tisdag 12 november 2019

Skitdag, Skitkatt & Skitbil!

En sån där riktig skitdag idag. Whiskey har varit låg ett par dagar och nu är han på vift. Han brukar ju alltid komma tillbaka men jag får en dålig känsla den här gången eftersom att han inte mått bra. Baileys blev ju förgiftad här i somras och jag får lite panik över att det är någon som lägger ut råttgift här i området. Idag regnar det dessutom och då brukar han alltid komma hem och kura ner sig i sin filt i soffan...


Jag halkade i trappen till källaren i morse när jag skulle hämta ved och slog ryggen. Min bil som skulle få nya däck och en ny framruta den här veckan valde att kollapsa dessutom. Och det kostar typ en miljon att laga den. Så nu cyklar vi till skolan. Fantastiskt... Extra härligt när regnet öser ner och Elton gråter hela vägen till skolan för att han har huvudvärk och ont i benen. Suck.

Snart kommer Camilla hem till mig och ska se om hon kan få mig på bra tankar och rycka upp mig lite ur min tisdagsdepp. Det har varit en sjukt tuff sommar och höst med all sjuka och gnäll...men nu förväntas jag vara frisk och "mitt gamla Malin" full med energi igen. Och det är jag inte. Faktisk. Kroppen är förvisso lagad men resten är fortfarande lite halvtrasigt...

over and out.

//Meekatt...

4 kommentarer :


  1. Kroppen läker snabbare än själen, och det är helt ok.
    Jag hoppas katten bara har tagit en längre promenad och snart är hemma igen.

    Ang biljävlar som rasar ihop och kostar multum. Jag är också ensamstående med barn och har lagt SÅ mycket pengar på att laga bilar, djupa deprimerande hål i plånboken som gör att man blir helt förtvivlad.
    I vintras sålde jag skiten och gick över till leasing. Det bästa jag har gjort och jag planerar att aldrig mer äga en bil igen.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att din skittisdag vänder! Du finns med i tanken ❤

    SvaraRadera
  3. Hoppas att din skittisdag vänder och katten kommer tillbaka. Du finns med i tanken ❤

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!