onsdag 31 januari 2018

Glad tös, Avundsjuka & Rutiner!

Alice har blivit bortskämd med besök, presenter och blommor idag. Gipset är ganska bra i alla fall. Elton är mest avundsjuk och stjäl kryckorna hela tiden och ställer om dem till sin egen storlek. Sjukt orättvist att Alice både får ha gips och kryckor! Idag balanserade han på en pall och när jag frågade vad han gjorde svarade han "Jag kanske trillar och då får jag egna kryckor!" Den där lilla detaljen att man får smärta på köpet verkar inte så viktigt just nu...

Imorgon ska barnen (äntligen!) till skolan igen. Nu ska vi inte va sjuka mer det här året. Alice är spänd på att visa gipset för kompisarna och jag själv är spänd på att få sitta vid datorn i mer än tre minuter utan att höra "Maaaammaaaaaa?". Idag hörde jag (återigen) mig själv ropa "Kalla mig inte för mamma!!!" Vad fan ska de kalla mig då? Pappa?! Idiot..? Ja, jag behöver vardag och rutiner för att fungera som mamma. Jag är pedagogisk de första 15 minuterna på morgonen...sen går det mest utför. Sån é jag.


Dags att sova! Upp tidigt imorgon, lämna barn och sen till läkaren igen med min konstiga knuta i bröstet (som var ofarlig men finns kvar). Sen...ska jag skriva...skriva och skriva. 

over and out. 

//Meekatt...

4 kommentarer :

  1. Känner så väl igen det där med vabandet och tålamodet som tryter. Man tänker att man ska va en duktig mamma och se film med barnen och laga plättar men sen står man där och är arg och trött. Heja rutiner och vardag och heka dig som är ärlig! Du är en skitbra mamma!

    SvaraRadera
  2. Härligt att bloggen lever igen! Keep it up! Vi behöver dig!

    SvaraRadera
  3. Haha att kryckor är så himla attraktivt. Jag var överlycklig när jag var liten och fick hoppa på kryckor. Det var s9m att hela världen såg mig och uppmärksammade mig. Jag tror jag skulle känna lite samma även nu som vuxen 😂 men de är väl inte socialt accepterat, hehe.


    Just nu tävlar jag ut ett presentkort på CaseApp till ett värde av 300kr. Var gärna med för jag är SÅ stolt över min första lilla tävling 😍😜 Fett pinsamt att knappt ingen velat vara med hittills 😮 https://nouw.com/naatly/tavling---vinn-ett-presentkort-32804807?nstitle=Naatly&nsuserid=1106623

    SvaraRadera
  4. Akkurat lest boka di!kjenner meg igjen!litt mye banning,men ærlig og lettkjente situasjoner du tar opp😉❤️Skriver på en morsom måte😊👏klem Silje 😊

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!