fredag 9 december 2016

Barnarbete, Juldoft & Halshuggen Stjärngosse!

Då har vi överlevt magsjukan och jag tackar Geishaguden för att jag slapp ligga där på badrumsgolvet och önska livet ur mig själv den här omgången. Alice var den enda som blev sjuk och det var över på ett par timmar. Elton fick dock en annan bacill och är hemma med förkylning och krupphosta. Han vaknar på nätterna och får ingen luft. Igår sa han "Jag trodde att jag skulle dö mamma. Och det vill jag inte. Då får jag ju inte va med Smilla mer!" Han och sina djur alltså... Största kärleken!
 
Igår agerade jag arbetsgivare. VAB i all ära...men man ska ju få ha lite nytta av ungarna med. Vi inledde med en tvätt av Meekattbilen. Så här i vintertid kan jag undra lite hur jag tänkte när jag valde en vit bil. Den är ju aldrig vit. Aldrig! Elton kämpade på och vi lämnade Wash in Town i Laholm dyblöta, med bilshampo i hela håret och med hetvax på mina nya stövlar. Man ska tydligen inte tvätta bilen i storm. Men heja oss! Kul hade vi!
 
#barnarbete
 
För er som inte följer mig på Facebook (Här hittar ni mig!) så har jag ju investerat i en fin julgran. Jag såg framför mig hur min lilla hörna i vardagsrummet skulle lysa upp med en liten fin gran...och att det skulle dofta "riktig jul". Jag missbedömde dock mitt vardagsrum med 50 kvadratmeter och har nu fått möblera om vardagsrummet till förmån för årets största jäkla gröna as... Som en hel skog. Inomhus. Jag valde ju den själv och tyckte den var lagom stor. När jag kom hem och började klippa upp nätet...exploderade hela jävla Hallandsåsen i mitt vardagsrum! God Jul Mellbystrand. Doftar det jul så kommer det ifrån Södra Strandvägen!
 
 
På tal om julen... Idag inledde jag dagen med att halshugga en stjärngosse. Den råkade hamna mellan mitt morgonhumör och en persienn. Jag tyckte det var jättekul och föreslog för Elton att vi skulle lägga huvudet inne inne i krubban bredvid Jesusbarnet men det var tydligen ingen bra idé. Förlåt stjärngossen. I will fix some superlim!
 
#jagärstjärngosse 
 
over and out.
 
//Meekatt...

4 kommentarer :

  1. #jagärstjärngosse HAHAHAHA!!! Skrattar så jag dör här!! Fan vad jag saknar dina inlägg katten!! BLOGGA MER!! MINST en gång om dagen!!!

    SvaraRadera
  2. Jävlar vilken gran!!! *asg*
    Men en riktig Kalle Anka gran ju! I med en massa pynt så blir det super!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  3. Men wow vilken cool bil du har!

    SvaraRadera
  4. jaha, du har uppnått MITT mål i livet. En bil med egen logga (som då inte är en reklambil för nån solstudio jag tvingas köra runt i för att ha råd med bensin) Heja dig! heja din bil! tot toot!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!