torsdag 15 december 2016

Feberlugnet, Tvångströja & Rabatt på resor!

Då var det sjukstuga igen i Meekatt Casa och nu är det halsont och feber. ALLT är bättre än magsjuka och Alice är ganska enkel att ha att göra med när hon är sjuk. Hon vilar mest. Kollar på TV, pysslar och orkar inte höja rösten. Ibland önskar jag att hon alltid kunde ha lite lite feber och ont i halsen. Speciellt nu när hon är 17 år (eller ja...9 år) gammal och tror att hon kan och vet precis ALLT. (Nej mammamaffian. Jag önskar mig inte ett sjukt barn. Slappna av!)

I morse fick Elton också lite sovmorgon och jag dukade fram pannkaksfrukost med tända ljus och mys. Det hela slutade med att Alice hade panik över att hon ska åka till en "Vett- & Ettikettskola" i Linköping under två veckor i sommar, haha. BÄSTA hotet någonsin! Fatta hur fint hon åt och hur snabb hon var med att sätta ner sin tallrik i diskmaskinen!? Nu är jag ju en sån mamma som inte hotar med saker som jag inte uppfyller. Här har jag dock satt mig lite i skiten inser jag...så finns det en extra sträng familj i Linköpingsområdet som vill ha ett extra barn i sommar så hojta gärna till! Det känns som att hon är mig på spåren här nämligen...



"Mamma, har man vanliga kläder på den där skolan eller har man skoluniform?" Eeeh, man har uniform...såklart. Som man får tvätta och stryka själv. Detta kan innebära 6 månaders skärpning från Alice. Om hon inte frågar sin fröken i skolan. Då är det kört. Fan...
Som ni vet så samarbetar ju jag med resebolaget Tripx.se och nu har jag ett riktigt bra erbjudande till er. Förutom en tävling som jag kommer att lägga upp lite senare idag så kan jag redan nu erbjuda er alla 10% rabatt på era sol- och badresor (ej storstadsresor) som bokas före den 31/12. Använd koden Meekatt10. Vad sägs om en härlig resa till Mallorca, Gran Canaria...Dubai?


Vi reser bara med Tripx och har bara positiva erfarenheter! Fantastiskt bra priser! LÅNGT under konkurrenternas och bra service från början till slut. Vi har ju vårt älskade Dorado Beach på Gran Canaria som många mailar och frågar efter. Det är verkligen vårt paradis. 

www.tripx.se

Nu ska jag få Alice att äta sin soppa utan gnäll. Alternativet att äta soppa i Linköping i sommar lockar nog inte lika mycket, haha. 

over and out.

//Meekatt...

7 kommentarer :

  1. Mina föräldrar bor strax utanför Linköping och hon är nog välkommen dit på bett och etikettskola om det krävs. Dom bor på landet, lååångt från civilisationen också����

    SvaraRadera
  2. Haha, Vett- och etikettskola, I LOVE IT!! 😂😂 Bor inte i Linköping, utan Bromölla, men tar gärna emot Alice som utbytesstudent och du bara tar nån av mina odågor istället! Uppför sig exemplariskt borta men så fort de är hemma drabbas av total selektiv hörsel och allmän galenskap.. Eller förresten, TA MIG!! Har följt dig i många år, skrattar åt alla dina skämt, gråter med dig när du är nere, dricker mest cider så låter dig få allt rödvin men skulle kunna ge dig en bra fajt om geishan!! Skulle inte heller ha några problem med att åka raggarbil, tjuvröka eller hinka omåttliga mängder smågodis från Ekohallen 😂😂😂

    SvaraRadera
  3. Haha, hon är välkommen till oss! Jag är jättesträng! Ibland. Min man - not so much... Dock är jag skitdålig på soppa. Funkar korv med bröd?

    SvaraRadera
  4. Å! Hojta till om en sån skola! För då skickar jag mina pågar på den med!! De råkar oxå ut för total härdsmälta när de är hemma. Och uppföra sig är ju inte heller deras starka sida... här hemma då... borta är de hur lugna å fina som helst. Märkligt...??

    SvaraRadera
  5. Haha, det där hotet genomskådar hon nog snart ;) Resor ät vår stora passion, svårt att hinna alla resor vi vill bara ;)

    SvaraRadera
  6. Usch och fy för sjukdomar i juletid!

    SvaraRadera
  7. Fick din bok av min syster i julklapp o efter några sidor har jag skrattat så mycket att jag mår illa hahaaa.. Känner igen mig i det mesta förutom det PINSAMMA hos gynekologen hahaaa..

    Så jävla kul!! O hur lyckas man tappa korset i kyrkan hahaaaa..

    Jag hade lite agg mot dig ett tag efter vi förlorat vår dotter, då du skämtade om att du va gravid men ja idag vet jag ju att jag va EXTREMT känslig mot allt just då. Även om jag inte tycker det e världens roligaste skämt fortf än idag, men det e väl en jäkla tur att vi alla e olika för hur kul hade det varit om alla va likadana?! INTE kul!

    Jag kommer antagligen att raketläsa ut din bok, o smygläsa på toaletten under dan för att få skratta ännu mer!

    Har nog inte skrattat såhär mkt på hela 2016, tack för en sjukt rolig o igenkännande bok!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!