fredag 4 januari 2019

Nytt År, Ny energi & Ny skrivlust!

Det är över fyra månader sedan jag loggade in här. Fyra månader! Livet körde ihop sig lite och all energi försvann. Men nu kom den tillbaks. Och det kliar i fingrarna som aldrig förr. Jag saknar bloggen jättemycket! Saknar mina fina läsare och alla era härliga (och ibland mindre härliga) kommentarer, haha. Saknar att få utlopp på mina känslor och tankar på det enda sätt jag egentligen kan - genom skrivandet. Så jag kastar mig in i bloggvärlden igen och hoppas att jag har åtminstone en handfull läsare som hängt kvar här, haha.

Jag började jobba på Wapnö Slott i Halmstad i mars förra året och numera är jag restaurangchef där. Ja...ni fattar ju att det varit fullt upp, haha. Det närmaste jag varit en restaurang förr än Mc Driven i Mellbystrand...typ. Men jag älskar mitt jobb! Jag älskar mitt Wapnö och jag älskar mitt slott. Slottet är mitt nya "hemma".

Och så gav jag ju ut min nya bok i Norge - Yeyh! Fick va med i Morgon-TV, göra en massa radiointervjuer och nästa vecka kommer VG hem till mig i lilla Halmstad för ett "hemma-hos-Meekatt-reportage". Jag berättade såklart att jag bor på slottet så det blir pampigt, haha. För sån é ju jag? Boken kommer på svenska - vet inte riktigt när än.


Jag har fyllt 39. Trettionio! Fatta så gammal man gick och blev. Nästa år fyller jag fyrtio och det känns ju sjukt jobbigt när man tittar på var man är i livet. Körde ju på i rätt riktning med hus, sommarhus, vovve och volvo...och nu lever man som en tonåring igen. Har inte ens ett rivjärn hemma. Köpte min första vassa kniv för två veckor sedan och skar sönder tummen innan jag ens fått den ur förpackningen, haha. Det går bra nu... Och för att ytterligare spä på min åldersnoja...så fick jag denna skickad till mig på min födelsedag:

Ja, tack för den liksom...

Livet rullar på. Katterna är ett år och har slutat riva ner allt jag äger. Ja, julgranen fick kanske känna att den levde men den skulle ju dö ändå...

Barnen växer och det är nya utmaningar hela tiden. Alice fyllde 11 på nyårsafton. Elva år. Lilla krabaten. Det som förr handlade om vakna nätter, trots och toalettbesök man aldrig fick göra ifred handlar nu istället om finnmedel, wifi, TikTok och...toalettbesök man aldrig får göra ifred. Same same but different. Livet som "varannan-vecka-mamma" har sina för- och nackdelar. Man saknar och man längtar. Man missar tappade tänder, prov i skolan och man missar skrubbade knän. Och kramar på kvällen. Men jag har fått en helt ny energi som mamma. Jag är en mycket bättre mamma nu. Och det är fantastiskt skönt att känna så. Och att få det bekräftat ifrån barnen om och om igen.

Så bloggen kan leva vidare i samma anda...men lite annorlunda. Vi är fortfarande en familj, jag är fortfarande en mamma som bloggar och jag möter fortfarande en massa fördomar, prettomorsor och supermorsor som vet och kan allt....och har åsikter om allt. Som om man inte hade mycket press på sig förut - i en "vanlig familj"! Nu ska man fixa ALLT - dubbelt så bra  - med hälften så många "fixare". Heja mig? Och heja alla oss ensamstående föräldrar. Ibland fattar jag inte hur man får ihop livet men man lyckas ju. Har gått igenom en massa jobbiga känslor de senaste åren som jag vill skriva om...och som jag hoppas kanske kan nå fram till en och annan mamma som sitter i samma sits.

Nyårsselfien!
Och ja...den där kärleken...fann jag igen. Så där på RIKTIGT liksom. Sockerdricka i hjärtat-sorten. Wow! Borde va superförsiktig och vuxen och avvakta...men känner mig som en förälskad 14-åring och väljer att njuta av varje sekund. Tänker att jag förtjänar detta. Det kanske jag inte gör (haha) men jag har valt att intala mig själv det... För sån é jag. Han. Är. Fantastisk.

