onsdag 20 april 2016

Mc Flurry, Skoshopping & Äckligt sug!

Jag hämtade barnen tidigt och vi gav oss in till Halmstad för lite mys. Vi inledde med en Mc Flurry Dajm i bilen för att säkerställa att Elton skulle hålla sig vid medvetande hela vägen in. Att landa i Torggaraget med en sovande 4-åring i bilen är ingen hit. Men vi lyckades hålla honom vaken och istället för en sovande Elton hade jag två sockerspeedade ungar med mig. Fantastiskt.
 
Vi inledde med en sväng på Lager 157 och Alice shoppade fleecejacka och lite annat fint. Jag blir fortfarande förvånad varje gång jag betalar i den butiken. Man får en hel kasse med kläder för 250 kronor. Klänningar för 30 kr, fina byxor för femtiolappen, tröjor för 20 kr. Love it!
 
Sen blev det city och en sväng i favoritbutiken. Jag kan inte tjata nog om mina älskade Skechers men jag är frälst i dem. Jag har under mina 36 år aldrig haft riktigt sköna skor och nu har jag skor som jag knappt vill ta av mig när jag kommer hem. Underbart. Och jag älskar butiken och underbaringarna som jobbar där. Jag börjar bli som en pinsam stalker där. Har jag inget att göra kör jag dit och fjäskar med fika bara för att få umgås med dem ett tag, haha. BÄSTA tjejerna! Nästa vecka - den 27:e April är det VÅRYRA i Halmstad och då har butikerna öppet extra länge och har en massa bra erbjudanden. Då finns jag på plats i Skechersbutiken och signerar min bok "Låt mamma bajsa ifred" mellan klockan 17-20. Kom in och säg hej, köp en bok, prova sköna skor eller ät en Geisha!
 
http://www.meekattmedia.com/shop/product/lat-mamma-bajsa-ifred?tm=webshop
 
Och ja, VAR hittar man personal i en butik idag som har energi och lust att lägga en halvtimme på att hjälpa en 4-åring hitta den perfekta skon? Det finns ju inte.
 
Världens bästa Johanna! ♥ TACK för tålamod!
 
Ja, det finns skor för ALLA, haha.
 
Mina favoriter i vår! Att jag INTE har svarta skor är nästan ett mirakel! Men går man in i butiken så blir man helt lycklig av alla färger! 
  
  Alice favoriter
 
 
Massor med fina (och SKÖNA) skor i härliga färger!
 
  
Och massor med snyggt till grabbarna med!
 
Idag hittade jag ett par supersköna blå sommarskor att ha på min resa. Jag som har breda fötter hittar aldrig bra sommarskor men nu fyndade jag superfina för 400 kr! Yeyh! Elton lämnade butiken med ett par BLINKANDE skor. Ni fattar lyckan va? Jag skulle fota dem nu men han sover i dem, haha!! Det är så man gör när man är 4 år och riktigt riktigt glad för något. Han har sovit i kepsar, morgonrockar, skor, med pannlampa, verktygsbälte...och säkert en massa annat konstigt med. Sån é han! När han fick sin gröna "fotbollsjacka" sov han i den i fem nätter, haha. Fina Elton!
 
 
Efter skoshopping lyxade vi med italiensk glass i solen på Hello takeaway. Ljuvligt! Sen åkte vi hem till Tina som bjöd på god middag! Bra dag!
 
Nu ska jag smyga ut i köket och leta efter choklad. Eller gammalt lördagsgodis...eller vafan som helst som har socker i sig! Till och med de där jätteäckliga påskäggen i glada färger som smakar apa ligger risigt till ikväll...örk.
 
over and out.
 
//Meekatt...

10 kommentarer :

  1. Såg dig och barnen på stanh idag och blev helt starstruck, hehe. Fina barn du har och jätteglada såg de ut med! Skulle gärna hängt med er på stan några timmar för det såg kul ut.

    Kommer in den 27:e och köper boken! Då ska jag våga mig fram i alla fall! ;D

    SvaraRadera
  2. Har införskaffat mig ett par JÄTTEROSA skechers att ha på jobbet nu och jag flyger fram på jobb!! Jobbar med äldre och de berömmer mina fina skor alltid. Jag önskade att de gamla hade ekonomi till att få så bra skor de med för de är ljuvliga för ömma fötter!!! Tack för tips!

    Har du tips på butiker med bra bh:ar för oss med lite större byst?

    SvaraRadera
  3. Håller med! Personalen i den butiken är outstanding! Man går dit både för skorna och för dem. ❤

    SvaraRadera
  4. Åh italiensk glass!! Sommar!!

    SvaraRadera
  5. Åh italiensk glass!! Sommar!!

    SvaraRadera
  6. Hahahha! Älskar att du liksom jag hetsar efter choklad i skåpet. Choklad kalendern offrades i julas. Fick köpa en ny dyr legokalender som ursäkt. Lätt värt det, haha. Sån é jag! ;)

    SvaraRadera
  7. Den här är perfekt om man inte hittar nåt gott i skåpen. Bara ingredienser som man i princip alltid har hemma och total tillagningskök på under fem minuter... Enjoy 😃 http://www.arla.se/recept/chocochock-muggkaka/

    SvaraRadera
  8. Den här är perfekt om man inte hittar nåt gott i skåpen. Bara ingredienser som man i princip alltid har hemma och total tillagningskök på under fem minuter... Enjoy 😃 http://www.arla.se/recept/chocochock-muggkaka/

    SvaraRadera
  9. Ta på dem och spring hit till strandbaden vet ja 😁

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!