tisdag 31 maj 2011

Trasiga leksaker, Kristdemokrater & Flugor!

""Maaammaaa...? Duuu...? När bebisen kommer....då kommer den ta sönder din gump...och sen kommer den ta sönder MINA LEKSAKER!!" Ja, här hemma snurrar tankarna mest kring bebisens ankomst och den enes leksak är tydligen mer viktig än den andres!? Jag försöker att inte tänka så mycket på just det momentet och hoppas att superlim och en lugn och "lagom snabb" förlossning ska hålla både mammas och Alice leksaker i lekbart skick för framtiden! Att Alice ständigt påminner mig om hur ont det kommer göra och hur trasig "hela kissen" kommer bli...stressar mig inte ALLS! (Du ska kanske också föda barn en gång lilla vän...ska komma ihåg detta då!)


Igår gjorde jag min sista tenta! Wiiiih! Så härligt! Nu har jag tre små kurser kvar att fixa i höst, men det tänker jag ignorera heeeela sommaren!  Nu är det bara bebislängtan, sol och mys med familjen som gäller! Alice är laddad för NIO veckors sommarlov (skjut mig!). Nio veckor...är lång tid! Men ja, Alice behöver ju tid att vänja sig vid sin nya roll som storasyster innan vardagen kommer som en brakskit igen!

Imorse roade Alice oss med 30 minuters kaos! Hon vaknade pigg och glad i sin nya fina polispyjamas, gick upp och drack välling, kollade "bompa" och mös i soffan med Freddy. Sen slog det över. Hon skulle inte ha kläder, inte borsta tänderna, inte kamma håret och absolut INTE ha de nya sandalerna! Efter 30 minuters skrik och skäll (och ett tiotal hot) satte jag mig ner med henne i köket och kramade om henne och sa "Lilla gumman, varför är du ledsen egentligen? Vad är det som är jobbigt idag?"
Till svar får jag lite snyftande följt av "Det är för att jag inte har någon hästunge mamma...en fölare!" Allvar!? Vi har alltså haft en morgon from hell för att hon inte har en FÖLARE!? Hon har ju humor den tösen...och ibland en usel timing! Nio veckor....NIO veckor!? (Är det någon som har en "fölare" över så lånar jag den gärna!)


På tal om jobbiga barn - Kristdemokraterna var tydligen sugna på att adoptera våra barn!? Heja Gunilla Gomér som tycker att vi ska sluta IMPORTERA(?) redan födda och ibland oönskade barn ifrån andra länder - och istället TVINGA ofrivilligt gravida här i Sverige att genomgå en hel graviditet, föda sina barn och sedan adoptera bort dem. Lysande Gunilla! Var drar du gränsen för vad som är en "ofrivillig graviditet"? En tonårsgraviditet...en våldtäkt...? Jag menar, abort är ju något man tar till när man är uttråkad...som att ta Mc-driven istället för att gå IN på Mc Donalds och äta liksom?! "Utrymmet att bestämma över våra liv behöver öka" skriver du på din hemsida och jag antar att det är antalet väljare du syftar på när du talar om "Nollvision"? Skit på dig!

Kungen ljuger igen!? - Men är han inte söt? Han ser nästan ut som Alice när jag frågar henne "Är det säkert att du inte behöver kissa gumman?" och hon står där och hoppar med sin lilla "kissdans", skruvar på sig och säger med nervös röst..."Neeeej mamma...neeeeeheeeej...det är jag inte!" Sen kissar hon på sig! En framtida liten ledare är vad hon är! Heja Alice busiga blåsa och heja Kungen (...av Tylösand)?! Och ja, låt kungen va! Varför vara kung om man inte inte ens får lov att titta på tuttar?! Vad har han egentligen som är kul?