Kärlek!

Lämna gärna ett hej så jag ser om det finns några kvar här inne, haha. Tänker att jag kanske ska starta upp en helt ny blogg men så är jag ju inte så mycket för förändringar. Byta mobil är för mig ett större äventyr än en resa till månen. Så jag kanske stannar här...

over and out.

//Meekatt...

231 kommentarer :

  1. Ja!!! Stanna här!! För alltid!! Världens bästa comeback. Älskar dig. Kram storasyster ❤

    SvaraRadera
  2. Yey... Har aldrig tid med bloggar nu mer, men din.. Den läser jag 😘

    SvaraRadera
  3. Hej! Härligt att ha dig tillbaka!!🤗

    SvaraRadera
  4. Välkommen tillbaka 💖

    SvaraRadera
  5. Åh!! Katten!!! ÄNTLIGEN!!!!!!

    SvaraRadera
  6. Kul att du är tillbaka! Alltid roligt att läsa din blogg ❤

    SvaraRadera
  7. Heeeej! Jag finns kvar - och många med mej, det är jag superduper på!

    SvaraRadera
  8. Wow...she is back...jippie❤️❤️❤️ Många igenkänningsfaktorer i det du skriver, keep on do what you do best!! //Hanna

    SvaraRadera
  9. JAAAAAAAA!!! Sitter själv här rödgråten men två barn och tänker ofta "om bara Meekatt kunde skriva att man överlever detta med!!" Så kommer det ett inlägg som ger lite hopp om att du kanske ska göra det. Har saknat dig enormt. Som en bästa vän som bara försvann. Så du anar inte hur glad jag blir över detta inlägg.

    Men helvete vad SNYGG du är kvinna!! Tiden går men du kommer tillbaka som trettionio men ser ut att vara tio år yngre än sist. VÄLKOMMEN TILLBAKA! Du är galet efterlängtad, saknad och fortfarande älskad av oss!

    Kram Ann-Sofi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh men TACK fina du!! ❤ Lovar att skriva en massa framöver!

      Radera
  10. Välkommen tillbaka ❤️ saknat dina blogginlägg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marie! Glad att du hänger kvar! ❤

      Radera
  11. Hej och välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  12. Hej!!! Härligt att höra från dig! ❤

    SvaraRadera
  13. Jag har saknat dej, välkommen tillbaka! ❤

    SvaraRadera
  14. Tack för att du är tillbaka 😍!

    SvaraRadera
  15. Blir nästan gråtfärdig av lycka här. Har saknat dina klokheter och roligheter. Och din ärlighet. Du gör stor skillnad. Älskar ditt sätt att beskriva sanningar så att hjärtat hoppar till. Ingen gör det som du. Härligt att se att du mår bra!

    Restaurangchef?! På ett slott! Känns helt självklart faktiskt, haha. Du ser ut som en sån! <3
    Stort megajätteboutagrattis till kärleken. DEN förtjänar du! Hoppas han är rädd om ditt hjärta!

    Du är tillbaka!! YES!! TACK!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du! Och Ja, han är rädd om mitt hjärta. 😊❤

      Radera
  16. Åh du är precis en sådan person jag hade älskat att umgås med :-) Du har humor, allvar och mänsklighet...

    Första gången jag tittar in här, men följt dig länge på fb.

    Jag har oxå ändrat mitt liv, lever varannanvecka med mina kids (då känns det som jag lever utan att andas) flyttat från hus till lägenhet, börjar hitta mig själv i någon form. Detta året ska bli mitt år :-)

    Ska bli kul att hänga här inne!!!

