fredag 15 april 2016

Premiär, Snålmorsa & Ischock?

Igår var det premiär för Alice som äntligen skulle få sälja majblommor (skjut mig!).


Lycklig tös och skamsen mamma gav sig ut på en första runda igår kväll. Jag tänker såklart att alla är potentiella massmördare och vill inte släppa ut henne ensam. Och hon får inte stå utanför butikerna och attackera folk för mig heller...för jag vet själv hur jag känner för de barnen, haha. Så då får man snällt följa med...och gömma sig en bit ifrån så att hon får prova marknaden själv. Lätt att gömma sig när man har en bil det står MEEKATT över hela sidan på!? Ja, livet som skribent är inte så fett alltid så nu får man ta till majblommor för att överleva våren... Med tanke på dricksen ungen får så är det nästan så att man blir lite avundsjuk. Igår kammade ungen hem 6 veckors veckopeng på två timmar. Hallå!? Antingen är den här mamman för snål med veckopengen...eller så är folk väldigt generösa. Eller så ser de min bil bakom buskarna och tänker "Shit! Bästa att dricksa!!", haha. Heja oss!

Heja Laholms Sparbank som dubblerar vinsten i vår kommun! Bra där!
Ikväll ska Alice och jag gå på Konståkningsshowen "Största möjliga tystnad" i Halmstad. Alice ser jättemycket fram emot det och har lagt fram finkläderna på sängen! Vi behöver en tjejkväll och ska inleda med lite mys och mat på stan i eftermiddag. Och ja, de där majblommorna ska ju säljas med. Man kanske kan sälja i pausen ikväll? Jag kan glida ut på isen lite (o)graciöst i en blå fin majblommedräkt och göra lite reklam...för den goda sakens skull. Risken är väl att jag blir tagen för en överviktig (och full?) sverigedemokrat och det är nog inte så lyckat om man vill kamma hem dricks...

over and out.

//Meekatt...

6 kommentarer :

  1. Tycker det låter som en fantastisk plan! Jag hade lätt köpt - av er båda! :D
    Skönt att ni får en myskväll tillsammans. Ni behöver säkert det! Storkramen

    SvaraRadera
  2. Jag skulle gärna skjutit dig, men eftersom jag gjort mig av med alla vapen efter min mans självmord, måste jag avböja. Dessutom är jag inte speciellt road av den typen av skämt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Scrolla vidare bara, hoppas du hittar en blogg med humor som faller dig bättre i smaken. Trevlig helg!

      Radera
    2. Kära trollet,
      Kan du göra mig en tjänst? Jag anstränger mig för att hålla god ton på nätet, så nästa gång du kommenterar kan du vara snäll att inte lämna öppet mål? Det blir så väldans frestande att spinna vidare på och svara oförskämt på vissa delar av din kommentar. Tack på förhand!

      Radera
  3. Om ni nu har så ont av meekats blogg varför läser ni och kommenterar???? Älskar din blogg meekat❤️

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!