fredag 20 maj 2011

Konungen, Magen & Strandhuset!

Ja, återigen tittar jag in för att uppdatera er i nyhetsvärlden och i min egen MINST lika intressanta vardag! Foglossning, svullna fötter och konungens  sexuella äventyr står på schemat och nu är det väl ändå dags att "outa" honom en gång för alla?! Jag menar..."kaffeflickor" och småtjafs i alla ära - kungen är ju för fan en kåt gangster och NU får det va nog med vattenkammandet av hans sliskiga combover! Jag är inte sämre jag - jag har OCKSÅ kontakter i den "undre världen" (=hos gynekologerna??) och HÄR kommer bilderna som hela Sverige väntar på:

Ja, vad ska man säga om det här?
Det här är ju inte okej!!
Skandal! Usch!
Återigen...hur kan han?!

Ja, man förstår ju hans desperation!? Tänk om det var ni?!
Jag har haft lite mycket omkring mig de senaste veckorna men nu börjar det minsann falla på plats och jag tänker ladda om för projekt bebis! Nu är det 35 dagar kvar till BF och med all sannolikhet kommer jag bli igångsatt tidigare så nu är det minsann nära...och tur är ju det! DET HÄR är inte min grej! Jag är ingen "Åh-vad-jag-älskar-min-bebismage-mamma"! Jag tycker INTE om den! Den är i vägen - hela tiden! Jag ser varken mina fötter eller min tjolahoppsan...ja, inte en enda kroppsdel under navelhöjd - så att jag ens har byxor på mig när jag går ut är ett mirakel!?Men jag får försöka bete mig lite för Freddys skull! Knyta skor är som ett stort skämt...ja...böja mig över huvud taget faktiskt. Ligga på rygg gör mig spyfärdig, stå upp för länge ger mig kramp i benen, Alice säger "SPRING MAMMA!" och jag skrattar nästan av bara tanken! HUR KAN MAN TYCKA ATT DETTA ÄR MYSIGT?


Andra blivande mammor bloggar och tjatar om alla härliga känslor som svallar i kroppen. Vad fan är det för känslor?! KOM UT så jag får tillbaka min kropp säger jag! Sluta sparka mig på revbenen, sluta trycka på min urinblåsa så jag kissar på mig varje gång jag nyser, sluta tryck ut din rumpa och dina fötter så att huden nästan spricker och se för fasen till att ta en lugn och smidig väg ut så att jag åtminstone får behålla min lillfia i hyfsat användbart skick! Jag menar, efter alla dessa månader av invasion och total osmidighet har man ju lite att ta igen! ;)

Ja, som alla andra mammor ska jag uppdatera er om läget:

Vecka 35 - Mammakroppen:

Nu ökar du snabbare i vikt, upp till drygt ett halvt kilo varje vecka. Av det går cirka 300 gram till barnet - YES! Varför INTE avsluta med en rejäl uppgång i BMI-träsket!? Låt oss avsluta på topp - BMI=DÖD!? Har minsann lagt på mig imponerande 15 kilo nu...så ja...skjut mig? Bäst för bebisen att h*n väger 10 kilo - annars får mamma en del att förklara, hehe.

Om du ökar väldigt mycket i vikt kan det bero på att du samlar på dig vätska - Det är den där nya grädden! Fatta!! Arla har börjat med en smaksatt vispgrädde! Smaksatt med CHOKLAD!! Klart man bunkrar! Det är helt sjukt! Vem kom på det här?! Jag undrar bara...kan man få den intravenöst på förlossningen?! ;)

 Mot slutet av graviditeten går du på fler besök hos barnmorskan för att till exempel upptäcka om blodtrycket stiger - Ja, jag är ju en flitig besökare där och nog stiger det alltid! Bäst att "liten" håller sig inne ett tag till i alla fall. Freddy ska till Norge hela nästa vecka och jag tänker minsann INTE köra själv in till förlossningen!

Magen känns ofta full och det är svårt att hitta sköna ställningar på natten - Ja, magen känns ofta full...av choklad...godis...kakor! Eeeh...sköna ställningar?! Nu igen!? DET FINNS INGA! Hur bär ni er åt när ni bär er åt undrar jag? Vi måste ju tacka en trogen läsare av min blogg - Anondoderorsos - för tipset nedan! För oss som inte kan stå, inte ligga på rygg, inte på sidan, inte stå på alla fyra - En sexgunga!! Det är ju lysande!! Ja, vi slog såklart till direkt:


"Är du redo älskling?!"

