måndag 12 september 2016

Vardag, Cykeldag & Signering!

Så var det måndag och vardag igen. I helgen har barnens kusin Estelle varit hos oss så det har varit full fart. När hon åkte hem igår var jag så trött att jag nästan kunde stå och sova. Hon är världens bästa tös men det tar helt klart på krafterna med extrabarn när man inte ens orkar med sina egna. Idag...ska jag försöka ta det lugnt - men först måste en massa beställningar iväg. 

Min nya cykel går jättebra. Ni som följer mig på bloggens Facebooksida har ju sett förra veckans missöde. Jag tog min första långa tur till Båstad i torsdags. Gick jättebra och det var hur skönt som helst. Precis när jag kom fram till Båstad fick jag punktering på cykelhelvetet, haha. Vad är oddsen för det?! Jag fick ringa Freddy som kom och hämtade mig. Under tiden jag väntade på min "riddare" hann jag ringa alla jag känner och beklaga mig. Där satt jag på en sten...vid en skog...vid en sjö...och tyckte synd om mig själv och mufflan som hade somnat av den långa cykelturen. I fredags åkte jag till Billesholm och fick nya superdäck som man inte ska kunna få punktering på. Dessutom fick jag gruppkramas med Sven och grabbarna i verkstaden. Bara det är ju värt en tur till Billesholm!?

Nu på lördag är det Cykeldagen och då ställer Jönssons Cykelaffär till med en massa roligheter. Man får bland annat prova att cykla elcykel. Dessutom är det tipsrunda där förstapriset är en cykel! Whoop! Jag och Alice har blivit inbjudna och kommer finnas på plats och signera böcker mellan klockan 12-14. Jag kommer ha med mig böcker och lite tavlor till fyndpriser så passa på och fixa lite julklappar i god tid! Ja, och GEISHA har jag ju med mig såklart! Hela programmet för cykeldagen hittar ni HÄR. Hoppas vi ses där! 


www.nycykel.se

over and out. 

//Meekatt...

2 kommentarer :

  1. Man kanske skulle investera i en ny cykel... Jag har en gammal från Biltema, den fungerar visserligen men det är ju skillnad på cyklar och cyklar :)

    SvaraRadera
  2. Hej. Jag är gravid med vårt första barn och jag älskar tydligen dig? Jag ska bli som du på pricken. Det blir en kul förändring också för min o min mans familj när jag också har egna barn att uppfostra och inte bara uppfostrar andras. Det ser vi fram emot. Puss och hej och glöm inte att det finns en till som älskar dig nu.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!