    Kram Johanna i Lerum

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta blir ditt år! Heja dig! Eller oss! Kul att du hittat in hit. Hoppas du ska trivas här! ❤

      Radera
  17. Gjorde precis samma sak.
    Lämnafe karln, gick in i ett nytt förhållande, på distans, som inye var äkta itan bara en tröst för att döda värsta ensamheten. Trodde att det var på riktigt men icke.
    Slut tog det, in gallopperade den äkta, riktiga sanna superkärleken & ALLA bitar nånsin faller på plats.
    Det här är kärlek & inte bara sockerdricka
    -det är champagnebubblor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart!! Livet alltså... Vägen är inte alltid helt tydlig, haha. Njut av kärlek och bubblor!

      Radera
  18. KATTEN!!!!!!!! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Bästa nyheten på flera månader! Tack för att du hittat tillbaka till oss - vi väntar tålmodigt!

    SvaraRadera
  19. Varit där du är just nu. Förstår precis vad du går igenom.
    Kan säga att livet kan bli hur fantastiskt som helst, efter alla tårar, dåligt samvete, längtan, bättre ork,sämre ork och kärlek.
    Bara njuta.... Bara njuta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag känner ju att det vänder. Men vilken jäkla resa!

      Radera
  20. Så härligt att du är tillbaka! Kände hur mycket jag har saknat den nu när jag läste inlägget 😊

    SvaraRadera
  21. Åh välkommen tbx, äntligen. Inget att bry sig om att fylla 40, bara fördelar! Fler semesterdagar och 40 är de nya 20;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ska försöka tänka positivt!

      Radera
  22. Underbart!! Välkommen tillbaka!!

    SvaraRadera
  23. Tack för en otroligt bra dag på "ditt slott" (hehe) i samband men vår mammas begravning i höstas. Du gjorde ett enastående jobb med att få oss att trivas och ha en fin stund. Du är väldigt duktig på ditt jobb! Ska bli kul att följa dig här. Såg din bil på parkeringen och blev nyfiken.

    Kent med familj

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Glad att ni är nöjda med det besök! Varmt välkomna tillbaka!

      Radera
  24. Såg dig och dina fina barn på Gallerian i Varberg idag och blev helt starstruck *fniss* Konstigt att du börjar blogga just idag igen. Vad snygg du är!! Hoppas ni har en fin vistelse i min stad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du skulle ju sagt hej! ❤ Vi har det toppen, älskar Varberg!

      Radera
  25. Jaaaaa! Har saknat dig massor. Bästa nyheten på länge.

    SvaraRadera
  26. Äntligen������ Kram

    SvaraRadera
  27. Vi är kvar!!!! Välkommen tillbaka 😊

    SvaraRadera
  28. Välkommen tillbaka!! Du har varit otroligt saknad ❤️

    SvaraRadera
  29. Självklart hänger jag kvar! Bästa bloggen ju! ❤ Ser verkligen fram emot en fortsättning på den. 😀

    SvaraRadera
  30. Fortsätt blogga! Du har varit saknad! 🤗
    Ibe

    SvaraRadera
  31. Älskade, världens bästa Meekatt-Malin! Klart vi är kvar. Vi som varit med sen... guh vet inte hur många år jag följt dig. Minst fem i alla fall. Skönt att se och läsa att du mår bra ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh Tack! Vad glad jag blir att du hänger kvar! ❤

      Radera
  32. Yeyh, så fantastiskt glad jag blir att du är på gång igen! Jag har följt bloggen nästan från start och det har varit ett stort hål i mitt flöde som igen annan ens kommit i närheten av att fylla 😍❤👍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack!! Härligt att ni hänger kvar! ❤

      Radera
  33. Hallefuckinglujah! She´s back! Snyggare än nånsin! Och restaurangvadåförkonstigt?! Du ska ju SKRIVA! Dygnet runt! Inget annat, hehe.

    Välkommen tillbaka. Du har varit saknad i min värld och i mitt flöde med dina (h)ärliga texter!

