tisdag 30 maj 2017

Bra kväll, Föreläsning & Resutat!

En del kvällar är bättre än andra. Igår var en sån där bra kväll...vilket jag surt får äta upp idag. Men yeyh för gott vin och mysigt sällskap. Det kan vara värt att va lite trött idag. Jag släpade mig ur sängen klockan sju och gav barnen en härlig start på dagen: "Kom igen ungar! Vi är sena! Mamma har försovit sig lite igen! Upp! Klä på er!!" Bra där supermorsan. Elton satte sig yrvaket upp och sa "Men mamma. Vi kan inte klä oss snabbare bara för att du säger det. Kläderna är lika stora som igår och tar lika lång tid!" Kloka unge. Jag fick i alla fall i dem frukost, packade frukt (heja mig!) och jagade ut dem i bilen. Klockan 07.31 parkerade vi på skolan, haha. Förlåt ungar. Den där halvtimmen hade kanske varit mysig att ha hemma vid frukostbordet istället. Jag jobbar inte så bra under stress...uppenbarligen.

Många mailade igår efter mitt inlägg om kuken på Ikea och den arga 4-barnsmammans påhopp. Tack för ert engagemang. Många blev upprörda. Jag är ju verkligen en usel förebild, haha. Jag funderar därför på att åka runt och föreläsa i ämnet könsord och svordomar - vad tror ni om det? "Meekatt, Kuken & Tips till alla slappa föräldrar!" Vi har ju en massa att lära av varandra! Tips på bra uttryck, ursäkter och lögner man kan använda mot barnen, recept på snabbmat och goda drinkar. Jag kan va lite småfull och bjuda alla på vin...på en måndag. Och prata om sex. Och om hur gott det är med socker. Jag kan tipsa om bra hot och mutor och om jag känner mig riktigt riktigt modig så kan jag nämna ordet "bestraffning". May the force be with me. Odd Molly-morsorna skulle svimma av chock.

På tal om föreläsningar så ska jag lyssna på Mårten Nylén som kommer till Halmstad idag och föreläser om "Nyckeln till Resultat". Jag har fått vip-plats på första raden så jag hoppas innerligt att han inte känner min vin-andedräkt eller ser mina Geisha i väskan ifrån scenen. Misstänker att just de två komponenterna går fetbort när vi pratar "nyckeln till resultat". (Det beror ju i och för sig på vilket resultat man är ute efter!)

Nu - ringa posten och efterlysa en massa paket som inte kommit fram till mina kunder. Jag. Hatar. Posten. Dags att byta fraktbolag - alternativt börja leverera allt med Meekattbilen. Det hade gått snabbare.


over and out.

//Meekatt...

8 kommentarer :

  1. HAHAHAHA!!! Ut och föreläs katten!! Jag köper biljett direkt till mig och alla jag känner! Fatta så befriande och underbart!!!

    Emma

    SvaraRadera
  2. "Meekatt, Kuken & Tips till alla slappa föräldrar!" *ASG*

    Älskar díg!

    SvaraRadera
  3. Jag hade stalker-kommit på alla föreläsningar! Faaan vilken bra idé!

    SvaraRadera
  4. Bästa idén! Jag kommer, bara det finns vin 😉

    SvaraRadera
  5. JA till föreläsning och JA till vin! Gärna på en måndag! Det borde göra resten av veckan lite mer spännande! Tack för ett gott skratt, både igår och idag!

    SvaraRadera
  6. Tack för alla goda skratt när man läser dina inlägg😂 Skit i Odd Molly-morsorna!

    SvaraRadera
  7. Åååh! Snälla kom till Finland och föreläs också! 😁

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!