Imorgon är det dags för ännu ett besök hos barnmorskan och en sista invägning. Jag är väl mest glad att hon inte bad mig köra inom bilvågen i Snapparp...jag kan tydligen fortfarande väga mig på den "vanliga" vågen och hoppas att mina imponerande 16 kilos uppgång ska räcka till både en guldstjärna och ett "Grattis Malin!" Ja, vafan...10 kilo semlor...3,5 kilo bebis och 2,5 kilo vätska!? Låter väl rimligt? Att mina mamma-byxor knappt går att dra över höfterna måste ju bero på att de KRYMPT i tvätten!? Skitkvalité! ;)

BB-väskan är packad och redo...och jag har ätit upp mitt "nöd-choklad" fyra gånger redan! Det där viktiga Marabou Mango som man ska plocka fram när energin börjar tryta efter tre dygns förlossning... (siktar lågt och blir hellre överraskad). Måste åka och köpa ännu ett "nöd-choklad" idag. Denna gången ska jag INTE äta upp det! Men ibland på kvällen...känner jag en liten sammandragning och tänker "CHOKLAAAAD!!" ÅH, vad skönt när h*n är ute!! Då kan jag äta ett helt choklad utan att bli illamående och slipper ta kisspaus efter 100 gram! ;)

Nej, nu ska jag fortsätta plåga flugan jag fångat i ett glas i sovrummet. I fyra(!) timmar plågade han mig inatt...nu jävlar ska han få! Jag är gravid...nästintill ovändbar nattetid, trött, tjock och aggressiv - den här flugan muckade med FEL person!

over and out.

//Meekatt.

6 kommentarer :

  1. HAHAHAHA, Äntligen en uppdatering! Förstår att du inte orkar blogga lika ofta längre men snälla!! Vi sitter ju här och väntar och väntar! Ingen kan uppdatera oss som du! Ja, vad har egentligen kungen för kul om han inte ens får titta på tuttar? *lol*

    Och en fölare måste väl gå att fixa till Alice? *skratt* Hon är för go!

    Lycka till nu med allt och hoppas du håller oss uppdaterade om hur det går för dig!

    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Knugen tror INTE om han varit på sexklubb!! Alltså, måste varit en jäkligt dålig sexklubb om han inte vet vad det var för något.... Eller han kanske var och tog en fika någonstans, därav uttrycket "kaffeflickor". Hmmm, kanske skulle börja fika mera... ;)
    /Duden

    SvaraRadera
  3. Jag tycker vi gemensamt döper flugan till Gunilla G...
    Sen tycker jag att vi ska istället tvingas till och importera minst ett barn per familj...
    Givetvis på statens bekostnad.
    Och alla Kristdemokrater måste minst importera tio.
    Då löser vi iaf min pension...hehe
    Sen kan vi skicka Gunilla G på lite volontärarbete så hon lär sig lite grundläggande värderingar.
    FAAAN vad trött jag blir på dylika idioter.

    MEEKATT...
    Tänk bara och slippa bära på projektet i nio månader.
    Scenario..
    Man tar ett flyg går till närmsta barnvaruhus, väljer ut nån söt unge som man kan tänkas älska resten av livet, och betalar sedan i kassan, åker hem och möts givetvis av Kristdemokrater som demonstrerar utanför Arlanda med jättemagarna putande, flåsande som flodhästar, Ger dom fingret, sträckör hem med nytillskottet och sätter sig i finsoffan och myser...Det dö...Gunilla G...
    Tom gubben i familjen klarar det...*L*

    /Anondoderorsos

    PS Har två adoptivbarn och skulle inte byta för allt i vlärden...

    SvaraRadera
  4. Men Duden....

    Vad har kungen på näsan...?
    Vad händer med dessa när det hettar till och flåsas...?

    Ser juh inte ett skit såklart...

    Klart han inte varit på porrklubb...det skulle han juh sett.

    /Anondoderorsos

    SvaraRadera
  5. ~ ♥ Lovely Kidz ♥ ~14 juli 2011 kl. 19:15

    Men hörru hallå!! Vart har du tagit vägen??? Bebisen???

    SvaraRadera
  6. ~ ♥ Lovely Kidz ♥ ~20 juli 2011 kl. 21:00

    Hallå. Nu vill jag verkligen ha en uppdatering ;)
    Hoppas i alla falla att du/ni mår bra.

    Kramiz/Flerbarnsliv

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!