måndag 5 december 2016

Förändringar, Kräk & Sangria?

Så har jag landat "hemma" på Espressohouse i stan igen. Jag älskar att sitta här och skriva. Trots att folk smaskar, sörplar och pratar alldeles för högt så känns det lite som hemma. Kan bero på att jag spenderat halva min arbetstid här de senaste åren. Eller för att mitt "nya hemma" inte känns som hemma riktigt. Här förändras inget. Samma svindyra kaffe och samma räksallad. Jag älskar allt som inte förändras... Sån é jag.

Vinterkräksjukan har landat i Mellbystrand och först ut (och förhoppningsvis den enda som drabbas) blev i år Alice. Stackars tös. Och stackars Freddy som vaknade mitt i natten av att dubbelsängen blev nerspydd. När det sms:et kom blev jag nästan lite glad inombords...över att de inte var hos mig...samtidigt som jag kallsvettades i ren panik. Det FINNS inget värre! Inget! Jag dör hellre. Jag åkte och köpte blåbärssoppa, rostbröd, julmust, glass och mango och levererade utanför dörren...och backade ut igen utan att andas...typ. Världens sämsta mamma. Men jag klarar inte av det. Det finns inget värre än att se sina barn sjuka...och samtidigt känna en sån fullständig panik inombords över att närma sig. En snabb kram...sen hem och duscha i en timme, klunka klorin och svälja vitpepparkorn. TACK gode gud att Freddy är mer stabil och hanterar de där situationerna med bravu!

 
Nu ska jag ta tag i en hög med papper som ligger här och stirrar på mig. Jag ligger efter med...allt i livet just nu. Men jag hittar lite energi emellanåt och då gäller det att passa på. Idag ska granhelvetet in också och lite pynt ska hängas i. Wish me luck!

Imorgon lägger jag upp en kalasbra tävling på bloggen! Tänk...lite sol och Sangria. Visst hade det suttit fint nu?

over and out.

//Meekatt...

3 kommentarer :

  1. Ingen är bäst på allt, vettu! Du har så himla mycket andra förmågor och kunskaper.
    Tvivla aldrig på att du är världens bästa mamma för Alice och Elton, det finns ingen, någonstans som kan ersätta dig. Så är det bara.
    Ta din tid, sätt en fot framför den andra. Låter som en klyscha, men det är dagsens sanning - för försöker du gå fram genom att flytta båda fötterna samtidigt slutar det till sist med platt fall.. ;)
    Kramar ♥

    SvaraRadera
  2. Fina MeeKatt!
    Jag läser din blogg sporadiskt, med jämna mellanrum rum ..vad nu det innebär. Jag har alltid tyckt om ditt sätt att uttrycka dig, din humor, och jag värdesätter din ärlighet högt.
    Jag vet inte vad som hänt, om du och Freddy gått isär, eller om du bara behöver vara för dig själv just nu. Det är inte min ensak heller och jag begär inte att du ska berätta - men vad som än händer just nu så hoppas jag att du snart är dig själv igen!
    Du är fantastisk, som bloggare, som människa och som mamma. Vad än mammamaffian påstår sig veta bättre. Jag hoppas att du innerst inne vet om det, och att vi alla stöttar dig så som du stöttar oss.
    Kram och krya på dig ♡

    SvaraRadera
  3. Du är bäst på att vara du Malin, och fortsätt med det. Barnen avgudar dig och även om du inte ligger som en "perfekt" mamma och torkar spyor (jag hatar det också) så ÄR du bäst för du köpte allt det som de kommer behöva. Freddy torkar spyor och du handlar.. perfekt combo. Jag beundrar din ärlighet och älskar dina inlägg. Kepp going girl <3

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!