måndag 11 juli 2016

Feber, Stadsfest & Död åt lilla sjöjungfrun!

Vaknade med feber idag och känner mig halvdöd. Men det finns ingen tid att ligga i sängen och tycka synd om sig själv när hela huset är kaos och man har två barn som tittar förväntansfullt på en och frågar "Vad ska vi göra idag mamma?!" Sommarlovet...känns redan långt. Och det har gått en vecka, haha. Heja mig?


Eftersom att strandhuset ska hyras ut nu under ett par veckor så bor vi alla på samma adress i sommar. Det är blandade känslor...men kommer det bara lite sol så ska vi nog kunna få en bra sommar mitt i kaoset. Just nu hade jag verkligen behövt mitt strandhus. Men nu är det fokus på Järvvägen och förvandlingen här och det är faktiskt roligt. Jag har verkligen aldrig tyckt om vårt hus. Kan bero på att vi köpte det under vår tuffaste period i livet och hela huset påminner mig om det varje dag. Huset är förknippat med så mycket negativt för mig. Men vårt kräkfärgade hus med gröna knutar och röda fönster (vem FAN valde färger?!) är snart helvitt och vi kämpar på med penseln mellan skurarna här. Sedan vi köpte färgen har det regnat konstant, haha. Tack för det! Men fint blir det och helt klart värt att vänta på!

Det blir en rejäl makeover med ny färg, ny fin ytterdörr och skylt på huset. Jag har till och med köpt fina växter till blomlådorna. Är nästan lite chockad själv. Ska bara komma ihåg att vattna skiten med. Jag beställde ju en stor fin skylt med adressen på att sätta mitt på huset som en snygg designdetalj. I torsdags kom äntligen paketet och jag var superspänd på att få upp skylten. Jag beställde den i 130*60 cm och såg framför mig hur den skulle lyfta hela framsidan med belysning bakom och allt. Den kom i 130*60 MILLIMETER! Det blev inte riktigt den effekt jag hoppats på, haha. Ny STOR skylt kommer idag hoppas jag. Och bilder kommer såklart när det är klart.

På lördag är det Stadsfest i Laholm. Ni som bor inom rimligt avstånd - kom till min lilla stad! Det finns MASSOR med kul aktiviteter för barnen! Det finns verkligen allt. Barnparad, underhållning, Och på kvällen tar Joddla med Siv över scenen och rockar loss på Hästtorget. Över 1000 biljetter sålda redan - heja! Jag finns på plats under dagen och säljer böcker till Stadsfestpris! ;) Kom och säg hej!


Nu ska jag försöka strypa den lilla sjöjungfrun och få i barnen lite frukost. Här kör vi TV- och ipadförbud mellan 11-19 på sommarlovet. Hur tänkte jag där?

over and out.

//Meekatt...

4 kommentarer :

  1. Jag avskyr sommarlovet! :p
    Mitt barn vill aldrig göra annat än leka i skogen på baksidan av huset. Så här sitter jag och är så galet uttråkad. Alltså va pysslar folk med när de är hemma? Jag har bakat bullar, rulltårtor, pajer och kakor i mängder, och käkat upp nästan allt själv 😂
    Jag har läst 15 böcker och plockat flera liter blåbär... Drömmer om att sonen ska bli en spelnörd och sitta inne en dag så man iallafall kan sova bort dagen ;)

    SvaraRadera
  2. Kul att du ska va på stan på lördag. Jag ska dit på dagen, så tänkte att du kanske kunde signera min bok? som jag tyvärr köpte på maxi dagen efter du varit där 🙁 heja katten

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!