måndag 18 april 2016

En saga, En bajskorv & En snippa?

Kvällens nattning:

Alice: Snälla mamma, väck inte oss med snipp & snopp-låten imorgon. Ta en annan!
Jag: Meeh? Den är ju jätterolig!?
Alice: Mamma, du är vuxen. Ta en annan låt!
Jag: Suck. Okej. Jag tar en annan.

Elton: Jag berättar saga idag!!
Alice: Okej. Men inget tramsigt då Elton!
Elton: Det var en gång en BAAAJSKÅÅÅÅAAAV...
Alice: MEN EEEELTON!! INTE om bajskorven!! Ta vad som helst men INTE bajskorvar!!
Elton: Okej. Det var en gång en snippa...
Jag (36 år): *fnissar hysteriskt samtidigt som jag försöker kväva mig själv i kudden*
Alice: Det är inte kul mamma!! Är ni två lika gamla eller?!
Elton: HAHAHA! Jag är jättegammal tant som mamma och har asalånga bröst!!
Jag: Tant?! Det där var inte roligt Elton. Ingen saga idag!
Alice: Haha! Sura mamma! Tantmamma!
Alice och Elton: HAHAHAHA!!
Jag: Det var en gång en bajskorv och en snippa...
Alice: GODNATT! Ingen saga idag. Vi klarar ju inte av detta alltså!!

God natt ifrån Meekatt Casa!


over and out.

//Meekatt...

4 kommentarer :

  1. Vilken härlig nattning, det är så man saknar sina barn och den tiden. Alice den stora och förståndiga och du och Elton bara fnissiga och härligt tokiga. Men jag gissar att även Alice fnissade lite :D Ni får njuta av dom härliga stunderna. Stor kram till er alla.

    SvaraRadera
  2. Underbar läsning😂😂😂

    SvaraRadera
  3. Ni är så underbara <3 En riktigt go förebildsfamilj.. sådär som man ska vara. ;-)

    SvaraRadera
  4. Underbar konversation 😂👍

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!