar på alla bilder katten. Är du kär? ;D

    SvaraRadera
  2. Elin i Stockholm24 maj 2017 kl. 19:35

    Underbart! Jag vill också yoga med dig Meekatt, haha. Vin i sportflaskan och Geihakakor. Snälla samla ihop ett gäng, hyr en lokal så tar jag flyget ner, hehe.

    Kram Elin

    SvaraRadera
  3. Såg din bil i Halmstad idag vid Eurostop och blev helt starstruck! Coolt att du ska bo här, haha. Hoppas jag springer på dig en dag för du är fasen min idol!

    SvaraRadera
  4. Yoga? Du? Vad händer med dig katten? Förutsätter att det var nå't starkt i flaskan för annars hade du väl inte haft ro att sitta still och vara tyst?? ;D

    SvaraRadera
  5. Var du i Lund på Friskis idag? Jag som alltid är där!! Typiskt. Fast kanske tur för jag hade säkert gjort bort mig och blivit nervös! Kommer du fler gånger så säg till innan. ;)

    SvaraRadera
  6. Spännande med bra besked. Ser fram emot att få höra vad det är. Ha en fin kväll. Tack för kul inlägg som alltid. Kram Gunilla i Ystad.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!