Du får räkna med att vakna några gånger per natt för att kissa och vända dig i sängen - Vakna?! Jag är snarare nöjd om jag lyckas somna över huvud taget!Fortfarande överväger jag att kissa i sängen emellanåt och skylla på Alice men det är liiite svårare nu när hon sover i ett annat rum!?

Du kan skriva ett förlossningsbrev där du skriver lite om dig själv och dina förväntningar på förlossningen, samt vilken form av stöd som du tror att du och din partner kommer att behöva. - Räcker det inte att skicka in sitt CV? Hm...jaja, får väl göra ett försök. "Hej, jag heter Malin och jag vill ha ALLA droger som är tillåtna i Sverige och jag vill INTE bajsa på mig! Vi vill ha eget rum med havsutsikt, jaquzzi och minibar..?" Duger det?

Barnet: Fingernaglarna har nu vuxit ut helt och hållet på barnet. - Fattas bara att den lille skiten börjar riva mig också!? Klös på bara, de häftar väl ihop mig sen...


Ja, med andra ord - det är fantastiskt att vara gravid!

Nu ska jag ta en promenad med finaste "lånevovven" Tessie. Klockan 12 kommer Kravallis hem och ikväll ska de bli "fredagsmus" på stranden! Vi flyttade ner till strandhuset igår och jag tänker inte åka hem på två veckor! Ha! Åh, vad jag älskar detta huset!! (Får se hur kaxig jag är nästa vecka när Freddy är i Norge och det börjar spöka här!)

over and out.

//Meekatt.


Obs! TACK för alla mail och gulliga kommentarer! Nu ska jag skärpa mig och blogga som vanligt! Skolan är så gott som klar och jag tänker bara ägna mig åt saker jag tycker om!  <3

6 kommentarer :

  1. Jag börjar med att säga förlåt gör jag skrattar så tårarna sprutar. Är själv i v33 och känner igen mig alldeles för väl.
    Tack för att du sken upp min dag idag när jag ska ställa mig på alla 4 och skura golvet (känns så iaf)

    SvaraRadera
  2. Heej Malin!
    Hoppas allt är bra med dig & din fam, samt att
    förlossningen går bra=)
    Kul inlägg om kungen, vilken jävla soppa han hamnat i..haha?
    Glöm inte att kika in hos mig med en kommentar
    jag kämpar så hårt jag kan med mina läsare och vi saknar dig:)
    SES!
    //F

    SvaraRadera
  3. Hahahha xD Skönt att läsa att det finns NÅGON som inte bara tycker att allting är gulligullgull med att vara gravid :P
    Du är allt bra rolig du! Älskar din ärlighet :D

    SvaraRadera
  4. Underbart min fina vän! Älskar du inte att vara tjock? *Harkel* menade gravid... Hahahaha!!! Saknar dig, hälsa freddy och kom hit och bada sen hörru!!!

    Jag har börjat skriva igen, glöm inte att titta in!!!

    Jag skrattar fortfarande av allt du skriver, du har fortfarande bästa bloggen, EVER!!!

    Kramar i massor!!!

    .P.S En fråga. Var i helvete hittar du ALLA SJUKA BILDER??? .D.S.

    SvaraRadera
  5. ~ ♥ Lovely Kidz ♥ ~26 maj 2011 kl. 11:42

    4 veckor kvar till den lill kommer ;) Mysigt! Snart är det över och kroppen kommer till det normala ;)
    Men jag tycker faktiskt att det är en underbara känsla att vara gravid. Men när det är över, är det ganska skönt, att bli av med magen också ;)
    (jag har förresten ny bloggadress)
    Kramiz och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  6. Hehe....
    Kände att jag fick ett hedersomnämnade där...

    Som vanligt skrattar man så tårarna sprutar.
    Skulle man ha lite hängläpp, är det bara att lusläsa lite av din blogg...asg.

    Brianse...
    Jag tror Malin har tillgång till Säpos bildarkiv.
    Knugens oranga mössa, är egentligen attackdykarnas nya Sjöborre kamoflage.
    Övriga kan vara...hmmm..
    Grodmännens permis mössa, trosskompaniets nya kockmössor, den gröna vete faaan, den silverfärgade är Knugens egenhändiga lördagspyssel till det Svenska Astronaut programmet.
    PS..Knugen är juh Överbefälhavare....Respekt...

    /Anondoderorsos

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!