lördag 9 oktober 2021

INGEN kallar min dotter för horunge!

På Alice skolas hemsida skriver man: "Genom att bygga relationer inom klassen, mellan klasser, olika åldrar samt mellan elever och personal vill vi föregå konflikter. Vi arbetar med allt från värderingsövningar till olika intressegrupper som jobbar för att öka trivseln. En upprustning av centralhallen med ett fräscht café och olika aktiviteter samt en förbättrad exteriör är viktiga i sammanhanget."

Utöver ett "fräscht café" så har ni tyvärr totalt misslyckats med detta. Mobbning, slagsmål, misshandel, rasism och att bli kallad för "jävla horunge" är den vardag min dotter och hennes kompisar möter i skolan - varje dag. Nu får det vara nog! Jag lyfter debatten bland annat i Aftonbladet och hoppas att många med mig är villiga att ta kampen får våra barn, våra lärare och vår framtid! Min debattartikel kan ni läsa här: https://www.aftonbladet.se/debatt/a/a74g0a/nog-nu--ni-kallar-inte-min-dotter-horunge




In och debattera, tyck till och engagera er föräldrar på Aftonbladet och på min FB-sida MEEKATT! Det är våra barn det gäller! 

//Mamma Meekatt

9 kommentarer :

  1. En annan förtvivlad mamma9 oktober 2021 kl. 15:54

    ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR att du tar ton i den här debatten!! INGEN kan formulera sig och uttrycka sig som du! Ett stort tack från en förtvivlad mamma i samma kommun som skrikit efter hjälp i snart 2 år.
    Vi är MÅNGA som backar dig katten!! Du är fantastisk!

    TACK!!!

    M

    SvaraRadera
  2. Det funkar inte längre att tassa som katten runt het gröt. Media skriver att ungdomsgäng rånar, elever förnedrar skolkamrater o män våldtar. Viktigt att inte peka ut dessa förövare får då kanske du röstar fel!

    SvaraRadera
  3. Oj, ser nu att kommentarer måste godkännas. Illa. Då har du alltså godkänt och ställt dig bakom vad såna som sprider hst och invandrarfientlighet säger? Så otroligt dorgligt, det hade jag aldrig väntat mig. :( För du vet att du själv bestämmer helt och hållet vilka som får skriva vad på dina plattformar, Meekatt?

    SvaraRadera
  4. Det är jättebra att du tar kampen och att du kräver en förändring. Men vad exakt är det du ska göra och vad är det du vill att politiker, skola m m ska göra? Jag är all for en förändring, men när man börjar prata om konkreta åtgärder drar folk gärna öronen åt sig. Alla vill att nån annan ska göra nåt. Men VAD? Utveckla gärna!

    SvaraRadera
  5. Bra skrivet, tack 🙏. Alla barn måste vara trygga i skolan. Varför blir det inte bättre, jag förstår verkligen inte. Vad har man försökt göra för att göra det bättre? Har man provat att flytta de barn som bråkar och inte följer skolans regler. De borde gå i en annan skola, där det är fler lärare, psykologer, bra vuxna som kan vara bra förebilder. Henskt men även vakter kan behövs för att säkra tryggheten. Jag vet inte vad som fungerar men varför tvingas skötsamma barn gå med våldsamma barn? Språket i skolan och hur man bemöter varandra måste bli bättre också. Fler vuxna i korridorerna och i skolans lokaler, barn/ ungdomar måste direkt få varningar och det måste bli konsekvenser för dem när de beter sig illa.

    SvaraRadera
  6. Det är en politisk fråga på så sätt att det behövs många fler vuxna i skolan!!!!!! Som ser kidsen och är med dem. Även på raster och i omklädningsrum. Det har INGET med födelseland att göra, låt inte sd få kidnappa denna debatt _också_!!!

    SvaraRadera
  7. Det lät inte så här för 50 år sedan. Den största skillnaden är befolkningssammansöttningen och vilka som jobbar.

    SvaraRadera
  8. Så djäkla bra skrivit! Heja dig! Din röst behövs!

    SvaraRadera
  9. Sociala medier har föratört barns syn på allt... hur man är mot varann...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!