torsdag 5 januari 2017

Please Like Me!

Jag måste bara tipsa om en jättebra australiensk serie på Netflix - "Please Like Me". Jag är helt såld! Kollat igenom tre säsonger på ett par dagar och tänker börja om ifrån början nu. SÅ bra är den! Jag har kollat på en massa serier den senaste tiden men det är mest död, krig och sånt trams. Jag har nog med mina egna bekymmer och att spendera kvällarna med att kolla på mord och skit börjar bli tröttsamt. Jag trillade över den här serien och det var PRECIS vad jag behövde. En riktigt må-bra-serie med fantastiska karaktärer. Man får följa huvudpersonen Josh Thomas (som ser ut lite som en korsning mellan Gordon Ramsey och Karlsson på taket) och serien skildrar det verkliga och komplicerade livet - men på ett humoristiskt och okomplicerat sätt. Älskar Josh, älskar dialogerna, den mentalsjuka mamman, relationerna och humorn! Se den!


Har ni tips på andra upplyftande serier? Vad kollar ni på?

over and out.

//Meekatt... 

17 kommentarer :

  1. Finns ju en chans att du missat "Dag", som finns med 4 säsonger på Netflix. Härligt galet och toppklass i allt. 23-25 minuters avsnitt.

    SvaraRadera
  2. Shameless! Det är tragikomik rätt igenom och helt underbar :)

    SvaraRadera
  3. Har du sett "Skam"? Den finns på svtplay, och är lätt att titta på när en själv passerat gymniasiestadiet! Ska definitivt se denna, har lite tid att slå ihjäl :)

    SvaraRadera
  4. Har du sett Crazy ex-girlfriend som finns på Netflix? Också riktigt bra! Och The unbreakable Kimmy Smith!

    SvaraRadera
  5. Vill man flyga tillbaka till tonåren så är skam en trevlig serie.
    The fall på Netflix, dock lite deprimerande. Marcella, orphan black, även dom på Netflix.


    Gillar man vampyrer finns the vampire diaries, the originals.

    Vad är den bästa serien du sett hittills bortsett från den ovan?

    SvaraRadera
  6. Oh! Se Shameless på netflix!!! (Observera, den amerikanska versionen från 2011) De tre första säsongerna finns där iaf. Fast bara om du inte är känslig för snusk, humor, fylla och annat omoraliskt leverne... Så ja, se den haha! Jag älskar den, känner mig nästan normal i jämförelse..! Kram!

    SvaraRadera
  7. Nurse Jackie är min favorit just nu! Älskar den! /Lina

    SvaraRadera
  8. "Catastrophe" tror jag att du skulle gilla! Ganska rå humor kring relationer och föräldraskap med bra skådisar och exemplariskt korta avsnitt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den serien är helt underbar! Längtar efter nya avsnitt. Har man inte sett den MÅSTE man se den!

      Radera
    2. Var hittar man den ?

      Radera
  9. Gilmore girls, min favorit fånle-serie sedan den släpptes. Vet inte hur många gånger jag sträckkollat den, håller ff lika bra.

    SvaraRadera
  10. Har du inte sett Modern Family så ska du göra det tycker jag. En riktig feel good-serie! Jag fullkomligt älskar den!! Nya säsongen håller på nu (säsong 8) men det finns 1-7 på Netflix. Jag skäms när jag säger att jag slutade räkna antalet gånger jag sett den från allra första början till sista avsnittet, jag slutade hålla räkningen vid 11 och det var i slutet av sommaren. Nu har jag hunnit se den ett antal gånger till😳😂 Kram❤

    SvaraRadera
  11. Håller med dig! Den är toppen!!
    Prova "Gracie and Frankie" - en serie vars karaktärer verkligen växer genom säsongerna. Skitrolig, intressant och feel-good; mänsklig och varm.

    SvaraRadera
  12. Jag är ju en som gillar död o elände, så kan kanske inte tipsa om något upplyftande.
    Men gillar man lite döingar, så ska man ju absolut kolla in "The Walking Dead".
    Jag bara ÄLSKAR den serien, är helt jävla fast, o följer allt jag kommer åt med dessa karaktärer på både Instagram o Facebook!
    Just nu är det säsongsuppehåll, o jag håller på att gå i bitar..
    Så jag ser om alla tidigare säsonger, för ca sjuttioelfte gången.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Edit. Älskar ju förstås även Vänner och The Big Bang Theory! ��

      Radera
  13. Håller med om "Catastrophe"! Du kommer att skratta så du får ont i magen!! Älskar dig! KRAM storasyster

    SvaraRadera
  14. Love, finns på Netflix. Sådär härligt trevlig, en nörd och en knarkare vars vägar uppstår och så även någon form av tycke. Värd att se!

    Annars har ju några "soulmates" redan rekommenderat Skam. Så förbannat bra att man blir tonårsfnittrig när ungarna har slocknat och man sitter där i soffan med fulbyxorna på och äter ostbågar.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!