onsdag 14 juni 2017

Forever against idioti?

Mitt i tramset och allvaret så vill jag passa på att skriva om en viktig sak - nämligen kampanjen som pågår på The Body Shop just nu. (Nej, detta är inget sponsrat inlägg utan bara en viktig grej för mig och förhoppningsvis för er med.) Det är ju ingen hemlighet att jag älskar The Body Shops produkter och att jag har mina favoritdofter och det enda sminket jag använder där. Alla som känner mig vet att jag har ett sjukligt beroende av att smörja händerna så det blir en och annan burk i månaden. Sen att min närmaste butik är i Halmstad och att personalen är supertrevlig och proffsig där gör ju det hela mycket bättre när man ska handla och prova nya produkter. 

Som en godisbutik!

The Body Shop driver just nu en STOR kampanj mot djurtester - Forever Against Animal Testing. Det är nämligen så att 80% av världen fortfarande inte har något förbud/lagar emot djurtester på kosmetika och det är ju helt galet. Produkterna man köper på The Body Shop är garanterat helt fria från djurtester - i hela ledet ner. Kan inte en leverantör garantera detta till 100% stoppas tillverkningen direkt och man söker nya leverantörer innan man återupptar den. Man kan alltså alltid(!) lita på att det är rena fina produkter som inte har testats på djur.  

Skriv på The Body Shops namninsamling mot djurtester. Du hittar den här! Man måste inte vara militant vegan eller springa och släppa ut minkar på nätterna för att ta ställning här.  Det finns ju egentligen inte en enda bra anledning att INTE ta ett par sekunder och skriva på - eller hur? När insamlingen är uppe i 8 miljoner underskrifter ska den skickas till FN's generalförsamling. Detta kommer då att vara den STÖRSTA namninsamlingen FN någonsin fått in! Heja heja?! Skriv på du också! Klicka här eller besök din närmaste butik och gör det där.
 
Jag & Majsan skrev på i butiken i Halmstad. Man passar ju på att gå dit när det är event så man får bubbel och choklad. ;) 

En av de trevliga i gänget inne i stan. Hon som lärde mig att måla brynen och använda läppstift, haha. Vuxenpoäng till mig - vid 37 års ålder hände det. ;)

Och ja, detta är deras godaste doft! Love it!

Nu ska jag plocka undan en miljon leksaker i trädgården och sen blir det Orange Is The New Black och Geisha resten av kvällen! För det är jag värd efter en lång dag med en sur 6-åring.  

over and out.

//Meekatt... 

(Inget sponsrat inlägg!)

2 kommentarer :

  1. Tyvärr stämmer ju inte detta alls. The body shop ägs av Loreal som testar på djur. Så genom att handla på the body shop stöder man indirekt Loreal som aktivt kämpade emot när EU ville införa hårdare regler gällande detta.
    Inga produkter testas i EU, så där är det rätt. Men allt som säljs till Kina måste enligt kinesisk lag testas på djur för att få säljas där. Däremot om det tillverkas i Kina kan man köpa produkter så det är cf haha.

    Detta är komplicerat men kolla på petas sida så får man upp direkt vilka som faktiskt är cruelty free! :)

    SvaraRadera
  2. Varför godkänns inte min kommentar? Den var inte elak eller dryg utan menad som upplysande då många inte känner till detta.
    Känns som att det kanske är ett samarbete ändå för annars finns det väl ingen mening med att dölja att detta inte stämmer?
    Ja ja :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!