onsdag 4 januari 2017

Gott Nytt, Sockerdjävulen & Spishelvete!

Gott Nytt År på er - om än lite sent kanske. 2016 lämnar jag bakom mig som det skitår det blev och jag tänker inte lägga någon energi på att försöka sammanfatta det. Det var ett tufft år - på alla sätt. Nu kan det bara bli bättre och jag laddar för ett BRA 2017! Tårarna i den här kroppen börjar ta slut, energin börjar komma tillbaka och istället för att älta och försöka förändra det som varit ska det här året handla om att fånga den där jävla dagen. Carpefuckingdiem...som de kloka och Ernst säger. Jag själv hatar uttrycket mer än hår i avloppet men har trots allt kommit fram till att det är nutiden och framtiden jag kan påverka - inte det som varit.

Nyår firade jag och barnen i Kävlinge tillsammans med "bajskompisarna" (<-världens bästa familj!) som vi lärde känna på Gran Canaria 2015. Ljuvligt god oxfilé, hotshots, Mr Vain, Bingolottohets, brand hos grannen och glada barn får sammanfatta kvällen. Tack Johan & Evsi för en toppenkväll! Ni är BÄST!

Så här såg vi ut vid 12-slaget!

Nytt år betyder ju i vanlig ordning dumma nyårslöften som man aldrig kan hålla. I år försöker jag dra ner på sockret och har dessutom gjort slut med min stora kärlek i livet - Pepsi Max. Inte för att vikthetsa utan för att jag är en ständigt tickande bomb med mitt sjuka sockerbehov och för att Pepsi Max antagligen kommer förinta mina tänder i framtiden om jag inte gör slut. Så heja mig? Dag 4 nu och jag hatar allt och alla lite mer än vad som är normalt och kommer på mig själv med att öppna skafferidörren 651 gånger/dag för att se om någon råkat glömma en 10-litershink med marängsviss där inne.

Igår var det första dagen i "vardagen" för barnen med dagis och fritids. Jag hämtade tidigt och fick med mig två extra barn hem på köpet. Supermorsegenen i mig började vibrera (det var antagligen sockerbristen som spelade mig ett spratt!) och jag bestämde mig för att baka till mellanmålet. Inte nog med att barnen faktiskt skulle FÅ mellanmål - jag skulle dessutom BAKA. Jag. Ensam. Utan Freddy. Vi körde hem till Freddy som alltid har skafferiet fullt med bakgrejor. I mitt finns mest...vin. Och köttfärssås på burk ifall man skulle råka bli hungrig, haha. Jag slängde ihop scones med kardemumma i muffinsformen. Tadaaaaaa:

#helamalinbakar

Note to self:
1. Du ska inte vara i köket om du inte är där för att fylla på vinglaset.
2. Gör inte konstiga saker när du "sockeravgiftar" dig själv.
3. Du är skyldig Freddy en ny spis.

Nu ska jag åka ner till Sandra på hotnails.se och få superfina naglar! Ha en fin dag! Fånga skiten nu! ;)

over and out.

//Meekatt...
 

3 kommentarer :

  1. Haha det är skönt att det inte bara jag som är värdelös i köket! ;-) Men du gör fantastisk rödvinsås iafl! Det där med ugnsluckan har hänt mig oxå. Brandkåren har rykt ut ett antal gånger..oops!
    En gång dök 3 brandmän i rökdräkter upp hemma när jag "lagade mat. Kök är farliga!! <3

    SvaraRadera
  2. Och TACK för ni kom på nyår! Vi älskar er!

    SvaraRadera
  3. Skattar både åt o med dig! ÄLSKAR ditt sätt att skriva ❤️❤️❤️
    Ett riktigt GOTT nytt år till dig 😘💃🏻
    Mer vin & mindre socker här är nyårslöftet.
    Kram Helena (Veberöd)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!