lördag 15 april 2017

Meekatt i väst!

Ja, då har jag tagit mig igenom intensivkursen "Grönt Kort" på Strandtorp Golfklubb i Halmstad. Heja mig! Jag har nog ALDRIG frusit mer i hela mitt liv. Idag hade jag tre par byxor och fem tröjor på mig och ändå frös jag som en idiot. Jag hade till och med införskaffat mig en VÄST! Ni fattar va? Jag som ALDRIG skulle ha väst på golfbanan och därmed se ut som en nördig golfare. Nu är jag där, haha. Men jäklar vad kul det är. Jag har träningsvärk i axlar och armar och kramp överallt efter att ha frusit men så glad att jag gjort det! Nu ska det tränas massor! 

Vi har varit ett härligt gäng på 10 pers och vi har både skrattat åt och med varandra. Igår avslutade vi med "nu ska vi hem och dricka sprit!" och idag fjäskade jag och Elin med Påskbakelser till alla för att släta över alla konstiga frågor och kommentarer. Tack Christopher Svarvar för ditt tålamod med oss (mig!). Det ser så lätt ut när du gör det. Sen när man ska försöka göra likadant känner man sig som en full ko som försöker spela dart. Man är verkligen usel. Men det är mycket mer roligt än förnedrande och jag är fast! Nu behöver jag en fadder som vill gå lite rundor med mig så jag kan kämpa mig ner till 36! Någon som är sugen så hojta till, haha. Jag har pluggat både regler och golfvett och kan nästan uppföra mig. 


Förra året skrev jag ett inlägg om långa bröst och liggalistan...på tal om golf. Den hittar ni HÄR. 

Glad Påsk på er! Jag har fått upp värmen nu efter 4 timmar ute i ett 3-gradigt, blåsigt och regnigt Halmstad och ska ta ett glas vin! Ikväll firar jag påsk...med någon jag tycker om. ♥

over and out. 

//Meekatt... 

7 kommentarer :

  1. Lotta i Halmstad15 april 2017 kl. 17:46

    Men va i helvete vad snygg du är bruden!!!! Blir nästan förbannad, haha.
    Blir sugen på att prova golf! Kan inte du dra ihop ett gäng nybörjare på den golfklubben? Hade ju varit superkul. "Grönt kort med Meekatt!" ;D

    Såg dig på Eurostop idag (när du köpte vin, haha) men blev starstruck och vågade inte heja!

    Ha en mysig kväll! Blir ju nyfiken...

    SvaraRadera
  2. Men hur mycket har du gått ner tjejen? Var är volangerna? Nu RÄCKER det med träning. Alla vi läsare går ihop och skickar Geisha till dig!

    Kram Annelie

    SvaraRadera
  3. Heja dig katten! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  4. Bara älskar dig Meekatt! Grattis till kursen, ser fram emot att följa din utveckling i golfen! Kram Anne-Marie

    SvaraRadera
  5. Hahaha!! Älskar ordlistan!!!

    SvaraRadera
  6. Får du ingen mat längre?

    SvaraRadera
  7. Jag går gärna banan med dig! Skickar ett pm på fb! ;)

    Mats

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!