    Kram Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack Emma!! Ja, jag ska skriva, haha. Det är ju min grej. Ska bara kombinera det med livet. 😊❤

      Radera
  34. Hej hopp!
    Nej inte byta blogg, behåll denna tycker jag.
    Så härligt att följa dig på olika plattformer ����������
    Jag håller med dig om ditt heja alla ensamstående föräldrar, har själv varit det i många många år så vet vad du menar.
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag stannar kvar! Känner ångest över att bara byta typsnitt så det blir nog enklast såhär, haha.

      kram!

      Radera
  35. Har nog sett Meekattbilen i Markaryd! ;)

    Grattis till kärleken katten!

    SvaraRadera
  36. Åh vad härligt att se ett inlägg från dig! Ser fram emot flera härliga inlägg.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  37. Äntligen!!!❤️❤️❤️ Stanna här, snälla du. Du är ju fantastisk precis som du är.

    SvaraRadera
  38. Sitter i samma sits, nästan. Hittade min själsfrände, mitt livs stora kärlek och har aldrig känt mig så älskad.....tyvärr ångrade han sig......jag skiljde mig dock ändå då den romansen fick mig att inse att jag iaf inte älskade min man. Trots enorm hjärtesorg så mår jag bättre nu än på flera år.....
    Älskar att läsa dina blogginlägg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Livet ja...igen. Inte alltid som man tänkt sig. Hoppas du har det bra idag! ❤ Kram!

      Radera
  39. Äntligen!!' Som vi väntat❤️

    SvaraRadera
  40. Jaaaa! Äntligen ❤ kollar varannan dag om det kommit ett nytt inlägg för jag har väntat och längtat att få höra att allt kommer bli bra, en genomtrött trebarnsmamma. Årets comeback går till meekatt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! ❤ Allt blir bra! Nu jäklar ska här bloggas!

      Radera
  41. Äntligen är Katten tillbaka!

    SvaraRadera
  42. I'm here 😍😘🌺 Härligt att du är tillbaka och på banan 💐

    SvaraRadera
  43. Heeej!
    Ja! Kom tillbaka, stanna kvar! Säger som en annan här ovan: känns som en gammal vän som jag tappat kontakten med äntligen hört av sig igen. Jag ler, skrattar och gråter till dina texter. Hög igenkänningsfaktor!
    Kram från Therese

    SvaraRadera
  44. Yeej, äntligen 👏👏👏❤️

    SvaraRadera
  45. Heeej! Kul att du är tillbaka igen! 😍

    SvaraRadera
  46. Hej hej! Welcome back ❤️

    SvaraRadera
  47. Kvar!!
    Som man önskade att ens ”vänner” var efter egen separation! (Såklart glad nu i efterhand att agnarna sållades från vetet).
    Men som du märkt, livet går vidare och man är lite smartare och lite snyggare!
    Keep fighting! Livet väntar där ute :)
    / Mariette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jäklar vad man fick rensat upp i sin umgängeskrets, haha. Men helt rätt - livet går vidare och mycket blir bättre! ❤ Glad att du hängt kvar!

      Radera
  48. Heeej! Välkommen tillbaka! Så saknad!❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  49. Så klart är vi kvar ❤️

    SvaraRadera
  50. Äntligen! Nu blir det som det ska igen, nu är Katten tebaka!
    Åldersnoja, släng dig i väggen! Jag upptäckte att livet börjar efter 40, nu har jag fyllt 60 och tänker att jag är mitt i livet. Är ju lite vinn & skev, går med käpp - men det beror inte på åldern, utan ett rattfyllo.
    Man är inte äldre än man gör sig, och med tanke på att du ser yngre ut nu är för ett par år sedan så ska det bli intressant att se när du fyller tonåring. Det blir väl samtidigt med Alice kan jag tro.. ;)
    Sååå glad att du är tillbaka, stanna kvar nu!
    Bamsekrammen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, Tack! Härligt att va tillbaka! Stor kram!

