onsdag 13 april 2016

Döda kattungar, Gnäll & Göteborg!

Jag vet att det är aptråkigt här inne nu. Fick kommentaren "Din blogg är lika rolig som en död kattunge" häromdagen och jag kan inte annat än att hålla med, haha. Just nu känns livet i allmänhet lite så. Men det går framåt i alla fall - en dag i taget. Vi bor i vars ett hus, barnen växlar mellan oss och det funkar förvånansvärt bra. Alice säger saker som "Det är kul att va hos dig mamma för du är så glad nu" och "Varför har du inte din telefon mer?". Så ja, även om jag har världens sämsta samvete just nu för att jag rubbar hela deras tillvaro med att peta på "familjeidyllen" så känner jag mig ändå trygg i detta. Barnen mår bra. De förstår så mycket mer än man tror och de känner av ALLA signaler. När de är hos mig är det full fokus på dem. Vi spelar spel, grejar i trädgården, kopparsprayar allt vi ser och äter glass ute i trädgården. Jag känner mig som en mamma igen. Och det var länge sedan jag kände så. Vi tar ett par dygn i taget just nu...för att jag har inte energi till mer...och barnen hinner inte sakna oss för mycket.

Jag jobbar alldeles för lite men just nu orkar jag inte engagera mig mycket mer. Jag är glad om jag ens orkar gå upp och ta på mig kläder dagar jag är ensam. Och det är ganska skönt att bara få släppa alla måsten för en stund. Jag gör saker jag tycker om. Lunchar med Tina, kramas med bästa tjejerna i Skechers-butiken i Halmstad, är ute i solen, skriver och lyssnar på bra musik. Men jag känner att jag är på gång. Våren är ju här och man får massor med ny energi när solen är framme. Det är ju den bästa årstiden nu och jag försöker tvinga mig själv att vara utomhus så mycket det bara går.

Det börjar dock att klia i fingrarna och jag saknar bloggen. Har ju massor att berätta. Det är inte bara tråkigheter i livet just nu. Det händer ju bra saker också! I helgen var jag uppe i Göteborg och hade två ljuvliga dygn på Scandic Rubinen. Kände att jag behövde komma iväg...eller "hem" till Rubinen. Göteborg bjöd på underbart väder - tack för det! Satt på uteserveringen på Espresso House och solade i lördags och livet var allmänt perfekt. Igår var jag uppe igen och hade möte med Agathe från mitt norska bokförlag och vi blev klara med alla viktiga papper. Snart drar den cirkusen igång - yeyh! En spännande höst väntar! DET ska jag fokusera på!

Nu ska jag ta tag i den där listan. Kom av mig lite förut när Outsiders (TV3) ringde. De tyckte dock inte att jag var konstig nog för dem, haha. Vad hade de hört för rykten egentligen?!

over and out.

//Meekatt...

4 kommentarer :

  1. ÄNTLIGEN ett blogginlägg!!
    Saknar ju ihjäl mig efter dina inlägg, börjat läsa om boken i brist på blogg ;-)
    Styrkekram

    SvaraRadera
  2. Det är ju ok att fokusera på att må bättre och skita i bloggen ett tag. Tänk vad mycket kul vi ska få ta del av när energin är på topp, eller åtminstone bättre. Härligt att barnen får en gladare och ner närvarande mamma. Det är ju vad som är viktigt här i livet. Kämpa på, en dag känner man att de ljusa dagarna är fler än de mörka och det är inget projekt att bara komma ur sängen. Kram, Sari

    SvaraRadera
  3. Skit samma om bloggen är tråkig för tillfället. LIVET är viktigare! Kram!

    SvaraRadera
  4. Men Katten DE ÄR OKEJ, livet går upp o ner hit och dit!
    Vi laddar/vilar våra skratt muskler för kommande roligheter.
    Öppnar våra hjärtan för när du behöver kräka lite tråkigheter.

    Kram från Skåne och lilla Sjöbo

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!