      Radera
  51. Har savnet deg! Herlig at du er tilbake :)

    SvaraRadera
  52. Hej fina du! Välkommen tillbaka ❤❤❤

    SvaraRadera
  53. 👏🏻👏🏻👏🏻 Välkommen tillbaka

    SvaraRadera
  54. Jaaaaaa! Stanna här! Ser SÅ MYCKET fram emot nya boken, sträckläste första. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas kunna få ut den snart! Annars får du läsa dem på norska, haha ❤

      Radera
  55. Always faithful! Welcome back 💕💕💕

    SvaraRadera
  56. Vet nog på vems uppfart Meekattbilen står parkerad i Markaryd! ;D Bästa matchningen ever ju!? Lycko dem som fått in dig i sina liv.

    Älskar att du är tillbaka, saknat dina blogginlägg!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har också sett den och känner likadant!! <3 <3 <3 Heja er! Håll hårt i varann!

      Radera
  57. Men håll i hatten vad vacker du är kvinna!! Grattis till kärleken, nya boken och till att du fått tillbaka skrivlusten!
    Synd man inte visste att du var singel - då hade man ju gjort ett tappert försök. *asg*

    SvaraRadera
  58. Äntligen är du tillbaka :D Som vi längtat :)

    SvaraRadera
  59. Åh! Nu blev jag glad🤗 Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  60. Wihooo! Heja dig! ❤ Stor kram från Anna

    SvaraRadera
  61. Josefin Grönvall4 januari 2019 kl. 23:52

    Underbart att höra ifrån dig här på bloggen! Finns ingen som kan formulera sig så bra som du! Du sätter ord på de tankar och känslor man själv har men som man aldrig får fram!!

    SvaraRadera
  62. MEEKATT! Vilken present att du är back in business! Och på min födelsedag!
    Vill tacka dig för all hjälp jag fått genom dina texter under alla år. Du var den som lyfte mig som mamma, som fick mig att känna att jag duger och som fick mig att våga slappna av i mammarollen och släppa den där jobbiga fasaden. Du är min stora idol i livet! Beundrar dig så mycket för alla fighter du tagit för oss mammor!

    Grattis till en nystart i livet! Ser med stor förtjusning fram emot att då följa din fortsatta resa i livet, det verkar spännande nu! Restaurangchef? Ny kärlek? Och den där ljuvliga hunden? Är det din? Jag vill veta ALLT, haha!

    Välkommen tillbaka. Som du ser så har vi alla väntat på dig!

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ingrid! Vad glad jag blir! ❤ Härligt att mina texter mår fram...dit de ska.

      Hunden...är också en ny kärlek. Kom på köpet med den andra. 😉

      Radera
  63. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!

    SvaraRadera
  64. Nyfiken och Avundsjuk5 januari 2019 kl. 00:00

    Men vadfan?? Volangerna?? Tappar man dem när man jobbar på restaurang? Borde det inte vara tvärtom?! Satan vad snygg du är! Man ser ju att du är lycklig! Blir nästan lite avundsjuk och förbannad, haha. Vem är den lycklige? Berätta berätta berätta! *ASG*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Man springer ju hela dagarna på slottet. Lever på kakor men motionerar bort det mesta numera. 😉

      Den lycklige? Det är ju jag... 😉❤

      Radera
  65. Givetvis är jag här som i alla år du bloggat 👏🏻👌🏻😘 nästan som en stalker!

    SvaraRadera
  66. Du har varit saknad Katten! ❤️

    SvaraRadera
  67. Härligt att du är tillbaka!

    SvaraRadera
  68. Det är klart att du ska stanna kvar här! Annars så får ju jag som är lika glad för förändringar försöka leta upp du nya blogg och ja det går nog...inte! För jag är ungefär lika teknisk som jag är glad för förändringar haha

    SvaraRadera
  69. Hej hej, stanna kvar och var den du är, oavsett vad du känner över tid (we like U no matter what) och "vad alla andra tycker", inkl mammamaffian 😘

    SvaraRadera
  70. Amen Va fasen! Jag som har till nyårslöfte att läsa färre bloggar och fler riktiga böcker! Och så börjar du blogga igen!
    Där sket det sig ju för mig direkt!
    Välkommen tillbaka!
    /Nina

    SvaraRadera
  71. Heeej säger hon som skickade väskan ... så glad att du skriver här igen även om jag följer dig på FB. Har så fint minne av vår fika på avenyn. Glad för din skull att du funnit den fantastiske...Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh Tack! ❤ Härligt att se dig här! Kram!!

      Radera
  72. äntligen tebax..välkommen

    SvaraRadera
  73. Jaa äntligen tillbaka 😍😍 som jag längtat. Välkommen ❤❤

    SvaraRadera
  74. Hej! ❤️❤️❤️❤️❤️ Har saknat dug!

    SvaraRadera
  75. Yeyyyyy!!!!! Hej hej!!!

    SvaraRadera
  76. Kul att du är tillbaka 👍🏻😊

    SvaraRadera
  77. Hej! Roligt att läsa ett inlägg från dig igen. Jag har följt din blogg sedan, hm, 2010 gissar jag och fortsätter mer än gärna med det! 😊👍 Mvh Eva

    SvaraRadera
  78. Åhh men gud vad härligt att ha dig tillbaka på bloggen!! Ser så mycket fram emot fler inlägg!

    SvaraRadera
  79. Klart vi är kvar!! Välkommen tillbaka katten! 🌺😸
    /Lajnda

    SvaraRadera
  80. JA, äntligen är du tillbaka som jag har längtat efter dina underbara inlägg 💕

    SvaraRadera
  81. Äntligen! Följde dig slaviskt förr, var dock lite dålig på att kommentera (blev väl ett par kommentarer med signaturen SisterHazel-Kicki eller nåt sånt). Och nu ska jag snart (juni) ha bröllopsfest på ditt jobb (Magasinet)! (Självklart ska någon få sjunga This kind of love under vigseln) Då kanske vi ses där :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men lägg av!!? Jag dör lite av avundsjuka, haha. JAG SJUNGER! 😂😂😂❤

      Radera
  82. Jaaaaaaaa.. äntligen! Bästa starten på denna morgonen. Heja dig!!

    SvaraRadera
  83. Jag har tittat in här då och då för att se om du skrivit.vad roligt att du är tillbaka, jag har inte följt din blogg tidigare men läste din bok förra året och gick sedan in här men då var det rätt dött 😊 läste gamla inlägg och insåg att det (såklart) hänt en del sedan boken kom ut. Kram

    SvaraRadera
  84. Hej :) äntligen tillbaka ;)

    SvaraRadera
  85. Du är så modig! ❤️ Jag vill också tillbaka till bloggen... Men det är ju sååå svårt!

    SvaraRadera
  86. woohoo! välkommen tillbaka! Du har varit saknad! :)

    SvaraRadera
  87. Hej! Som jag har längtat efter en uppdatering! :)

    SvaraRadera
  88. Älskade katten!!! ÄNTLIGEN!!!!

    SvaraRadera
  89. Jag är allt kvar. Både här och på Facebook och instagram. Konstigt, du är som en sån där vän man inte behöver nödvändigtvis prata med varje dag men ändå vet man att du finns. Fast vi inte är vänner på riktigt ens. Stalker varning?? Haha jag är inte så läskig som det låter jag lovar. Kul att ha dig tillbaka.

    SvaraRadera
  90. Härligt att du börjar blogga igen!!!

    SvaraRadera
  91. Åh vad roligt att du är tillbaka 😊. Har saknar dig massor 😊

    //Helena

    SvaraRadera
  92. Johan F på Furet5 januari 2019 kl. 10:17

    Ser dig ibland när du är ute och springer här på Furet/Fremnarp och blir lika glad varje gång. Du är skitsnyggg katten! 😍😍😍 Kul att du börjar blogga igen! Ta nu tag i Hallandsposten med så vi alla får mer Meekatt i våra liv!

    Puss på dig! /Johan F

    SvaraRadera
  93. Woho du är tillbaka :D ser fram emot att läsa mer Meekatt igen!

    SvaraRadera
  94. Hej! Kul att du är tillbaka.

    SvaraRadera
  95. Äntligen. Välkommen tillbaka 😍🤩

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!